حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ پر شدن حافظه iOS 15 کاربران آیفون را کلافه کرده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل، مشکلات

اپل اخیراً آخرین نسخه از سیستم عامل خود، یعنی iOS 15 را به طور پایدار برای کاربران منتشر کرده است. اما ظاهراً برخی از باگ های iOS 15 در مرحله بتا شناسایی نشدند و مشکلاتی را به وجود آوردند. تنها با چند روز استفاده از نسخه جدید iOS، کاربران مشکلات کوچک و بزرگی را مانند پیدا نشدن سیم‌کارت و پر شدن حافظه را گزارش کرده اند.

باز هم باگ جدید iOS 15 باعث آزار کاربران شده است

بر اساس گزارش های انجمن های پشتیبانی اپل کاربرانی که گوشی آیفون خود را به iOS 15 ارتقاء داده اند، فوراً با هشدار پر شدن حافظه مواجه شده اند. این پیام حتی اگر حافظه ذخیره سازی زیادی هم داشته باشید، باز هم ظاهر شده و باعث آزار خواهد شد. متاسفانه در حال حاضر نیز هیچ راه حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد.

تصویری از اعلان مذکور که باعث کاربران شده است

طبق گزارشات جدید، اعلان «فضای ذخیره سازی تقریبا پر شده است» برای کاربرانی که آخرین نسخه از iOS را دریافت کرده اند، بدون هیچ دلیلی نمایش داده می‌شود. به گفته کاربران، هیچ راهی برای حذف این مشکل وجود ندارد. تپ کردن بر روی اعلان تنها گزینه است. گزینه Settings نیز کاربران را به قسمت ذخیره سازی در تنظیمات iOS هدایت می‌کند. جایی که مقدار زیادی ذخیره سازی موجود، در آن نمایش داده می‌شود. در نتیجه ظاهر شدن چنین پیامی در زمانی که فضای ذخیره سازی کافی بر روی گوشی وجود دارد، اشتباه است.

اپل هنوز پاسخی به کاربران نداده است

متاسفانه اپل هنوز این مشکل را نپذیرفته است. اپل معمولا یکی از سریع‌ترین شرکت ها در واکنش به اشکالات و عیب یابی و رفع آنان است. و در ارائه آپدیت برای رفع باگ ها و مشکلات معمولا بسیار سریع عمل می‌کند. با تمام این اوصاف، تاکنون این شرکت هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد این مشکل ارائه نکرده است یا حتی به کاربران اطلاع نداده که در حال کار بر روی رفع آن است یا خیر!

آپدیت iOS 15 اپل رسما ارایه شد

کاربران اپل در شبکه های اجتماعی درباره حل این مشکل می‌گویند که پشتیبانی اپل از آنان می‌خواهد تا به عنوان راه حل موقت این مشکل، دستگاه های آیفون خود را مجدداً راه اندازی کنند. البته که راه حل مذکور باعث رفع مشکل نمی‌شود و کماکان اعلان مربوط به پر شدن حافظه نمایان خواهد شد.

در حال حاضر، اپل بر روی نسخه آزمایشی iOS 15.1 کار می‌کند. این نسخه، اولین بروزرسانی برای iOS 15 خواهد بود که احتمالا بسیاری از مشکلات موجود را رفع خواهد کرد. ویژگی Share Play نیز با همین نسخه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. جالب اینجاست که این ویژگی قبلاً برای iOS 15 در نظر گرفته شده بود. اما به دلیل اشکالات و باگ های فراوان، اپل تصمیم گرفت که این ویژگی را با کمی تاخیر در دسترس عموم کاربران قرار دهد. ما امیدواریم که اشکال مربوط به فضای ذخیره سازی چیز چندان پیچیده ای نباشد. با توجه به سابقه خوب اپل در رفع مشکلات، احتمالا این شرکت در چند روز آینده یک بروزرسانی برای رفع این مشکل منتشر خواهد کرد.

علاقه کاربران به iOS 15 نسبت به iOS 14 کاهش یافته است

آیا شما از گوشی های آیفون استفاده می‌کنید؟ در صورت آپدیت به آخرین نسخه از سیستم عامل اپل، آیا با باگ های iOS 15 برخورد کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی