حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مذاکره هند با تایوان برای احداث کارخانه تولید تراشه؛ احتمال افزایش تنش‌ها با چین

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، تجاری

هند درحال مذاکره با تایوان برای توافق برسر توسعه تولید تراشه در این کشور است. در مذاکرات جدید، هر دو کشور باید پایبند به قرارداد تولید نیمه‌هادی و احداث یک کارخانه جدید تراشه در هند باشند که همین موضوع، می‌تواند روابط نه‌چندان مطلوب حال‌حاضر بین هند و چین را وخیم‌تر از گذشته کرده و تنش‌های بین دو کشور آسیای شرقی و جنوبی را افزایش دهد.

مذاکره هند با تایوان برای احداث کارخانه تولید تراشه در این کشور

بر اساس گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، مذاکرات مربوط به کارخانه تولید تراشه و توافق تجاری جدید بین دو کشور هند و تایوان درحال انجام است. با این حال، این حرکت ممکن است باعث ایجاد تنش‌های جدیدی با چین شود. به گفته منابع نزدیک به این موضوع، مقامات دهلی نو و تایپه در هفته‌های اخیر ملاقات‌هایی را ترتیب داده‌اند تا در مورد توافق احتمالی که یک کارخانه تراشه‌سازی را به هند می‌آورد، بحث کنند. ارزش تخمین‌زده شده این سایت تولید تراشه، 7.5 میلیارد دلار است و قطعات مختلف مربوط به 5G و حتی خودروهای برقی را در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

تولید تراشه در هند و به کمک تایوان

تولید تراشه در هند و به کمک تایوان

درحال‌حاضر، هند درحال بررسی مکان‌های احتمالی است که می‌توانند آب، زمین و نیروی انسانی کافی برای این سایت فراهم کنند. علاوه‌بر این، این کشور همچنین به‌دنبال حمایت مالی توسط 50 درصد از هزینه‌های سرمایه‌ای از سال 2023 است. این منابع شامل مزایای دیگری مانند تخفیف مالیاتی و سایر مشوق‌ها نیز می‌شود. مقامات تایپه همچنین خواهان پیشرفت سریع توافق‌نامه سرمایه‌گذاری دوجانبه می‌باشند که شامل کاهش تعرفه برای محصولات مختلف مورد استفاده برای تولید نیمه‌هادی‌ها می‌شود.

متأسفانه، دفتر مذاکرات تجاری در تایوان از اظهارنظر رسمی در مورد این توافق خودداری کرده است و وزارت تجارت هند نیز هنوز در این مورد سخنی بیان نکرده است. این گزارش می‌افزاید که تایوان مدت‌هاست به‌دنبال توافق تجاری با هند بوده، اما مقامات دهلی نو به‌دلیل افزایش تنش‌های جدید با چین ناشی از این اقدام، تمایلی از خود نشان نداده‌اند. جالب اینجاست بدانید که چین، تایوان را جزوی از قلمرو خود دانسته و اداره آن را منوط به ضوابط دولت خود می‌داند.

اعتماد جهانی به TSMC می تواند ناامید کننده و فاجعه بار باشد

دیدگاه شما چیست؟ آیا سرانجام مقامات هندی ریسک افزایش تنش‌ها با چین را پذیرفته و مشارکت خود با تایوان برای احداث کارخانه جدید تولید تراشه در این کشور را می‌پذیرند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی