حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 15.1 بتا و iPadOS 15.1 بتا با ویژگی SharePlay منتشر شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل، اخبار

اپل پس از ارائه نسل‌های جدید iOS، از نسخه‌های میان نسل آن با بهبودهای مختلف رونمایی می‌کند. اپل اخیراً از انتشار آپدیت iOS 15.1 و iPadOS 15.1 بتا خبر داده است. در ادامه، نگاهی به ویژگی‌های این نسخه خواهیم داشت.

آپدیت iOS 15.1 بتا به همراه آپدیت iPadOS 15.1 بتا در دسترس قرار گرفتند

دیروز در مورد انتشار به روزرسانی iOS 15 صحبت کردیم. این نسخه از iOS، برای آیفون ۶ اس نیز انتشار یافته است.

 

آپدیت iOS 15 اپل رسما ارایه شد

 

به گزارش Gsmarena، درست پس از آن که اپل نسخه‌های نهایی و عمومی iOS 15 را در کنار iPadOS 15 و WatchOS 8 منتشر کرد، حال اپل آپدیت iOS 15.1 بتا و iPadOS 15.1 بتا را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. این به روزرسانی، شامل ویژگی‌های بیشتری است که اپل ارائه آن‌ها را در iOS 15 وعده داده بود. اما در نهایت، خبری از آن‌ها در iOS 15 نبود.

از جمله این ویژگی‌ها، می‌توان به قابلیت SharePlay اشاره کرد. با استفاده از SharePlay، کاربران می‌توانند در حین برقراری تماس FaceTime، به تماشا و یا گوش دادن محتوای یک شخص دیگر بپردازند. آن‌ها همچنین می‌توانند محتوای نمایشگر آیفون خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. SharePlay توسط تمام دستگاه‌های اپل و حتی سرویس‌های پخش کننده‌ها نیز پشتیبانی می‌شود.

فناوری صدای Lossless Audio و Dolby Atmos نیز با iOS 15.1 بتا در دسترس قرار گرفته‌اند. هم اکنون، فناوری Dolby Atmos با امکان گوش دادن موزیک‌های سه بعدی، در دسترس کاربران اپل موزیک برای موزیک‌های پشتیبانی شده و برای ایرپادزها قرار گرفته است. در همین حین، فناوری Lossless Audio در اپل موزیک، فقط در پلتفرم‌های iOS و Mac و از طریق هدست‌های سیمی یا هوم پادها قابل استفاده است. شایان ذکر است که برای استفاده از این ویژگی، می‌بایست نسخه ١۵.١ بتا هوم پاد را نیز نصب کنید.

در ادامه، یک قابلیت جدید در این نسخه برای سیری اضافه شده است. به وسیله این ویژگی، سیری می‌تواند جزئیات تماس‌ها را بخواند تا بفهمید که چه کسی با شما تماس گرفته است. ویژگی جدید دیگر، ذخیره سازی اطلاعات واکسیناسیون Covid-19 شما در برنامه Health است. اما Apple Wallet نیز در نسخه جدید از برخی کارت‌های شناسایی جدید و کارت‌های واکسن نیز پشتیبانی می‌کند.

همان طور که می‌دانید، انتشار عمومی iOS 15 به همراه iPadOS 15 دیروز انجام گرفت. از تغییرات مهم این نسل، می‌توان تغییرات در اعلان‌ها، ویژگی Focus Mode، تغییراتی در طراحی سافاری و پشتیبانی از برخی افزونه‌های وب را نام برد. همچنین پیشرفت‌هایی در Screen Time و Nearby Interaction برای آیفون‌های مجهز به UWB برای استفاده از ایرتگ حاصل شده‌اند.

نظر شما در مورد آپدیت iOS 15.1 بتا چیست؟ فکر می‌کنید اپل تا چند روز دیگر آن را منتشر کند؟ آیا منتظر آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️