حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری آیفون ١٣ مشخص شد: پیشرفت نه چندان کم نسبت به قبل

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تست، عمر باتری

آیفون‌های جدید به ادعای اپل، بهبود چشمگیر عمر باتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. یکی از گوشی‌های شاخص این نسل، آیفون ١٣ است. بالأخره تست و بررسی آیفون ١٣ توسط Gsmarena منتشر شده است. در پی این بررسی، عمر باتری آیفون ١٣ نیز مشخص شده است که به جزئیات آن می‌پردازیم.

گوشی iPhone 13

اپل چند هفته قبل از گوشی iPhone 13 رونمایی کرد. این گوشی، با ناچ کوچک‌تر و فیلم برداری حرفه‌ای ارائه شده است.

 

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با تراشه اپل A15 به همراه ناچ کوچکتر و فیلم برداری حرفه ای رسما معرفی شدند

 

اکنون Gsmarena پس از بررسی‌های به عمل آمده از گوشی آیفون ١٣، تست سرعت شارژ و تست بازدهی باتری آن منتشر شده‌اند. این تست‌ها، به ما نشان می‌دهند که نسل جدید آیفون اپل، چه پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. اما بهتر است پیش از آن، نگاهی به مشخصات مرتبط آیفون ١٣ داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.١ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 و رفرش ریت ۶٠ هرتزی

‌- تراشه Apple A15 Bionic

– سیستم عامل iOS 15 پیش فرض

– باتری ٣,٢۴٠ میلی آمپر ساعتی

– پشتیبانی از شارژر ٢٠ واتی

عمر باتری آیفون ١٣

عمر باتری آیفون ١٣

بالأخره نوبت به نتایج تست بازدهی باتری آیفون جدید می‌رسد. آیفون ١٣، دارای باتری بزرگ‌تری نسبت به قبل است. این گوشی، توانسته است در حالت استفاده ترکیبی تا ٨٩ ساعت دوام بیاورد. این میزان از دوام آوری در تست بازدهی باتری، عمر باتری آیفون ١٣ را در بازه “خوب” قرار می‌دهد. این میزان در آیفون ١٢، ٨۴ ساعت بوده است.

در تست تماس 3G، نسل جدید آیفون به مدت ١٩:٣٠ ساعت بازدهی داشته است. آیفون ١٣ در تست‌های بخش وب گردی و پخش فیلم نیز موفق شده است تا بتواند به ترتیب بازدهی ١۶ و ١٧ ساعته را به ثبت برساند. در کل، این گوشی پیشرفت نسبتاً خوبی نسبت به نسل قبل داشته است. این افزایش عمر باتری، مدیون بهینگی بیشتر تراشه و افزایش ظرفیت باتری است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری آیفون ١٣ و رقبای آن موجود است.

تست سرعت شارژ آیفون جدید

گوشی iPhone 13 با وجود افزایش ظرفیت باتری، از همان شارژر نسل قبل پشتیبانی می‌کند. حال، آیا آیفون ١٣ می‌تواند در زمان مناسبی به طور کامل شارژ شود یا خیر؟

خب، جواب ما مشخص است. این گوشی، به دلیل برخورداری از باتری با ظرفیت بیشتر، دیرتر از نسل قبل خود شارژ می‌شود. در نیم ساعت اول اتصال شارژر به این گوشی، ۵۴ درصد از باتری آن شارژ می‌شود. این رقم با استفاده از شارژر مگ سیف ١۵ واتی، به ٣٢ درصد می‌رسد. در نهایت، زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این گوشی، ١٠۶ دقیقه به طول می‌انجامد. اگر بخواهید از شارژر مگ سیف استفاده کنید، این رقم به ١٣٩ دقیقه افزایش می‌یابد.

نظر شما در مورد عمر باتری این آیفون جدید چیست؟ آیا سرعت شارژ این گوشی مناسب است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

الان طبق این امتیازات توی وبگردی نزدیک 2 ساعت و نیم و توی پخش ویدیو نزدیک ساعت بیشتر از آیفون 12 دووم میاره که خب پیشرفت خوبی هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️