حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش افزودن ویجت به مک در macOS Monterey

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Mac، آموزش و راهنمایی، اپل

سیستم عامل مک یک پلتفرم فوق‌العاده است که علاوه بر ظاهر و طراحی زیبای آن، عملکرد و کارایی آن نیز عالی و بی نقص است. این سیستم عامل مجهز به قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار متنوع است. در این مطلب قصد داریم آموزش افزودن ویجت به مک در macOS Monterey را به شما آموزش دهیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آموزش افزودن ویجت به مک در macOS Monterey؛ ابزارک‌‌های کوچک اما کاربردی

با انتشار macOS Monterey، لیست قابل توجهی از ویژگی‌های جدید برای کاربران این سیستم عامل در دسترس قرار گرفت. در این مطلب، ما بر آموزش ویجت‌ها تمرکز خواهیم کرد، ویژگی مهمی که در سال‌های اخیر تاکید و تلاش زیادی برای بهبود آن از سوی اپل دیده شده است.

با وجود ویجت‌هایی که اکنون می‌توانند در هر نقطه از صفحه اصلی آیفون یا آیپد مورد استفاده قرار گیرند، کاربران macOS نیز امیدوار بودند که همین کار را انجام دهند. اما آن‌ها هنوز هم در حال حاضر مجبور به استفاده از Sidebar هستند. اما این مسئله نیز به این معنی نیست که آن‎‌ها اصلا مفید نیستند. کاملا برعکس، مفید و کاربردی نیز هستند. حالا می‌خواهیم نحوه افزودن و حذف ویجت‌ها را به شما نشان دهیم و در عین حال توضیح دهیم که جدیدترین ویجت‌ها و ابزارک‌ها برای macOS Monterey کدامیک هستند.

سیستم عامل macOS Monterey با پشتیبانی از Shortcuts و اشتراک فایل با iPad رسما معرفی شد

از کار افتادن مک های اینتل بعد از آپدیت macOS Monterey

ویجت یا ابزارک چیست؟

آموزش افزودن ویجت به مک در macOS Monterey

ویجت یک ابزار کاربردی یا پنجره با سایز کوچک است که اطلاعات مفیدی را در مورد برنامه‌ای که به آن مرتبط است، به شما می‌دهد. شما می‌توانید با یک نگاه به این موارد در دسترس، آن چه را که می‌خواهید بدانید. نمونه‌های رایج آن شامل ویجت‌هایی برای آب‌وهوا، اخبار و تصاویر است.

واقعیت این است که ویجت‌ها تقریبا برای هر موردی که بخواهید موجود هستند. چند ویجت پیشفرض به صورت استاندارد در نسخه جدید سیستم عامل مک موجود است. به گفته techradar، بسیاری از برنامه‌ها پس از دانلود و نصب، گزینه اضافه کردن ویجت مخصوص خود را دارند. Dark Noise و Overcast هر دو دارای ویجت‌هایی هستند که می‌توانید آزادانه به سایدبار محیط مک خود اضافه کنید.

آموزش ثبت اسکرین شات در مک بوک (macOS)

هنگامی که در macOS روی صفحه دسکتاپ هستید، یا زمانی که نوار منو را کلیک دهید، یا با دو انگشت خود، صفحه لمسی را از سمت راست بکشید، نوار کناری یا همان سایدبار ظاهر می‌شود و تمام ویجت‌های فعال را نشان می‌دهد. اینجاست که موضوع اصلی شروع می‌شود، جایی که می‌توانید ویجت‌های دیگر را اضافه یا حذف کنید و حتی اندازه آن‌ها را تغییر دهید.

چگونه ویجت ها را به Notification Center خود اضافه کنیم

آموزش افزودن ویجت به مک در macOS Monterey

ویجت‌ها قبل از اینکه در macOS Catalina حذف شوند، در ابتدا برای سال‌ها در اپلیکیشنی به نام داشبورد در مک قرار می‌گرفتند. اما حتی با این وجود، افزودن ویجت به نوار کناری بسیار ساده است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. در پایین Notification Center، روی جایی که عبارت Edit Widgets یا ویرایش ابزارک‌ها نوشته شده است، کلیک کنید.
  2. سپس لیستی از دسته بندی ویجت‌های موجود را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید یک ویجت خاص را جستجو کنید یا روی یک دسته خاص کلیک کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است.
  3. هنگامی که ویجت مورد نظر خود را پیدا کردید، نشانگر یا کرسر ماوس خود را روی آن ببرید تا دکمه Add (همان + سبز رنگ) ظاهر شود. برای اضافه کردن آن، روی این دکمه کلیک کنید.
  4. هنگامی که همه ویجت‌های مورد نظر خود را اضافه کردید، زیر هر ویجت فعالی که انتخاب کرده‌اید، روی گزینه Done یا انجام دادن، در سمت راست صفحه کلیک کنید.
  5. همچنین می‌توانید برای اینکه ویجت‌هایتان به چه ترتیبی ظاهر می‌شوند، آن را مدیریت کنید. فقط کافیست با کشیدن آن‌ها به بالا یا پایین تا زمانی که آن‌طور مد نظر شماست، ترتیب بندی شوند. برخی از ویجت‌ها در اندازه های مختلف موجود هستند که مقادیر متفاوتی از اطلاعات را نشان می دهند.

استفاده از قابلیت جدید Find My Widget

آموزش افزودن ویجت به مک در macOS Monterey

قابلیت Find My Widget، به عنوان یک ویژگی جدید به خانواده ویجت‌ها افزوده شده و به شما این امکان را می‌دهد تا افراد یا مکان‌های مورد را بدون نیاز به رفتن درون برنامه یا رفتن به Notification Center خود اضافه کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد مکان چیزهایی را که برای شما مهم هستند، پیگیری کنید.

آموزش نصب نرم افزار و بازی iOS در مک بوک M1

بنابراین اگر مثلا AirPod Pro های خود را جا گذاشته‌اید، این ابزار به شما کمک می‌کند تا در اسرع وقت، مکان تقریبی آن‌ها را پیدا کنید. یا به عنوان مثال، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرزندتان از طریق یک مسیر ایمن، از مدرسه به خانه برگشته است، این ویجت به شما کمک می‌کند این کار را سریع و آسان انجام دهید.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا قابلیت ویجت یا ابزارک در macOS Monterey برای شما کاربردی بوده است؟ شما چه روشی برای بهبود استفاده از آن پیشنهاد می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان