حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل 94.7 میلیارد دلار برای تولید تراشه در اروپا سرمایه‌گذاری می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اینتل، پردازشگرها

کمبود جهانی نیمه‌رساناها و تمایل به ایجاد زنجیره تأمین قوی‌تر، غول‌های نیمه‌هادی را وادار کرده است تا سرمایه قابل‌توجهی را برای تولید تراشه در آمریکای شمالی و اروپا سرمایه‌گذاری کنند؛ اینتل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و انگیزه‌ای برای بازپس‌گیری موقعیت رهبری خود در فرایند تولید تراشه‌ها دارد.

سرمایه‌گذاری اینتل در اروپا به‌منظور تولید تراشه

روز سه‌شنبه، مدیرعامل اینتل، Pat Gelsinger، اولین سخنرانی خود را پس از روی کار آمدن خود در شرکت، در رویداد IAA Mobility مونیخ آلمان، ارائه کرد. در طول ارائه، وی فاش کرد که این شرکت برنامه بلندپروازانه‌ای برای سرمایه‌گذاری تا 80 میلیارد یورو (94.7 میلیارد دلار) در ساخت کارخانه‌های تولید تراشه در اروپا، در میان رقابت جهانی برای توسعه ظرفیت تولید و کاهش وابستگی صنعت به آسیا برای نیمه‌هادی‌ها دارد.

این میزان از بودجه شرکت به دو واحد تراشه در یک سایت جدید در اروپا اختصاص داده می‌شود و سرمایه‌گذاری این‌چنینی طی چندین سال گسترش می‌یابد. مکان این سایت هنوز مشخص نشده است، اما اینتل قصد دارد سرانجام آن را با حداقل هشت مرکز تولیدی پر کند.

مدیرعامل اینتل از سرمایه‌گذاری در اروپا برای تولید تراشه می‌گوید

مدیرعامل اینتل از سرمایه‌گذاری در اروپا برای تولید تراشه می‌گوید

به‌همین منظور، Gelsinger در حال مذاکره با مقامات و مشتریان عمده در آلمان، فرانسه، بلژیک، لهستان و هلند بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال نیز، مکان محل جدید تولید را اعلام کند. درعین حال، اینتل قصد دارد ساخت تراشه‌هایی را برای خودروسازان با استفاده از کارخانه موجود در محوطه Leixlip این شرکت در شهرستان Kildare ایرلند، آغاز کند.

دلیل خوبی نیز برای آن وجود دارد، چراکه اینتل انتظار دارد نیمه‌هادی‌ها به دلیل افزایش تقاضا در خودروهای درجه یک و برقی با فناوری پیشرفته راننده خودران، تا پایان دهه، 20 درصد هزینه تولید خودروهای جدید را تشکیل دهند.

مانند کمپانی رقیب یعنی TSMC که به‌دنبال توسعه شرکت خود در اروپا می‌باشد، حوزه تولید تراشه اینتل نیز به‌دنبال کمک‌هزینه‌هایی است که سیاستمداران از صندوق بازیابی اتحادیه اروپا ارائه می‌دهند و مبلغی بالغ بر 175 میلیارد دلار در دهه آینده برآورد می‌شود. Gelsinger در طول ارائه خود اشاره کرد که “شما به ما احتیاج دارید و ما به شما … هدف، ایجاد مرکز نوآوری در اروپا است.”

ابرکارخانه آمریکایی اینتل یک “شهر کوچک” 120 میلیارد دلاری خواهد بود

نظر شما راجع‌به سرمایه‌گذاری ۹۴.۷ میلیارد دلاری اینتل در زمینه تولید تراشه در اروپا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

🤐🤐🤐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی