حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز AnTuTu آیفون ١٣ پرو را در مقایسه با آیفون ١٢ پرو ببینید: پیشرفت اساسی!

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | اپل، اخبار، بنچمارک

آیفون‌های جدید به تازگی از راه رسیده‌اند و حواشی زیادی را با خود به همراه دارند. از سوی دیگر، امتیازات بنچمارک این گوشی‌ها در حال انتشار است. حال، امتیاز AnTuTu آیفون ١٣ پرو منتشر شده است. در ادامه، نگاهی به عملکرد این گوشی در AnTuTu Benchmark و مقایسه آن با نسل قبل داریم.

امتیاز AnTuTu آیفون ١٣ پرو منتشر شد: قدرتمندترین تراشه موبایل اپل

اپل iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max را چندی پیش معرفی کرد. این گوشی‌ها، به نسخه قدرتمندتر Apple A15 Bionic مجهز هستند.

 

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

 

به نقل از Gsmarena، اپل چند روز پیش رسماً از سری آیفون ١٣ خود با تراشه Apple A15 رونمایی کرد. مانند همیشه، اپل گفت که آیفون‌های جدید دارای سریع‌ترین تراشه در بین گوشی‌های هوشمند هستند. اما جزئیات این ادعا در مراسم به اشتراک گذاشته نشد. جالب است که بدانید پردازنده گرافیکی نسخه‌های ارزان‌تر سری آیفون ١٣، ضعیف‌تر از نسخه‌های گران‌تر این سری است. ما دیشب نگاهی به این نتایج و تفاوت فاحش آن‌ها داشتیم.

 

امتیاز GeekBench تراشه A15 منتشر شد: قدرتمندتر از همیشه؛ تفاوت فاحش آیفون ١٣ با آیفون ١٣ پرو!

 

اما انتوتو بنچمارک نیز اولین تست خود از iPhone 13 Pro را انجام داده است. اما امتیاز AnTuTu آیفون ١٣ پرو چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟ خب، در ابتدا حافظه رم این گوشی مانند نسل قبل ۶ گیگابایت است. حافظه داخلی این نسخه نیز ١ ترابایت بوده است. این دستگاه، به طور پیش فرض مجهز به iOS 15 بوده است. در نهایت، امتیاز این گوشی در بنچمارک انتوتو به ٨۴٠ هزار رسیده است!

امتیاز AnTuTu آیفون ١٣ پرو

در همین راستا، مقایسه‌ای از این امتیاز با آیفون ١٢ پرو نیز وجود دارد. ما در گیک بنچ، شاهد پیشرفت ۵۵ درصدی امتیاز پردازنده گرافیکی این گوشی بودیم. اما در انتوتو بنچمارک،این پیشرفت تنها ١٩ درصد است. اما به هر حال، جهش‌های موجود در بخش پردازنده مرکزی مشابه هستند. انتوتو بنچمارک این میزان را ١٧ درصد برآورد کرده است. اما دلیل اصلی این افزایش امتیاز کم سابقه، مربوط به امتیاز حافظه آیفون ١٣ پرو است. این امتیاز، ۴۴ درصد از آیفون ١٢ پرو بیشتر است! خب، ممکن است که این در واقع به دلیل حافظه NVMe یک ترابایتی بوده باشد. چرا که این نوع حافظه‌ها با افزایش حجم، پر سرعت‌‌تر می‌شوند. اما اپل دقیقاً جزئیاتی در این باره اعلام نکرده است. حتی ممکن است این موضوع مربوط به نوع حافظه رم باشد. چرا که نسل قبل، از حافظه رم LPDDR4 برخوردار بود.

باید بگوییم که تنها امتیاز گیک بنچ تراشه A15 را می‌توانید با دیگر تراشه‌ها مقایسه کنید. چرا که نحوه نمره دهی انتوتو بنچمارک، در پلتفرم iOS و اندروید کاملاً متفاوت است. بنابراین، بهتر است منتظر بمانیم تا نسخه‌های نهایی گوشی‌های مجهز به Snapdragon 898 و Exynos 2200 از راه برسند.

نظر شما در مورد این امتیاز چیست؟ آیا اپل پیشرفت خوبی را رقم زده است؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

با این امتیاز کار همه تمومه این نشان از قدرت tsmc هست وقتی بنده به اسنپ888 ایراد میگیرم و بدبختی کوالکام را در همکاری با اگزینوس سامسونگ تلقی میکنم خیلی از طرفداران سامسونگ به من حمله ور میشن الان دیگه همه چیز مشخص شد که فقط در همکاری مدیاتک و کوالکام با tsmc بهترین پردازنده را رقم خواهد زد همکاری با سامسونگ یعنی بدبختی .

Mahdi

کوالکام مجبوره ، tsmc بهونه کرده اپل کل طرفیت رو رزرو کرده ولی از اون طرف واسه هموطنش مدیاتک تراشه میزنه ، حتی اگه همه تراشه پرچمدارای اندرویدی رو tsmc بزنه اصل موضوع که پردازنده اپل همیشه بهترین بوده عوض نمیشه

mostafa3

در حد اسنپدراگون 888 پلاس است تو یوتیوب هست

Faez

جان ؟
حاجی اون امتیاز رم نوع حافظه و غیره هست که بعد جمعا همچین امتیازیرو میگیره خب باید رفت برنامه ای که سی پی یو رو برسی میکنه نگاه کرد که بهترین پردازنده رو همون ای پانزده هست

Faez

حاجی در اصل اول خود اپل رفته پردازنده ساخته بعد TSMC تولید میکنه
اگه همون اسنپ ۸۸۸ پلاسو TSMC بسازه باز با همون عملکرده
باید مهندسای درست حسابی داشته باشی که پردازنده درست حسابی بسازن

Farcry

امتیا ز Gfx هم بریا بخش گرافیکی بیاد قشنگ پیشرفت A15 در پردازنده گرافیکی مشخص میشه

AŁɪ

خوبه هم سطح ۸۸۸ و ۸۸۸ پلاس امتیاز گرفته

Faez

حاجی اون امتیاز فقط برا پردازنده نیست برا حافظه رم قدرت جی پی یو و سی پی یو و غیره هست
ببین اگه همون پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رو روی گوشی مثل ردمی ناین بندازی همچین امتیازیرو نمیگیره

Farcry

عزیزم خود متن که گفته امتیاز آنتوتو دو دستگاه از ios و اندروید با هم قابل مقایسه نیست.خود سایت آنتوتو هم اعلام کرده به علت تفاوت بنچمارک گرافیکی metal در ios و vulkan در اندروید مقایسه امتیاز دو دستگاه از این دو سیستم عامل اشتباهه و این بنچمارک مولتی پلتفرم نیست
برای همین همیشه آنتوتو لیست رنکینگ ios و اندروید رو جدا منتشر میکنه.اگر اینطوری که تو میگی باشه آیپد پرو 2021 با پردازنده M1 که در حد پردازنده های دکستاپ توی بنچمارک های مختلف و مولتی امتیاز گرفته توی آنتوتو امتیازش 1 میلیون هست.همین الان راگ فون 5 هم امتیازش 850 هزاره یعنی M1 تنها 15 درصد از اسنپ 888 راگ فون قوی تره!
درحالی که اگر امتیاز گیگ بنچ همین دوتا رو مقایسه کنی آید پرو 2021 دو برابر اسن 888 راگ فون امتیاز گرفته و یا توی GFX که یه بنچمارک گرافیکی مولتی پلتفرم هست آیپد پرو 2021 با اینکه سایز 11 اینچ داره باز نزدیک دو برابر اسنپ 888 راگ فون 5 فریم داده

Farcry

* 1 AnTuTu was developed based on the unique technologies of different platforms, such like Vulkan(Android) and Metal(iOS). cross-platform products may not be directly comparable.
همین الان بری سایت آنتوتو زیر رنکینگ دستگاه های اندرویدی توی اولین نکته و اولین خط اینو نوشته
توی ترنسلیت بزنن ببین چی میگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️