حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل با انتشار تیزری پیرامون چیپ پیکسل ۶، نسخه واقعی گوشی‌ها را نیز به‌نمایش گذاشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

با آنکه هنوز هیچ رویداد رسمی پیرامون معرفی Google Pixel 6 و Pixel 6 Pro برگزار نشده است، اما هر دو گوشی اندرویدی در پشت ویترین فروشگاه گوگل در شهر نیویورک به‌نمایش گذاشته شده‌اند که می‌توان نشان از به‌رخ کشیدن این دستگاه‌ها در مقابل سری آیفون ۱۳ اپل با توجه به زمان‌بندی معرفی آنها باشد. همچنین گوگل اخیرا در ژاپن، تیزری را پیرامون چیپ Tensor بکار رفته در خانواده پیکسل ۶ منتشر کرده که از شباهت آن به واژه “Chips” به‌معنای چیپس خوراکی الهام گرفته شده است.

تیزر گوگل پیرامون چیپ بکار گرفته شده در پیکسل ۶

گوگل در تبلیغات پیرامون سری جدید Pixel 6 خود کوتاهی نمی‌کند و این مورد نیز کاملا منطقی است؛ چراکه این شرکت مدت‌هاست که یک گوشی پرچمدار درخور رقابت با سایر رقیبان خود را معرفی نکرده است. با این حال، گوگل تصمیم گرفته تا گوشی‌های آینده خود را در ژاپن تبلیغ کند زیرا این شرکت عبارت “Google Original Chips” را برای معرفی چیپ Tensor جدید بکار رفته در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، برجسته کرده است.

Tensor اولین تراشه سفارشی گوگل می‌باشد و درحالی‌که با کمک سامسونگ ساخته شده، ما هنوز منتظریم تا ببینیم عملکرد آن در شرایطی که با رقبا رقابت می‌کند، چگونه خواهد بود. ژاپن بازار خوبی برای گوشی‌های گوگل پیکسل است و این شرکت از آن نهایت استفاده را می‌برد.

در بیانیه رسمی گوگل پیرامون معرفی چیپ بکار رفته در سری پیکسل ۶ آمده است:

“درشرف عرضه اولین گوشی هوشمند گوگل مجهز به تراشه اختصاصی، ما “Google Original Chips” را آماده کرده‌ایم که به شما امکان می‌دهد در اسرع وقت جذابیت آن را تجربه کنید.”

جالب‌تر اینکه چیپسی که به‌عنوان تیزر در تبلیغ گوگل به‌چشم می‌خورد، دارای طراحی مشابه با پنل پشتی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو بوده که پنج رنگ متفاوت نیز برای آن انتخاب شده است.

“یک تراشه کاملاً داخلی که برای Google Pixel 6 جدید ساخته شده است.

تراشه‌ای که به شما امکان می‌دهد به‌سرعت از جذابیت آن لذت ببرید.

۱۰۰ درصد ساخته شده توسط گوگل، که شما قطعاً باید از خوشمزه بودن آن لذت ببرید.”

نمایش گوشی‌های جدید پیکسل گوگل در فروشگاه این شرکت

نمایش سری پیکسل ۶ گوگل در فروشگاه این شرکت

نمایش سری پیکسل ۶ گوگل در فروشگاه این شرکت

گوشی‌های سری پیکسل ۶، به‌تازگی از سوی گوگل در فروشگاه فیزیکی این شرکت در معرض دید عموم به‌نمایش درآمده‌اند. هنوز هیچ تاریخ رسمی برای عرضه این دستگاه‌ها وجود ندارد؛ با این حال، در پنجره ویترین هر دو گوشی از عبارت “پاییز 2021 می‌آیند” استفاده شده است. ما معمولاً شاهد رونمایی از گوشی‌های پرچمدار گوگل در ماه اکتبر هستیم، اگرچه گوگل پیکسل 5 در اواخر سپتامبر عرضه شد.

گوگل پیکسل 6 استاندارد با رنگ نارنجی، یکی از سه رنگ برای گوشی کوچکتر، به‌نمایش گذاشته شده است. هر مدل دارای یک طراحی دو رنگی بوده که شامل یک رنگ تیره در بالای نوار منحصربه‌فرد بخش دوربین دستگاه که به رنگ سیاه نیز است و یک رنگ روشن در پایین این نوار می‌باشد. همچنین گوگل پیکسل 6 پرو نیز در رنگ زرد/طلایی به‌نمایش درآمده است. قسمت بالای گوشی در مدل Pro به‌طور قابل ملاحظه‌ای بزرگتر است.

مشخصات دوربین Pixel 6، اگرچه کماکان تأیید نشده است، اما احتمالا شامل یک دوربین عریض استاندارد 50 مگاپیکسلی از نوع GN1 سامسونگ، یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی با سنسور 48 مگاپیکسلی منحصر به نسخه پرو می‌باشد. درمقابل، آیفون 13 پرو اپل از سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در اینجا و با توجه به سابقه گوگل، می‌توان دست برنده را برای این شرکت درنظر گرفت. البته که تا زمان معرفی گوشی‌ها و رقابت مستقیم، نمی‌توان نتیجه را به‌صورت قطعی بیان کرد.

تفاوت بین پیکسل ۶ عادی و نسخه پرو آن در لنز دوربین تله‌فوتو خلاصه نمی‌شود. طبق مشخصات شایعه شده، نسخه Pro همچنین دارای نمایشگر بزرگتر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در مقابل ۹۰ هرتز نسخه عادی، باتری بزرگتر و مقدار حافظه رم بیشتر است.

اما در قلب هر دو گوشی و چیزی که گوگل بیشتر از همه در مورد آن صحبت خواهد کرد، چیپست اختصاصی Tensor این شرکت می‌باشد که با توجه به اینکه گوگل از سال 2016 پیشرفت‌های بزرگی در زمینه عکاسی محاسباتی مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی در سری پیکسل خود داشته، می‌توان انتظاراتمان را برای مشاهده نتیجه عملکرد این تراشه بیش از پیش افزایش داد.

پیکسل ۶ اولین پاسخ واقعی گوگل به آیفون اپل است

نظر شما راجع‌به تیزر گوگل پیرامون چیپ بکار رفته در سری پیکسل ۶ و طراحی این گوشی در تصاویر واقعی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی