حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M1X مک بوک پرو آینده در دو مدل ۱۰ هسته‌ای معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

پردازنده M1X گام بعدی در جهت انتقال اپل به استفاده از سیلیکون سفارشی برای مکینتاش خواهد بود و مانند M1، ما باید از آنچه ارائه می‌دهد تحت‌تأثیر قرار بگیریم. گفته می‌شود که اپل درست مانند پردازشگرهای قبلی، تراشه M1X آینده خود را نیز در دو نسخه برای مک بوک پرو عرضه می‌کند و برخلاف M1، این تفاوت می‌تواند بیشتر آشکار باشد و ممکن است منجر به پیشرفت عملکرد محسوس شود.

مدل‌های تراشه M1X مک بوک پرو

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، درجایی‌که M1 در پیکربندی‌های گرافیکی 7 هسته‌ای و 8 هسته‌ای ارائه می‌شد، M1X می‌تواند در حالات 16 هسته‌ای و 32 هسته‌ای وارد شود. درحالی‌که این خبرنگار اشاره می‌کند که ما باید منتظر مدل‌های بازطراحی شده مک بوک پرو اپل تا اواخر این ماه باشیم، MacRumors اشاره‌ای نمی‌کند که آیا مشتریان در انتخاب انواع 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک با مشخصاتی شامل دو نوع چیپست رده‌بالا، دست آزاد خواهند داشت یا خیر.

M1 با پردازنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای تنها با مک بوک ایر موجود بود که تهیه آن 999 دلار برای مشتریان آب می‌خورد. با این حال، اگر آنها پردازنده 8 هسته‌ای و گرافیک 8 هسته‌ای را برای عملکرد بیشتر می‌خواستند، باید 1249 دلار و خرید مک بوک پرو خرج می‌کردند. همین رویکرد برای آیمک بازطراحی شده نیز اعمال شد و شما فقط برای بدست آوردن پیکربندی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای باید 200 دلار اضافی بپردازید.

تراشه M1X مک بوک پرو

تراشه M1X مک بوک پرو

ارائه چنین مدل‌هایی از سوی اپل دور از ذهن نیست. به‌تازگی، این شرکت این عمل را به تراشه‌های استفاده شده در آیفون جدید خود نیز گسترش داده است، چراکه A15 Bionic اکنون دارای 4 هسته پردازشگر گرافیکی برای آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی بوده، درحالی‌که آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس دارای ۵ هسته گرافیکی می‌باشند. با A15 Bionic، احتمالاً اپل مجبور بوده به‌دلیل مشکلات مربوط به کمبود جهانی تراشه، یکی از هسته‌های گرافیکی خود را غیرفعال کند و شرایط تحمیلی را بپذیرد.

این امکان وجود دارد که مک بوک پرو بزرگتر 16 اینچی از مدل بهتر به‌همراه یک پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای بهره ببرد؛ زیرا هسته‌های اضافی به معنای نیاز به قدرت بیشتر و افزایش خروجی گرما است. فضای خنک‌کننده بزرگتر مک بوک پرو 16 اینچی به این معنی است که احتمالاً دارای خنک‌کننده قوی‌تر و باتری بزرگتری نسبت به مدل 14 اینچی خواهد بود.

خوشبختانه، برای کسانی که عملکرد پردازنده و نه گرافیک را بر سایر موارد اولویت می‌دهند، ما معتقدیم که خانواده MacBook Pro بازطراحی شده دارای هسته‌های یکسانی برای پردازنده M1X خواهند بود. طبق گزارشات قبلی، هشت مورد از این هسته‌ها روی عملکرد متمرکز شده‌اند، درحالی‌که دو هسته دیگر بر بهره‌وری انرژی فعالیت می‌کنند.

عملکرد پردازنده گرافیکی اپل M1X تقریبا برابر گرافیک RTX 3070 لپتاپ بوده و مصرف آن ۵۰٪ کمتر است

درنهایت، آیا دوست دارید یک گزینه 32 هسته‌ای گرافیکی برای هر دو مدل 14 و 16 اینچی مک بوک پرو در دسترس باشد؟ نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی