حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

داخل آیفون ۱۳ پرو اپل را ببینید: از سیستم Face ID کوچکتر تا اپل A15

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

به هر حال این چند روز را باید با تست های مختلف روی خانواده iPhone 13 پیش برویم. گوشی هایی که میلیون ها دستگاه خواهند فروخت و نقش بسیار تعیین کننده ای دارند. بیاید با هم داخل آیفون ۱۳ پرو اپل را ببینیدم. مجموعه ای از سیستم Face ID کوچکتر تا تراشه اپل A15 که می تواند جذاب باشد.

داخل آیفون ۱۳ پرو اپل

وب سایت iFixit معمولا به کالبدشکافی دستگاه های مختلف می پردازد. این وب سایت به سراغ iPhone 13 Pro رفته و نگاهی به داخل این محصول جذاب ۲۰۲۱ اپل به ما می دهد. این کالبدشکافی باتری عظیم و تغییرات داخلی کوچک در نحوه چیدمان اجزای سازنده ناچ آیفون های ۲۰۲۱ را نشان می دهد.

اگر دوست دارید تراشه بی نظیر اپل A15 را از نزدیک ببینید، این تصویر برای شماست:

تراشه اپل A15 در واقعیت

تراشه اپل A15 در واقعیت

پس از انجام آزمایش های تعویض باتری iPhone 13 Pro وب سایت iFixit کار خود را با موفقیت انجام داد، اما یک موضوع قابل به ذکر مشاهده کرد. iFixit خاطرنشان می کند:

باتری L شکل آیفون ۱۳ پرو مکس شبیه به آیفون ۱۲ پرو مکس است. این باتری L شکل در مقایسه با باتری 10.78Wh موجود در آیفون ۱۲ پرو (و مدل معمولی) ظرفیتی برابر با 11.97Wh دارد.

وب سایت iFixit ادعا می کند که اپل با حرکت اسپیکر گوشی از پشت نمایشگر به داخل شاسی (به مانند گوشی های جدید سامسونگ)، توانسته تا حدی ناچ صفحه نمایش را کوچک کند. با توجه به iFixit، این تغییر باعث سخت شدن تعویض بلندگوی مکالمه گوشی می شود.

مقایسه سیستم Face ID داخل ناچ آیفون ۱۲ پرو با آیفون ۱۳ پرو (پایین آیفون ۱۳ پرو و بالا آیفون ۱۲ پرو)

مقایسه سیستم Face ID داخل ناچ آیفون ۱۲ پرو با آیفون ۱۳ پرو (پایین آیفون ۱۳ پرو و بالا آیفون ۱۲ پرو)

آیفون ۱۳ پرو مانند آیفون ۱۳ و برخی از آیفون های قبلی با چسب مهر و موم شده است و iFixit می گوید صفحه نمایش نسبتاً به راحتی جدا شد.

از دیدن قطعات داخل آیفون ۱۳ پرو لذت بردید؟ من هم!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

این فیس آیدی به تنهایی و موتور هیپتیک باعث شدن هم وزن آیفون ها و هم جا برای قرار دادن باتری ظرفیت بالاتر کم بیاد.اپل میومد کلا بیخیال ناچ میشد و حسگر جدید التراوسنیک کوالکوم زو میزد بهتر بود چون دیگه مثل فیس آیدی اینهمه سنسور نمیخواد و جا نمیگیره
الان طبق تست ها تا الان شارژدهی آیفون های سری ۱۳ خیلی خوب بوده ولی خب باید منتظر بقیه تست ها هم موند
البته یکی از علت های اصلی وزن بالا آیفون ۱۳ پرو‌مکس فریم فولادی هم هست.الان توی اپل واچ که سه مدل فولادی و آلومینیومی و تیتانیومی داره فریم فولادی ۱۲ گرم سنگین تر از فریم آلومینیومی در اپل واچ هست که این برای آیفون ۱۳ پرو مکس میتونه تا ۲۵ گرم یا بیشتر هم نسبت به فریم آلومینیومی اختلاف وزن به وجود بیاره

Farcry

ولی طراحی داخل محصولات اپل منظم و شیک یکدست مشکی هست (از زمان آیفون ۵ همینطوری بوده teardown اونها رو هم ببینید)برای مک بوک و آی مک و آیپد و حتی اپل واچ هم طراحی همین شکلیه منظم هست و هر کسی داخل این محصولات رو باز کنه متوجه میشه که یه محصول از اپل هست (مثل سیب گندیده پشتش 🤣)
ولی عکس یکی مونده به آخر رو نگا (همون عکس که پردازنده A15 معلومه) از ناخن انگشت شست طرف هم کوچکیتره ولی همین بهترین پردازنده اسمارت فون ها محسوب میشه و یکی از بهترین پردازنده های آرم هست.
یکی از بهترین کارهای اپل و شخص تیم کوک بعد از استیو جابز ، همین ساخت پردازنده های اختصاصی و همکاری نزدیک با TSMC بوده که باعث شده اپل سخت افزارش هم مثل نرم افزارش یکپارچه کنه و به قدرتی که الان توی ساخت سری A و مخصوصا M که توی مک بوک استفاده میکنه برسه و از اینتل و هر شرکت پردازنده سازی بی نیاز بشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)