حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو مشخص شد: پیشرفتی بارز!

نوشته

2 سال قبل | 34 دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون، دوربین

اپل با رونمایی از نسل جدید آیفون‌های خود، موج خبری جدیدی را در مراجع خبری مختلف به راه انداخت. از جمله این امواج، می‌توان به تست‌های مربوط به بخش دوربین این خانواده اشاره کرد. مجموعه DxOMARK مانند قبل، به سراغ تست و بررسی دوربین آیفون‌های جدید رفته است. به همین ترتیب، در ادامه نگاهی به امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو داریم.

گوشی iPhone 13 Pro

گوشی iPhone 13 Pro به همراه iPhone 13 Pro Max در رویداد ٢٣ شهریور اپل با سیستم دوربین ارتقاء یافته رسماً معرفی شد.

 

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

 

به همین صورت، ٢ مهر ماه بود که گوشی‌های سری آیفون ١٣ به صورت عمومی روانه بازار شدند. در همین حین، مجموعه DxOMARK نیز به سراغ آزمایش عملکرد دوربین این گوشی‌ها رفته است. این مجموعه، ابتدا از گوشی آیفون ١٣ پرو شروع کرده است. حال، امتیاز DxO دوربین اصلی و دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو منتشر شده‌اند. اما اجازه بدهید تا پیش از رسیدن به این نتایج، نگاهی به گزیده مشخصات iPhone 13 Pro داشته باشیم.

مشخصات دوربین اصلی:

– سنسور اصلی ١٢ مگاپیکسلی IMX703 سونی با اندازه‌های پیکسل ١.٩ میکرومتری / لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت / میزان گشودگی دیافراگم F/1.5 / فوکوس Dual Pixel

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX772 برای ثبت عکس‌های فوق عریض / فاصله کانونی ١٣ میلی متری / قابلیت ثبت عکس‌های ماکرو از فاصله ٢ سانتی متری

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX713 برای لنز تله فوتو / زوم اپتیکال ٣ برابری / لرزشگیر اپتیکال

– حسگر ToF

– قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

مشخصات دوربین سلفی:

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX514 با اندازه پیکسل‌های ١ میکرومتری / اندازه ١/٣.۶” اینچی (مشابه نسل قبل)

– حسگر 3D

– قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

مجموعه DxOMARK مانند همیشه اعلام کرده است که برای نمره دهی در هر دو بخش دوربین اصلی و سلفی، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را به ثبت رسیده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو

امتیاز DxO دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو

ابتدا از دوربین اصلی این گوشی آغاز می‌کنیم. شاید اگر مشخصات روی کاغذ را مشاهده کنیم، متوجه تغییرات نسبتاً بی اهمیتی بشویم. اما آیا این تغییرات، در عمل نیز تفاوت کمی دارند؟ خب، امتیاز DxO دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو، خلاف این تصور است.

بر اساس تست و بررسی‌های DxOMARK، امتیاز دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو برابر با ١٣٧ است. این امتیاز، پیشرفت‌های مهمی را نشان می‌دهد. امتیازات بخش عکس، زوم و فیلم برداری این گوشی، به ترتیب برابر با ١۴۴، ٧۶ و ١١٩ می‌باشند. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، این گوشی پیشرفت بارزی را تجربه کرده است.

چرا که فیلم برداری پیشرفته‌تر، پردازش تصویر ارتقاء یافته و سنسورهای جدیدتر، همگی سبب شده‌اند تا امتیاز نسل جدید آیفون ١٢ پرو، از ١٢٨ به ١٣٧ برسد. پیشرفت ٩ امتیازی، یک موضوع مهم به شمار می‌رود. امتیاز DxO دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو، بالاتر از گوشی‌هایی مانند Mate 40 Pro و Vivo X60 Pro Plus است. اما امتیاز کسب شده توسط این گوشی، کم‌تر از تراز دوربین اصلی هواوی میت ۴٠ پرو پلاس و شیائومی Mi 11 Ultra است. شما می‌توانید در تصویر زیر، یکی از نمونه عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو را مشاهده کنید.

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین آیفون ١٣ پرو

اگر راستش را بخواهید، آیفون ١٣ پرو توانسته است به طور کلی انتظارات طرفداران خود را در بخش دوربین اصلی برآورده کند. اما DxOMARK چه می‌گوید؟ این مجموعه در بخش نقاط قوت، مواردی مانند نوردهی دقیق سوژه، رنگ‌های زنده و وایت بالانس مناسب، رنگ پوست شفاف در بسیاری از سناریوها و حتی با نور پس زمینه، فوکوس خودکار دقیق و سریع، جزئیات بالای تصاویر در محیط بیرونی و درونی، نورگیری بالای سوژه و داینامیک رنج گسترده در فیلم برداری، حرکت روان دوربین در حین عکاسی و دنبال کردن سوژه با دقت بالا و فوکوس مجدد کم خطا ذکر شده است.

اما آیفون ١٣ پرو، در این بخش مشکلاتی از جمله نویز زیاد و درخشنده در تمام دوربین‌ها، داینامیک رنج محدود در سناریوهایی با کنتراست بالا، اعوجاج برخی از جزئیات در کنار بازتاب نور از لنز و ایجاد حلقه نور، جزئیات محدود تصاویر با زوم بالا، صورتی رنگ شدن وایت بالانس تصاویر در برخی از مواقع، مشکل Ghosting و بازتاب لنز در حین فیلم برداری، تار شدن برخی از جزئیات خصوصاً صورت افراد در فیلم برداری محیط‌های بسته و نور روز و تفاوت شارپنس فریم‌های ویدئو را با خود همراه دارد.

امتیاز DxO دوربین سلفی iPhone 13 Pro

امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو

مجموعه DxOMARK، تنها امتیازات مربوط به بخش دوربین اصلی آیفون ١٣ پرو را منتشر نکرده است. بلکه امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو نیز منتشر شده است. امتیاز کلی این گوشی در بخش دوربین سلفی، برابر با ٩٩ است. این امتیاز در بخش‌های عکاسی و فیلم برداری، به ١٠٢ و ٩۵ رسیده است.

توجه داشته باشید که دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو توانسته است در بین رقبای خود، رتبه دهم را به دست آورد. جایگاه این گوشی در رده بندی کلی DxOMARK، دوازدهم است. برای مقایسه، آیفون ١٢ پرو امتیاز ٩٨ را در این بخش به دست آورده بود. بنابراین، پیشرفت خیلی خاصی را در بخش دوربین سلفی شاهد نیستیم. این گوشی، امتیاز دوربین سلفی بیشتری را نسبت به شیائومی می ١١ اولترا کسب کرده است. اما این امتیاز، حتی از هواوی Nova 6 5G نیز کم‌تر است. شما می‌توانید نمونه تصویر ثبت شده با دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو را مشاهده کنید.

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین سلفی پرچمدار اپل

همان طور که مستحضر هستید، آیفون ١٣ پرو در بخش دوربین سلفی از پیشرفت خاصی نسبت به نسل قبل برخوردار نیست. دگزومارک، مواردی همچون نوردهی دقیق صورت، افکت بوکه گسترده، جزئیات بالا در محیط‌های درونی و بیرونی، عمق دهی دقیق به پس زمینه سوژه، داینامیک رنج گسترده ویدئوها، وایت بالانس دقیق در فیلم برداری و فوکوس دقیق و عریض بر روی سوژه‌های مختلف را از نقاط قوت دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو می‌داند. اما این گوشی با مشکلاتی از جمله نویز درخشنده بالا، دقت رنگ پایین ثبت عکس از پوست مخصوصاً با وجود نور پس زمینه، برخی از به هم ریختگی‌های تصویر، نوردهی پایین سوژه در هنگام استفاده از فلش، نویز بالا در حین فیلم برداری و دیگر مشکلات موجود در بخش فیلم برداری مانند جزئیات کم دست و پنجه نرم می‌کند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین آیفون ١٣ پرو چیست؟ آیا شما انتظار کسب چنین نمره‌ای را در بخش دوربین اصلی داشتید؟ بخش دوربین سلفی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
34 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

واریز شد

mostafa3

هنوز برای مدل پرو مکث واریز نکرده

Farcry

امتیاز خیلی خوبی کسب کرده.توی تست های یوتوب هم آیفون 13 و 13 پرو مکس در مقایسه با پرچمدار های اندرویدی خیلی خوب ظاهر شدن.
البته mapsa اعتقاد داره دوربین گوشی های میان رده اندرویدی بهتر از دوربین آیفون 13 پرو و پرو مکس به طور حق درست میگه و همچنان حق میگه که دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 سال بعد تازه از گوشی های میان رده اومده روی آیفون

Farcry

اسم دوربین ها رو عوض نکرده؟ مثل کاری که با نمایشگر های سامسونگ میکنه و به اسم محصولی جدید ارائه میده

Auroro

🤣🤣🤣🤣

moh3n

اگر سواد داری برو یکم سایتای خارجی رو بخون و ببین که اپل طراحی صفر تا صد نمایشگر رو خودش انجام داده و سامسونگ فقط تولید کننده بوده دقیقا مثل پردازنده که TSMC براش تولید میکنه و مثل برخی مدل های اسنپدراگون که سامسونگ تولید کرده.نکنه فک میکنی مثلا اسنپدراگون 888 هم کار سامسونگه و اسنپدراگون به اسم خودش زده؟

Farcry

منم همین رو‌میگم
این نظر یه ترول بزگوار بود که اینجا کپی پیست کردم
اپل فارغ از تراشه که خودش پردازنده مرکزی و گرافیکی اون رو صفر تا صد طراحی میکنه (و مثل سایر شرکت های تولید کننده تراشه مانند اسنپدراگون و مدیاتک و حتی AMD طراحی پردازنده رو انجام میده و به TSMC به عنوان ریخته گر سفارش تولید رو میده)
تیم ویژه هم برای نمایشگر و دوربینش (پردازش تصویر و افکت های تصویری ) داره وگرنه این نظر خود من نیست همین ترنجی و آقای عط.ایی هم پستش رو رفت نمایشگر آیفون ها مثل ۱۱ پرو مکس برخلاف نمایشگر های اولد تولیدی سامسونگ هم توی حالت دستی و هم حالت خودکار روشنایی یکسان و ۱۲۰۰ نیتی میدن.درواقع یکی از مولفه های اصلی نمایشگر های اولد سامسونگ همین اختلاف روشنایی نسبتا زیاد در حالت دستی و خودکار هست که توی سایر گوشی های دیگه دیده میشه
بحث دوربین هم کلا جداست

Farcry

ولی خب این اختلاف روشنایی در آیفون ها دیده نمیشه و روشنایی حالت دستی و خودکار باهم برابر هست

Auroro

حاجی دو پست قبل رو ببین، اون بزگروارو پیدا میکنی.

Sajad

بزرگوار اپل طراحی نمایشگر انجام نمیده. در واقع نمایشگرهای سامسونگ رو مطابق با سلیقه خودش کالیبره میکنه. البته در زمینه طراحی سی پی یو و گرافیک داستان فرق داره.

Faez

👍🏻

Faez

iphone13 mini امتیاز بیشتری از iPhone 12 pro maxگرفته

mehpsa

یه چیزی تو مایه های ردمی نوت 8 پرو،

Faez

عجب احمقی هستی

mehpsa

احمق کسی هست که میبینه امتیازات اخرین محصول اپل از امتیاز گوشی های پارسال اندروید کمتره ولی نمیخواد قبول کنه اپل عقب تر از بقیه است یا به زبان ساده تر خودت

Faez

اصلا شما جناب نوه انیشتن میشه بگی چه امتیازاتیرو کم گرفته ماهم بدونیم

Farcry

ردمی نوت ۸ پرو‌
جان من بگو گوشیت چیه؟ عمرا تاحالا حتی یه گوشی پرچمدار شیائومی هم از دو کیلومتری دیده باشی که انقدر سر هر پست شیفته ردمی ها هستی

mehpsa

Realme 7 5G تا بحال پرچمدار ندیدم ولی این رو میدونم اپل گوشی 500 دلاری رو 1100 دلار میده مردم و در نواوری حداقل سه سال از بقیه شرکت ها عقبه

Auroro

خب بقیه گوشی هام از لحاظ پردازنده چند سال عقبه، برا اون چی داری‌ بگی؟

Auroro

وقتی دو روز شیا میگیری دستت*

mehpsa

وقتی با ناز و عشوه و نیم ساعت…. از دوست پسرت اپل هدیه گرفتی

Auroro

با اینکه ب دگزو زیاد اعتمادی ندارم ولی امسال عالی عمل کرده، مخصوصا باتری و دوربین.

Auroro

شت پردازش رد یادم رف بگم و…

ali

دوربین خوبی داره بخصوص فیلم برداری عالی کار کرده اگه مثل رقبا زوم بیشتری داشت (100x یا حداقل 50x) گوشی کاملی می شد.

Faez

سیاست اپل از سیاست بقیه شرکتا درست تره ببین اگه اپل الن زوم ۱۰۰ برابر اضافه کنه ۵سال بعد زوم ۱۰۰۰برابری اضافه کنه؟
الان شارژ ۶۰وات بده دست مردم ۵سال بعد شارز ۶۰۰ وات بده؟

قطره قطره

mehpsa

احسنت، واقعا نشون دادی استراتژیک باز قهاری هستی، حتی اپل متوجه شده چندتا چیز هم زیادی داده و بخاطر همین داره حذفشون میکنه، شیر مادر و نان پدر حلالت پهلوان (جمله اخر خطاب به اپل بود)

Auroro

خب پشمک سامسونگ هم سنسور IR رو حذف کرد،‌جک هدفون رو حذف کرد شارژر رو حذف کرد، خب تو میگی آفرین سامسونگ، به قول همکلاسی هات تقلید کار میمونه، سامسونگم میمونه که تقلید میکنه؟؟

m.b

این دیگه از آب شنگولی گذشته… تو مایه های 40 درصد بود…😂
گُل این چه استدلال سیکیم خیاری بود آخه؟… مگه مرز آینده رو به مرز های امروز بستن؟ مگه موقعی که گوشی های دکمه‌ای داشتن پیشرفته‌تر و پیشرفته‌تر میشدن و قطره قطره میرفتن جلو اپل با خودش گفت الان اگر اولین گوشی لمسی رو بزنم کارم برای ارتقاء بعدی زاره؟ یا مثلاً کاربرا پر رو میشن!؟😂
نه گُل، اپل با اینکه میتونست نسل گوشی های دکمه‌ای رو ادامه بده یهو پرید رو لمسی… مرز های تکنولوژی فردا هم مرز های امروز نیست که ازش بترسیم…
من والا چون برای طرفدار های اپل ارزش قائلم کمتر تو این پست ها دست به انتقاد میزنم این روزا ولی مثلاً یه اسکنر انگشت زیر صفحه و یا یه شارژر 40 واتی و یا پکیج دوربین کاملتر که زوم بهتری رو شامل بشه و یا اصلا اگر همه اینا اپل رو به خطر میندازه!(خداییش خندم گرفت😂) لااقل میتونه هر سال یه دستی به طراحی بکشه دیگه نه؟ خداییش حتی روند گذشته اپل هم نبود که سه نسل با یه طراحی بره جلو! و خیلی جاهای دیگه… خداییش آینده اپل رو به خطر نمیندازه اینا… تازه حرفت جایی خنده‌دار‌تر میشه که اندرویدی ها در سال معمولاً دوبار باید تغییر کنن و پیشرفت کنن اما اپل یکبار اینکارو انجام میده پس براش ارتقاء اساسی‌تر خیلی مقدور‌تره…
چیزی که باعث شد اپل از اونی که با ورود به دنیای گوشی های لمسی انقلاب بپا کرد تبدیل بشه به شرکتی که حتی تو سه سال زحمت تغییر طراحی هم به خودش نمیده،! مردن مردی بود که پدر تکنولوژی فعلی بود یه جورایی… یه جادوگر بود… بعد اون نه اپل دیگه اپل شد نه من دیگه به اپل نگاه انداختم… یه چند سالی جسته و گریخته وارث افتخارات گذشته بود و یمی به نعل یکی به میخ ابتکار بخرج میداد تا اینکه کم کم در دنیای موبایلی به یه شرکت تقریباً آماده‌خور تبدیل شه…
عدم وجود رقیب و انحصار و لطف زیاد کاربرا و مدیریت سرمایه محور جای تکنولوژی محور اپل رو به یه شرکت آماده‌خور تبدیل کرد.

Faez

نگرفتی

m.b

والا استدلالت اصلاً برای اولین بار تو این سایت حرص منو در آورده…منو به شدت یاد حرفای مسئولین کشور و جمله لیاقتتون همینه و بیشتر نمیخوایم بهتون لطف کنیم و حدتون رو بدونید و شما قدرشناس نیستید و ژن خوب و هر موقع صلاح بدونیم بهتون واقعیت رو میگیم و صلاح شما رو ما بهتر میدونیم و آشتی با مردم و قول آینده بهتر و این بازی های روانی کثیف میندازه… لطفاً دیگه اینطور شبیه مسئولین حرف نزن… 😑

Faez

کدوم مسئولینو میگی؟ ایران ؟ مگه ایران مسئولینی داره
طرحی هم هر سال یه دستیرو میکشه

Mohammadr

با همین دید به سایپا نگاه کنیم، از فولکس واگن سیاستش “درست‌تره”

Faez

جالبه سایپا که هر سال پرایدو به یه شکل بدون تغییر میده چرا اونو مثال زدی
اپل نبود الان گوشیا انقدر پیشرفت نمیکردن مثل:
ناچ :اپل با معرفی آیفون ایکس کاری کرد بقیه برندا تحریک شن و بیان سراغ ناچ
دکمه هوم :این همه سال گوشیایی که دبکمه هوم داشتن همشون از آیفون الگو برداری شده بودن
حسگر اثر انگشت :اپل نبود بقیه شرکتا تحریک نمیشدن به استفادش
و یک چیز دیگر…

AŁɪ

تستاشو دیدم خوب بود … ولی دکسو هم ساقیش حرف نداره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️