حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ انتشار macOS Monterey اپل رسما اعلام شد: ۳ آبان ۱۴۰۰

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Mac، اپل

در کنار رونمایی از مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید اپل در رویداد Unleashed، این شرکت تاریخ انتشار macOS Monterey و iOS 15.1 را به‌طور رسمی اعلام کرد. بر این اساس، بروزرسانی macOS و iOS نسخه جدید از هفته آینده و تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

تاریخ انتشار macOS Monterey

اپل از ماه ژوئن نسخه آزمایشی بتا macOS Monterey خود را منتشر کرده بود و امروز، رسما اعلام کرد که نسخه نهایی این سیستم‌عامل، برای انتشار در هفته آینده آماده می‌شود. در صفحه رسمی macOS Monterey واقع در وب‌سایت اپل، تاریخ انتشار 25 اکتبر نشان داده شده است. همچنین احتمال دارد که iOS 15.1 نیز در همان زمان منتشر شده و یا ممکن است مدت کوتاهی به تاخیر بیفتد.

iOS 15.1 ویژگی SharePlay را با خود به‌همراه داشته و پشتیبانی از کارت‌های واکسیناسیون COVID-19، تنظیمات خودکار برای حالت عکاسی ماکرو دوربین و موارد دیگر را اضافه می‌کند.

ویژگی‌ها و تغییرات جدیدی که با macOS 12 Monterey ارائه می‌شوند، شامل Safari کاملاً بازطراحی شده، ورود میانبرها به برنامه‌های مک، حالت جدید Focus، یادداشت‌های سریع، AirPlay مخصوص مک، Universal Control برای کارکرد یکپارچه در چندین دستگاه اپل و موارد دیگر است.

با این حال، قابلیت Universal Control به‌احتمال فراوان تا مدت زمان نامعلومی به تاخیر خواهد افتاد که انتظار داریم اپل جزئيات آن را به‌زودی اعلام کند.

مک های سازگار با macOS Monterey

مک های سازگار با macOS Monterey

لیست پایین شامل تمام کامپیوترهای مک اپل می‌باشد که با نسخه جدید macOS Monterey سازگار بوده و آپدیت آن، هفته آینده برای این دستگاه‌ها منتشر می‌شود:

مک بوک ۲۰۱۶ به بعد

مک بوک ایر ۲۰۱۵ به بعد

مک بوک پرو ۲۰۱۵ به بعد

مک مینی ۲۰۱۴ به بعد

آیمک ۲۰۱۵ به بعد

آیمک پرو ۲۰۱۷ به بعد

مک پرو ۲۰۱۳ به بعد

سیستم عامل macOS Monterey با پشتیبانی از Shortcuts و اشتراک فایل با iPad رسما معرفی شد

نظر شما راجع‌به سیستم‌عامل جدید دسکتاپ اپل یعنی macOS Monterey و امکانات و قابلیت‌های جدید افزوده شده به آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی