حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ های متعدد آیفون ۱۳ سرانجام توسط اپل نیز تایید شدند

نوشته

2 سال قبل | 15 دیدگاه | اپل، اخبار

وجود باگ های آیفون ۱۳، باعث اعتراض برخی کاربران شده است. چند روز پیش، اپل فروش سری آیفون ۱۳ را به طور رسمی آغاز کرد.  طبق معمول، صف طولانی در فروشگاه های اپل در نقاط مختلف جهان، به ویژه در ایالات متحده و چین وجود داشت. البته، خریداران اولیه ای بودند که آیفون های جدید را با قیمت بیشتری دوباره می‌فروختند. گذشته از این، برخی کاربران متوجه وجود باگ‌ های آیفون ۱۳ پس از کار با آن شدند. کاربران شکایت دارند که نمی‌توانند از Apple Music در آیفون ۱۳ خود استفاده کنند. همچنین شکایاتی در مورد گرفتن بک‌آپ و بازیابی اطلاعات وجود دارد.

اپل بالاخره به باگ های متعدد آیفون ۱۳ واکنش نشان داد

طبق بیانیه رسمی اپل، یک اشکال مربوط به پشتیبان گیری و بازیابی و همچنین یک باگ مربوط به سوئیچ کردن از حالت ماکرو وجود دارد. طبق گزارشات، پس از بازیابی اطلاعات در iPhone 13 ویجت ها به حالت پیش‌فرض خود بازمی‌گردند در اشکال دیگر که مربوط به برنامه اپل موزیک است، برخی از کاربران نمی‌توانند به کاتالوگ موسیقی خود و تنظیمات برنامه مذکور دسترسی پیدا کنند. دستگاه هایی که ممکن است این مشکل را داشته باشند عبارتند از iPhone 13/Pro series ، iPad 9 و iPad mini 6.

مطابق با گزارش GizChina، اگر دقیق تر بخواهیم توضیح دهیم، مشکل سوئیچ از حالت ماکرو به گونه ای است که با ورود به این حالت دیگر آیفون ۱۳ شما از آن خارج نخواهد شد. همچنین گزارشاتی در مورد ناتوانی سری آیفون ۱۳ در برقراری ارتباط با اپل واچ وجود دارد. خدمات مشتریان اپل به کاربران توصیه می‌کند که تلفن هوشمند خود را برای حل این مشکل ریست کنند. اما این راهکار برای همه کاربران جواب نمی‌دهد.

اپل کاربران توصیه می‌کند که گوشی های خود را آپدیت کنند

با این حال برخی کاربران اعلام کرده اند که هیچ مشکلی در آیفون ۱۳ جدید خود نمی‌بینند و همه چی به درستی کار می‌کند. این اظهارات با توجه به گزارش بالای مشکلات کمی عجیب به نظر می‌رسد. معمولا پس از عرضه هر آیفون جدید، مشکلات نرم افزاری ریز و درشتی ممکن است ظاهر شوند. البته که اپل به این گزارشات بی توجه نیست و معمولا پس از بررسی، در سریع ترین زمان ممکن با انتشار آپدیتی، اشکالات به وجود آمده را برطرف می‌کند.

آیفون های جدید قدرت پردازشی متفاوتی از یکدیگر دارند

سری آیفون ۱۳ با تمام باگ هایی که دارند، اما از نظر سخت افزاری، قوی‌ترین آیفون اپل تا به امروز هستند.  تراشه A15 بایونیک استفاده شده با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده است و ۱۵ میلیارد ترانزیستور دارد. اما این نکته نیز قابل توجه است که تمام گوشی های سری آیفون ۱۳ از قدرت پردازشی یکسانی برخوردار نیستند و آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از پردازنده گرافیکی ۴ هسته ای استفاده می‌کنند. در حالی که آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس از پردازنده گرافیکی ۵ هسته ای  بهره مندند. علت این اقدام اپل در درجه اول احتمالا کاهش مصرف باتری دو‌ گوشی کوچک تر است.

باگ پر شدن حافظه iOS 15 کاربران آیفون را کلافه کرده است

با توجه به آنکه تنها چند روز از عرضه آیفون ۱۳ می‌گذرد، نمی‌توان بابت وجود چندین باگ به اپل خورده گرفت. امیدواریم که اپل در سریعترین زمان ممکن اشکالات مربوط به پر شدن حافظه، پیدا نکردن سیم‌کارت و مشکلات مربوط به اپل موزیک را حل کند و در آپدیت جدید، دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

با توجه به باگ‌ های آیفون ۱۳ آیا هنوز این گوشی برای شما جذاب است یا به سراغ رقبای اندرویدی آن خواهید رفت؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

این قبول نیست باید کارشناسان مستقر در ترنجی قبول کنند، متاسفانه شرکت های رقیب اپل را مجبور کردند تا بیانیه دروغین بده وگرنه همه مون میدونیم اپل از هر عیبی مبرا هست و جلوتر از عصر خودش حرکت میکنه، حالا این وسط ظرفیت کم باطری و توان پایین شارژر و تاخیر دو سه ساله در نمایشگر با رفرش بالا و اینترنت نسل پنج وعدم ارایه گوشی تاشو و دوربین زیر نمایشگر و حاشیه زیاد در مدل اس ای و حذف سنسور اثر انگشت چیز مهمی نیست وگرنه اگه مهم بودند دیگه گوشی با هزینه ساخت 500 دلار رو 1100 دلار نمیفروخت

Auroro

نمیدونم از کدوم دیوونه خونه ای ولت کردن ولی باگ یه مشکلی که همیشه پا به پای هر نوع گوشی از هر برندی بوده و هست، ولی با گذشت زمان پیداش میکنن و رفعش میکنن، کل سایت پر شده از خزعبلاتت، برو عقده هاتو یطور دیگه خالی کن، همه یه سری مشکلاتی تو زندگیشون دارن ولی نمیان ناکامل بودن عقلشونو اینطوری به رخ بقیه بکشن، تازه از وقتی که اینارو گفتی سهام اپل ده ها درصد سقوط داشته، بس کن….

Farcry

ای بابا عزیزم یادت رفت بگی گوشی ردمی….. از آیفون ۱۰۰۰ دلاری کمتر باگ داره.بهترین و‌کم باگ ترین! رابط دنیا هم miui هست
دفعه بعد خودم کمک میکنم که باهم ترول کنیم

mehpsa

با 1000 دلار میشه ماشین خرید ، اونوقت اپل میاد ایفون 500 دلاری رو میچپونه 1000 دلار و همیشه خدا هم باگ داره، بقیه گوشی ها هم باگ دارن ولی اولا قیمتشون 1000دلار نیست دوما سیستم عامل شون مثل اپل بسته نیست و کاربر میتونه هرچی دلش خواست بریزه روش یا اشتراک بده و سوما تعداد مدل ها شون ده ها برابر اپل هست (مثلا زیر برند های bbk امسال 100 مدل گوشی داده نه مثل اپل که که از اول عمرش بیست مدل نداده و هر بیست مدل هم یکی هستند) چهارم تنوع سخت افزار هاشون خیلی بیشتر از اپل هست، پنجم بر خلاف اپل که به بهانه محیط زیست هر سال چیزی رو حذف میکه، سایر شرکت ها سالیانه دارن چیز جدیدی به گوشی هاشون اضافه میکنند و هر نواوری و قطعه جدید بر رابط کاربری و ارتباط قطعات تاثیر داره که گاهی اوقات فقط گذشت زمان میتونه تاثیراتش رو نشون بده،
با این همه دلیل واقعا زشته گوشی هاشون هنوز باگ داشته باشه، الان فرق ایفون 12 و 13 فقط جابجایی دوربین هست که همین جابجایی باعث شده مخ برنامه نویس های اپل سوت بکشه و هر روز یک باگی از اپل گزارش بشه،
در کل گوشی های اپل بعد از مرحوم استیون یه چیزی تو حد جی ال ایکس شدن ، یکیشون ادعاش اینه راحت تو جیب جا میشه و اون یکی اوج نوآوریش اینه که جای دوربین هاش عوض بشه
اگه جی ال ایکس هم حامیانی مثل شما انتحاریون اپل داشت وضعش خیلی بهتر بود و حداقل مثل اپل بجای اینکه به فکر نوآوری باشه به فکر این بود که چه چیزی از گوشی هاش رو به بهانه محیط زیست حذف کنه و کدوم ویژگی گوشی رو با تغییر نام به عنوان نوآوری عرضه کنه،

Faez

میدونی اون بسته بودن سیستم چقدر بهتر از باز بودن هست؟
اگه باز باشه یکی میاد مثل شیائومی روی گوشیای خودش میزنتش داغونش میکنه
این یکپارچی محصولات اپل بهتر از اندروید داغون هست
لینوکس هم یه سیستم عامل خوبه و همین اندروید و آی او اس بر پایه لینوکس هستن ولی کدومشون مثل لینوکس پردازش و غیره بهتری میکنه؟
آی او اس

Faez

ضمنا اپل برا احمقایی مثل تو گوشی نمیسازه برا آدم عاقلی گوشی میسازه که مشکل مالی نداره اگه هم داشت انتخاب اقتصادی داره

mehpsa

استدلال هات مثل همون بنده خدایی بود میگفت اینترنت رایگان باعث حاملگی میشه یا مثل طرح صیانت از اینترنت ، اپل سیستم عاملش بسته است برای جلوگیری از باگ های شیامی؟ پس چرا خودش باگ داره؟
اللهم اشفع کل مریض

ali karimi

سلام، واقعا از اول حرفهات تا اخرش درسته یدونه هم غلط نیستش، اینم بگم آیفون دست نگرفتم ونیازی هم نیست که مثلا برم 30تا40میلیون بدم تا بفهمم گوشی خوبیه، انسان خودش عقل داره باید بفهمه، اپل یه آرم که اونم یه سیب گاز خورده هستش کرم زدتش بقول این دوستمون گوشیهاشو قیمت فضایی میزاره، خب واسه چی،چه برتری هایی داره نسبت به اندروفد، نمیخوام بگم سیستم عامل iosکاملا چرت و مضخرفه یا خود گوشی های اپل، من ببشتر با قیمت گزاریش مشکل دارم و اینم که باحرف من درسته نمیشه ولی خب چون حرفش شده همه باید نظرشونو بگن، نظرات دیگرانم محترمه، خب ایفون 13 هنوز هیچی نشده باگ داره، حالا از باگ بگذریم، اندروید خیلی بهتره یاios یا بهتره بگم گوشیهای اندروید بهترن تا اپل، بقول همین دوستمون سالی 3تا گوشی داره میزنه ولی اندروید خیلی متنوع هستس، شخصی سازی اندروید خیلی بیشتره، دریک کلام گوشی های اپل درسته که خوبن و شکی هم درش نیست ولی نبایستی به چشم یه برند بقول خودمون لاکچری ببیننش،آیفون12 یادمه ایران اونده بود اون اوایل حدودا 60میلیون قیمت داشت، خب چه خبره مگه اینا هستش که میگم اپل اینقدر ارزش نداره کسی نمیگه که گوشیهای اشغالی هستش نخیر خوبن ولی نه بااین قیمتها، اابته درسته تو ایران بحث فرق میکنه و بازار ایران سروسامان نداره، ولی بازم هرچی باشه گوشیهای اپل نبایستی ارزششون خیلی بیشتر تز اندروید باشه، موفق باشید

Farcry

ساعت ۲ نیمه شب واقعا ترنجی چقدر کاربر داره که تورو لایک میکنن!
اصلا ضایع نیستی خدایی
حماقت خودتو داری با تغیر آیپی و چند تا لایک میپوشونی؟!!

Auroro

تازه منم ی عالمه منفی خوردم

mehpsa

آخی عزیزم دلم برات کباب شد، حالا بغض نکن خدا بزرگه ایشالا درست میشه😭😭
دو تایی همدیگه رو بغل کردید و یه جور ناله میزنین آدم فکر میکنه خدایی نکرده کرم ها بقیه سیب اپل رو هم گاز زدن😂😂

Mohammadr

حالا دوستمون همیشه تند میره و فن بیانش اوکی نیس ولی خب “گاهی” “تاحدودی” درست میگه=\
.
انقد که ios رو میزنین تو سرمون، والا سوراخ شد. هر موقع هم خبر میاد که فلان باگ رو داره، به صورت جهادوارانه! این جمله بیان میشه: “داشتن باگ عادیه و سریع آپدیت میده و رفع میشه.”
صحیح، قبوله، درست. ولی دیگه سالی “4” تا گوشی دادن، اونم از نوع “پرچمدار” اونم با سیستم عامل محدودتر و کم تنوع‌تر نسبت به اندروید و… چرا باید این تعداد باگ داشته باشه؟ انتقاد همینه، وگرنه کسی نمیگه که این باگ‌ها قراره تا ابد بمونه…

Faez

اونقدرا هم که شما ها میگید محدود نیست
چند بار آیفون دستت گرفتی

Faez

؟

Mohammadr

سریع انگ پول آیفون نداری، چند بار دستت گرفتی؟ از نزدیک ایفون دیدی و… رو میزنید که دیگه حوصله سربر شده این حرفا…
این از این.
.
نکته بعدی: فقط قسمت سیستم عامل محدودتر رو دیدی و جواب دادی؟ پس بقیش درسته؟ اوکی. تنکس.
.
نکته آخر و جواب دوست عزیز:
“سیستم عامل محدودتر و کم تنوع‌تر نسبت به اندروید”
دقت کن، “نسبت” به “اندروید” گفتم. میخواید اینم رد کنید؟
فردا اگه یه سیستم عامل بازتر (و در عین حال ایمن) نسبت به اندروید بیاد، اون موقع این جمله گفته میشه: سیستم عامل اندروید، محدودتر و کم تنوع‌تر نسبت به سیستم عامل X.
امیدوارم گرفته باشی…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی