حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ رسما احداث یک کارخانه تولید تراشه ۱۷ میلیارد دلاری در تگزاس آمریکا را تأیید کرد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | تجاری، سامسونگ

کمپانی سامسونگ اخیرا به‌صورت رسمی یک کارخانه جدید تولید تراشه پیشرفته را در تگزاس احداث کرده که تخمین زده می‌شود حدود 17 میلیارد دلار هزینه داشته باشد و می‌تواند 1800 شغل جدید در این ایالت ایجاد کند. کارخانه جدید در شهر تیلور، تقریباً 30 مایلی دورتر از آستین، جایی که سامسونگ هم‌اکنون یک کارخانه مرکزی در این مکان دراختیار دارد، واقع خواهد شد. وال استریت ژورنال خاطرنشان می‌کند که سایت جدید تقریباً 1200 هکتار وسعت داشته که درنتیجه وسعت آن بزرگ‌تر از کارخانه آستین شرکت کره‌ای می‌باشد.

کارخانه تولید تراشه ۱۷ میلیارد دلاری سامسونگ در تگزاس

Kinam Kim، نایب‌رئیس و مدیرعامل بخش دستگاه‌های الکترونیک سامسونگ به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «با ظرفیت تولید بیشتر، می‌توانیم به نیازهای مشتریان خود خدمات بهتری ارائه داده و به ثبات زنجیره تأمین نیمه‌هادی‌های در جهان کمک کنیم.» وی در ادامه می‌افزاید: «علاوه‌بر شرکای خود در تگزاس، ما از دولت بایدن به خاطر ایجاد محیطی که از شرکت‌هایی مانند سامسونگ حمایت می‌کند سپاسگزاریم، درحالی‌که ما برای تولید نیمه‌هادی‌های پیشرو در ایالات‌متحده تلاش می‌کنیم، همچنین از دولت و کنگره به‌موجب حمایت دو حزبی برای اعمال سریع مشوق‌های فدرال برای تولید و نوآوری تراشه‌های داخلی تشکر می‌کنیم.»

سامسونگ قصد دارد سال آینده در این مکان پیشرفت کرده و در سال 2024، تولید تراشه‌ها را آغاز کند. درنهایت، انتظار می‌رود سامسونگ استفاده از کارخانه جدید را به‌منظور تولید پردازنده برای مصارف خود و برای استفاده در محصولات شرکت‌های دیگر آغاز کند.

WSJ خاطرنشان می‌کند که شهر تیلور همچنین مشوق‌هایی را برای سامسونگ برای استقرار کارخانه خود در آنجا ارائه کرده است، که طبق گزارشات، بیش از 90 درصد تخفیف مالیاتی بر دارایی را برای ده سال اول خود دارد.

کارخانه تولید تراشه ۱۷ میلیارد دلاری سامسونگ در تگزاس

کارخانه تولید تراشه ۱۷ میلیارد دلاری سامسونگ در تگزاس

سامسونگ یک غول تعیین‌کننده در زمین تولید تراشه‌های حافظه محسوب می‌شود، اما احتمالاً از کارخانه تیلور برای تولید تراشه‌های پیشرفته برای سایر شرکت‌ها بر اساس طراحی آن‌ها استفاده خواهد کرد. گزارشات قبلی نشان داده‌اند که این کارخانه جدید می‌تواند تراشه‌هایی با فناوری ۳ نانومتر تولید کند. سامسونگ درحال‌حاضر مسئول تأمین تراشه‌هایی برای شرکت‌هایی مانند کوالکام و انویدیا می‌باشد.

این گسترش درحالی اتفاق می‌افتد که کمبود جهانی نیمه‌‌هادی همچنان مشکلات بزرگی را برای همه کمپانی‌ها، از سازندگان کنسول گرفته تا خودروسازان، ایجاد کرده است. طبق اظهارات اخیر پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، این وضعیتی است که بعید به‌نظر می‌رسد حداقل تا سال 2023 فروکش کند.

در پاسخ، دولت بایدن در تلاش است تا تولید تراشه در ایالات‌متحده را تقویت کرده و پتانسیل اختلال زنجیره تأمین را کاهش دهد و سهم رو به کاهش این کشور از تولید در دهه‌های اخیر را معکوس کند. به گزارش بلومبرگ، سنا اخیراً ۵۲ میلیارد دلار یارانه برای کارخانه‌های جدید تولید تراشه تصویب کرده؛ اگرچه این قانون هنوز در مجلس نمایندگان به تصویب نرسیده است.

صنعت تراشه‌سازی درحال افزایش ظرفیت تولید می‌باشد، اما بسیاری از کارخانه‌های جدید به این زودی در دسترس نخواهند بود. کارخانه جدید ۷ میلیارد دلاری تولید تراشه TSMC که با مشارکت سونی در ژاپن تا پایان سال ۲۰۲۴، یعنی همان سالی که کارخانه جدید ۱۲ میلیارد دلاری TSMC در آریزونا احداث می‌شود، شروع به تولید نخواهند کرد. TSMC اعلام کرده که قصد دارد در سه سال آینده بیش از 100 میلیارد دلار در کارخانه‌های تولید تراشه جدید سرمایه‌گذاری کند، درحالی‌که اینتل درنظر دارد مبلغ مشابهی را در دهه آینده برای سرمایه‌گذاری در ایالات‌متحده و اروپا هزینه کند.

نظر شما پیرامون احداث کارخانه جدید تولید تراشه سامسونگ در ایالت تگزاس آمریکا چیست؟ به‌نظر شما احداث کارخانه جدید، حجم مشکلات مربوط به تولید جهانی تراشه را کاهش می‌دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

نزدیک 70 درصد بودجه یه سال ایران!

AŁɪ

بودجه ایران خیلی بیشتر از این هاست تنها مبادلات گمرکی توی سال به این اندازه درامد برای ایران داره …

Farcry

خب خوبه سامسونگ اگر توی توسعه تراشه خرج کنه میتونه در آینده عقب افتادگی نسبت به TSMC رو جبران کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی