حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقاضای بالا آیفون ۱۳ عامل اولویت دادن اپل بر سایر شرکت‌ها توسط تامین‌کنندگان است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

بر اساس گزارشی از DigiTimes، تأمین‌کنندگان قطعات تایوانی، اپل را بر سایر برندها ترجیح می‌دهند. ترجیح این تأمین‌کنندگان به‌دلیل تقاضای بالا برای سری آیفون ۱۳ و به‌طور خاص میزان تقاضای زیاد در تایوان و چین است.

تقاضای بالا آیفون ۱۳

این منبع در توضیح خود بیان می‌کند: “برای سازندگان ساکن تایوان، سوددهی سفارشات اپل بیشتر از سامسونگ و فروشندگان چینی است.”

گفته می‌شود که آیفون، سهم هواوی در این کشورها را نیز تصاحب کرده است. هواوی چند سال پیش تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفت که این موضوع منجر به قطع روابط گوگل با نام تجاری تلفن‌های هوشمند شده که به‌نوبه خود باعث شد تا هواوی HarmonyOS را خلق کند.

یکی دیگر از دلایل تقاضای بالای آیفون ۱۳، فروش پایین رقبای آن است. طبق گزارشات، فروش سامسونگ در سه‌ماهه سوم از انتظارات کمتر بوده، درحالی‌که تولیدکنندگان تلفن چینی مانند Oppo ،Xiaomi و Vivo قطعات کافی را ذخیره کرده بودند، به این معنی که آنها از تأمین‌کنندگان تقاضای کمتری داشتند.

تقاضای بالا آیفون ۱۳

تقاضای بالا آیفون ۱۳

به گفته Katy Huberty، تحلیلگر مورگان استنلی، میزان پیش‌فروش خانواده آیفون 13 تقاضای زیاد این گوشی‌ها توسط خریداران را نشان می‌دهد. زمان عرضه نیز نسبتاً طولانی بوده که نشان‌دهنده‌ی تقاضای اولیه بیشتر از حد انتظار است و نه عرضه کم.

گزارشات قبلی بیان می‌کردند که اپل به دنبال عرضه بیشتر آیفون نسبت به سال گذشته می‌باشد و تولید سری آیفون 13 را 15 میلیون دستگاه افزایش داده که رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

ویدئویی از هجوم مردم به مرکز خرید در چین برای دستیابی به مدل آیفون 13 چند روزی است که در اینترنت درحال دست‌به‌دست شدن است. این ویدئو نشان می‌دهد که بسیاری از مردم از خرید آیفون 13 بسیار مأیوس بودند، به‌طوری‌که فروشگاه مجبور شد فروش خود را در روز عرضه متوقف کند.

هرچند موفقیت سری آیفون 13 چندان شگفت‌آور نیست. در مدل‌های 2021 غیر پرو، حجم حافظه پایه افزایش یافته است که درحال‌حاضر 128 گیگابایت در مقایسه با 64 گیگابایت سال گذشته می‌باشد. با این حال، این مدل‌ها هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته‌اند که باعث می‌شود خرید آیفون، به‌صرفه‌تر از همیشه باشد. پیشرفت در بخش دوربین، باتری و عملکرد نیز نقاط قوت فروش کل مجموعه اپل است.

اپل سفارش تولید ۹۰ میلیون گوشی آیفون ۱۳ را به تولیدکنندگان داده است

دیدگاه شما پیرامون اولویت دادن اپل بر سامسونگ و سایر تولیدکنندگان اندرویدی توسط تامین‌کنندگان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی