حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نام تراشه های M1 Pro و M1 Max اپل به‌صورت آنلاین ظاهر شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها

در فاصله‌ی کمی بیش از 24 ساعت تا رویداد پیش‌رو Unleashed اپل برای معرفی مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی این شرکت؛ شواهد جدید نشان می‌دهند که ممکن است اپل تراشه های مورد استفاده در مک‌های آینده خود را “M1 Pro” و “M1 Max” نام‌گذاری کند.

تراشه های M1 Pro و M1 Max اپل

مک بوک پرو جدید از نسل بعدی سیلیکون اختصاصی اپل استفاده می‌کند که دارای حداکثر 10 هسته پردازشی شامل هشت هسته با عملکرد بالا و دو هسته کم‌مصرف‌تر خواهد بود. در زمینهٔ گرافیک، انتظار می‌رود که اپل دو نوع از تراشه‌های آینده خود شامل نمونه‌های 16 و 32 هسته گرافیکی را معرفی کند.

در مورد نام نسل بعدی سیلیکون مک اپل، بحث‌وگفتگوها کماکان ادامه دارد. برخی تصور می‌کنند که این تراشه ممکن است “M1X” نامیده شود، درحالی‌که برخی دیگر معتقدند که می‌تواند “M2” باشد تا جهش قابل‌ملاحظه‌ای در عملکرد در مقایسه با M1 را نشان دهد. با این حال، در یک چرخش جدید و عجیب در نام‌گذاری، اپل احتمالا تصمیم گرفته تا تراشه‌های جدید خود را “M1 Pro” و “M1 Max” بنامد.

در آخرین نسخه از خبرنامه Power On مارک گورمن از بلومبرگ، وی اشاره می‌کند که یک توسعه‌دهنده مک به او اطلاع داده است که در گزارش برنامه آنها، نام تراشه‌های “M1 Pro” و “M1 Max” در کنار وضوح نمایشگر مک بوک پروهای آینده، ظاهر شده است. ماه گذشته در نسخه بتا macOS Monterey شاهد انتشار رزولوشن نمایشگر مک بوک پروها بودیم. درحالی‌که این نام‌ها در گزارشات برنامه ظاهر شده است، گورمن می‌گوید اپل درنهایت ممکن است از رویکرد نام‌گذاری گیج‌کننده‌ای استفاده نکرده و درنهایت نام تراشه‌های خود را M2 و یا M1X بگذارد.

 توسعه‌دهنده فوق‌الذکر به من می‌گوید تراشه‌های جدید مک بوک پرو در قسمت log برنامه با نام‌های “M1 Pro” و “M1 Max” ظاهر شده است. من نمی‌گویم اپل با نام‌های بازاریابی این‌چنینی به این سمت می‌رود، اما این یک احتمال دیگر و گیج‌کننده‌تر است. تقریباً در 24 ساعت آینده به‌طورقطع از این موضوع اطلاع خواهیم یافت.

تراشه M1 Pro و M1 Max اپل

تراشه M1 Pro و M1 Max اپل

درگذشته، اپل “X” و “Z” را به نام تراشه‌های خود اضافه کرده بود تا قدرت تراشه‌های ارتقا یافته نسل پیشین را نشان دهد. به‌عنوان مثال، اپل با آیپد پرو 2018، نام “A12X” را بر اساس تراشه A12 که در زمان iPhone XS معرفی شده بود، برچسب‌گذاری کرد. در ادامه و در سال ۲۰۲۰، اپل آیپد پرو این سال را با تراشه‌ای حتی قدرتمندتر و با نام “A12Z” روانه بازار کرد؛ بنابراین، احتمال معرفی پردازنده‌های سطح دسکتاپ با نام‌های “M1 Pro” و “M1 Max” چندان دور از ذهن نیست.

انتظار می‌رود که اپل در رویداد دیجیتالی خود در روز دوشنبه با عنوان “Unleashed”، سری جدید مک بوک پرو را معرفی کند. در کنار MacBook Proهای جدید، اپل می‌تواند یک مک مینی رده‌بالا، نسل سوم ایرپادز و iMac با سیلیکون سفارشی قدرتمند خود را نیز رونمایی کند که البته احتمال معرفی آن بسیار کم است.

نمایشگر مک بوک پرو M1X از نوع Mini-LED و با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز خواهد بود

دیدگاه شما درباره نام‌گذاری احتمالی تراشه‌های آینده اپل برای استفاده در مک‌های این شرکت چیست؟ به‌نظر شما اپل درنهایت چه عنوانی را برای چیپ‌های خود درنظر می‌گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی