حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

علت عدم استفاده اپل از نمایشگر Mini-LED در آیپد پرو ۱۱ اینچی چیست؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تبلت

سری جدید تبلت های اپل در سال ۲۰۲۱، از مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی برخوردار هستند. هر دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی، مجهز به تراشه جدید 5 نانومتری اپل M1 بوده که 50 درصد بهبود عملکرد در مقایسه با مدل سال گذشته را ارائه می دهد و هر دو واحد ارتباطی Wi-Fi و Cellular نیز، از 5G پشتیبانی می کنند. اما یک ویژگی کاملا جدید، نمایشگر mini-LED می باشد که اپل آن را Liquid Retina XDR نامیده و تنها در نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو یافت می شود. حال به تازگی علت عدم استفاده نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو اپل از نمایشگر Mini-LED مشخص شده است.

آیپد پرو ۱۱ اینچی جدید اپل از نمایشگر Mini-LED بهره نمی برد، اما به چه دلیل؟

دو کارمند اصلی اپل، Scott Broderick و Vincent Gu به ترتیب از بخش بازاریابی محصولات آیپد و مهندسی نمایشگر این شرکت، با Brian Tong (از طریق وب سایت 9to5Mac) در مورد آخرین نسل آیپد پرو اپل صحبت کردند. در رابطه با پردازنده M1، برودریک می گوید که این تراشه عملکرد تبلت را به “سطح جدیدی” رسانده و “محدودیت ها را با این دستگاه، محو می کند“.

در ادامه، وی همچنین به سوالی که ذهن قشر زیادی از کاربران را درگیر کرده، پاسخ داد: چرا اپل تصمیم گرفت تا از نمایشگر mini-LED در نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو، استفاده نکند؟

نمایشگر mini-LED آیپد پرو ۱۱ اینچی

نمایشگر mini-LED آیپد پرو ۱۱ اینچی

اسکات با “تغییردهنده بازی” خطاب دادن نمایشگر جدید، اضافه کرد:

“آنچه در مورد کاربران نسخه ۱۱ اینچی می دانیم این است که آن ها فقط دوست دارند یک آیپد فوق العاده قدرتمند را با وزن سبک 1 پوندی به همراه داشته باشند. بنابراین اولویت اول آن ها، فاکتور طراحی می باشد؛ در حالی که کاربری که از نسخه 12.9 اینچی استفاده می کند، به دنبال بزرگترین صفحه نمایش برای انجام خلاقانه ترین کار خود در مورد آن محصول است و منطقی است که این مورد، فناوری XDR را به نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو بیاورد. “

به نظر می رسد آنچه برودریک می گوید این است که با اضافه شدن نمایشگر جدید به آیپد پرو که باعث افزایش مقدار کمی از وزن و ضحامت آن می شود، کسانی که به دنبال نسخه جمع و جور و قابل حمل تر می باشند، شاید خوشحال نشوند. صفحه نمایش جدید Liquid Retina XDR، کنتراست فوق العاده، رنگ های واقعی، 1000 نیت روشنایی معمول، 1600 نیت روشنایی حداکثر و نسبت کنتراست 1 میلیون به یک را به ارمغان می آورد.

نمایشگر Mini-LED چیست و چه تفاوتی با OLED دارد؟

نظر شما راجع به علت استفاده نکردن اپل از نمایشگر mini-LED در آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۱ خود، از زبان کارمند این شرکت، چیست؟‌ به نظر می رسد چیزی که وی بیان می کند، کاملا منطقی و عاقلانه بوده و از افزایش بی دلیل قیمت نسخه ۱۱ اینچی، جلوگیری می کند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

مثل همیشه دنبال سود بیشتر و غارت گری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی