حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل پیدا نشدن سیم کارت در iOS 15 گریبان گیر برخی از کاربران شده است‌

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل، اخبار، مشکلات

رخ دادن برخی از مشکلات پس از به روزرسانی‌ها، ممکن است برای بسیاری از ما پیش آمده باشد. اما این بار، برخی از کاربران آیفون پس از نصب آپدیت iOS 15، خبر از مشکلی اساسی داده‌اند. این مشکل، مربوط به پیدا نشدن سیم کارت است.

مشکل پیدا نشدن سیم کارت برای برخی از کاربران پس از نصب آپدیت iOS 15

مشکل شناسایی سیم کارت، در iOS جدید نیست. پیش از این، برخی از کاربران چنین مشکلی را پس از آپدیت بتای دوم iOS 14.7 تجربه کرده بودند.

 

مشکل شناسایی سیمکارت iOS 14.7 در بتای دوم این نسخه گزارش شده است

 

این بار به گزارش GizChina، آپدیت iOS 15 به تازگی برای دستگاه‌های واجد شرایط منتشر شده است. این به روزرسانی، برای گوشی‌های بسیاری قدیمی از جمله iPhone 6s نیز در دسترس قرار گرفته است. این گوشی، هم اکنون عمری ۶ ساله دارد! بهتر است که بگوییم تمام دریافت کنندگان سیستم عامل iOS 14، آپدیت iOS 15 را نیز دریافت کرده‌اند. پس از انتشار این به روزرسانی از شب گذشته، بسیاری از کاربران تصمیم به ارتقاء گرفتند. بسیاری از آن‌ها، حتی تا دیروقت بیدار ماندند. با این حال، مشکل پیدا نشدن سیم کارت برای بعضی از دریافت کنندگان این به روزرسانی در حال رخ دادن است.

 

آپدیت iOS 15 اپل رسما ارایه شد

 

در حال حاضر، موج عظیمی از این گزارشات، از چین هستند. بر اساس گفته‌های کاربران Weibo، برخی از کاربران آیفون ١٢ بعد از نصب آپدیت iOS 15 برای iPhone 12 با مشکل عدم شناسایی سیم کارت با ارور “No SIM Card” در گوشه بالا و سمت چپ نوار اعلان برخورده‌اند. پس از خاموش و روشن کردن حالت پرواز نیز این مشکل حل نخواهد شد. با این حال، ظاهراً با یک ری استارت ساده گوشی، این مشکلات حل می‌شوند. بر اساس خیل عظیمی از گزارشات، این موضوع یک مشکل رایج است. اما تنها راه چاره‌ای که برای قربانیان آن وجود دارد، ری استارت کردن گوشی می‌باشد.

در واقع، ناتوانی در تشخیص سیم کارت پس از آپدیت نسخه iOS، یک ایراد متداول و رایج است. همان طور که گفتیم، کاربران مختلفی در بتای iOS 14.7 با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کردند. پس از آن‌، این کاربران گاهاً با چنین ایرادی سر و کار پیدا می‌کردند! اما در این بین، دیگر راه حلی موجود نبود. چرا که در این نسخه، ری استارت، حذف و بازگردانی سیم کارت و حتی ریست فکتوری نیز چاره ساز نبود. حال، ما یک توصیه برای مواقع بحرانی داریم.

در صورت برخورد با مشکل پیدا نشدن سیم کارت، در ابتدا از به روز بودن تنظیمات اپراتور خود اطمینان حاصل کنید. چرا که ممکن است برخی از فایل‌های اپراتور مربوطه به روز نباشند و آیفون شما به این دلیل چنین مشکلی را پیدا کرده باشد. توجه داشته باشید که این مشکل، به صورت جهانی فراگیر نیست و نیازی به نگرانی نیست. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از نصب به روزرسانی iOS 15 غافل نشوید. زیرا مشکل پیدا نشدن سیم کارت، تنها محدود به چند منطقه خاص است.

شایان ذکر است که پس از رخ دادن این مشکل در آپدیت iOS 15، مشخصاً خبری از مشکلات سخت افزاری نیست. با این حال، در صورتی که چنین مشکلی برای شما ایجاد شد، بهتر است یک سیم کارت دیگر را امتحان کنید تا ببینید که مشکل از سیم کارت بوده است یا خیر. پس از آن، راه‌های دیگری قابل امتحان هستند. اپل تاکنون راه حلی را در اختیار قربانیان این مشکل قرار نداده است.

آیا شما تا به حال با این مشکل مواجه شده‌اید؟ نظر شما در مورد علت این اشکال چیست؟ فکر می‌کنید که مشکل از ناسازگاری سیم کارت‌ها باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

احتمالا بخاطر حفاظت از محیط زیست این قابلیت رو هم حذف کردند، الان اپل فن ها میگن سیم کارت فناوری قدیمی هست و باید منسوخ میشد و بخاطر همین اپل که آوازه بلندی در حذف کردن دست به کار شد و برخلاف تکنولوژی هایی مثل گوشی تاشو و دوربین زیر نمایشگر و….این نشان از به روز بودن اپل دارد

Farcry

خدایی خسته نشدی اینقدر سر هر موضوع بی ربط و با ربطی اومدی ترول اپل رو‌کردی!
“”این نشان از به روز بودن اپل دارد””
نه اینکه بیای بعد از یکسال تازه miui 12.5 رو‌منتشر کنی تا باگ های miui 12 برطرف بشه نشان از بروز بودن شرکت سازنده هست! خواستی این بار به جای مقایسه دوربین پوکو با آیفون ۱۲ بهت لینک یا تصویر میدم از باگ های miui 12 روی پوکو که هموز که هنوزه برطرف نشده و خودم هر روز دارم باهاش سر و‌کله میزنم
همین باگ ios 15 که الان توی ترنجی و این پست دیدی نهایت تا یک هفته بعد براش نسخه فرعی میاد که حل بشه،حتی احتمال بالا همین ترنجی هم خبرش رو بره ولی باز مطمئن هستم شما توی اون پست رفع باگ میای بی ربط و با ربط به خبر ترول اپل رو‌ رو میکنی و میری!

mehpsa

تو خودت خسته نشدی زیر هر کامن من ده تا کامنت به حمایت از اپل میزاری؟ ولله خود استیون اینقدر روی این سیب گاز زده تعصب و غیرت نداشت که بیاد بگه شرکتی که اخر همه اینترنت نسل پنج رو ارائه کرده و هنوز گوشی تاشو ارائه نکرده و کمترین قدرت شارژر و کوچکترین باطری ها رو داره و سه، سال بعد از بقیه شرکت ها نرخ رفرش 120 ارائه کرده پیشرو ترین شرکته، اپل فقط چیپست و پشتیبانی بلند مدتش از بقیه بهتره

Faez

جون مادرت انقدر مزخرف نگو
منم اپل فنم همچین چیزی نگفتم فقط یه احمق مثل تو اینارو میگه

Faez

خب هر چی باشه سیستم عاملش کم ترین باگارو داره

ali karimi

سلام این چیزها دیگه عادی شده حالا چه اپل باشه چه سامسونگ چه هرشرکت دیگه، بعضی وقتها میشه یه ابدیتی میاد و بجای اینکه گوشی بهتر بشه بدتر میشه ولی خب بافوری بازمآبدیت بعدی که میاد مشکل از بین میره، اپل هم مطمعنأ الان یه آبدیت دیگه میفرسته و مشکل لود نشدم سیم کارت رو حل موکونه، به همین راحتی بو خوووودا

Auroro

خب، هر برندی ممکنه ی اشتباه بکنه، اگر قابل جبران نباشه و یا زود درستش نکنه اونموقع حق سرزنش و تخریب داشتن یچیزی، ولی صبر کنیم ببینیم درسته میشه یا نه که به احتمال شدید درست میشه، و اینکه حالا ب سوال، اونایی که اینترنتشون سیم کارتیه،‌ چجوری آمدیت اصلاحیه رو دانلود کنن🤔🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️