حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیلم برداری ProRes در آیفون ۱۳ پرو مدل ۱۲۸ به رزلوشن FHD محدود است

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

اپل با iPhone 13 تلاش می کند تا صدرنشینی خود در دنیای فیلم برداری موبایل را حفظ کرده و ارتقا دهد. دو قابلیت Cinematic mode و فیلم برداری ProRes به این عنوان کمک می کنند که دومی در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پر مکس یافت می شود. با این حال به نظر می رسد که در همان مدل ها هم محدودیت وجود دارد. در وب سایت رسمی اپل آمده است که فیلم برداری ProRes در آیفون ۱۳ پرو مدل ۱۲۸ به رزلوشن FHD محدود است.

محدودیت فیلم برداری ProRes در آیفون ۱۳ پرو مدل ۱۲۸ گیگابایت

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

همانطور که در اسکرین شات زیر از وب سایت رسمی Apple می بینید، به وضوح گفته شده است که در مدل ۱۲۸ گیگابایت iPhone 13 Pro (و Pro Max) فیلم برداری ProRes به رزلوشن FHD و ۳۰ فریم برثانیه محدود است. در مدل های بالاتر که شامل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی می شود این دستگاه می تواند با رزلوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم برثانیه فیلم برداری ProRes را ارایه دهد.

محدودیت فیلم برداری ProRes در آیفون ۱۳ پرو مدل ۱۲۸ گیگابایت

محدودیت فیلم برداری ProRes در آیفون ۱۳ پرو مدل ۱۲۸ گیگابایت

دلیل این موضوع هنوز رسما مشخص نیست اما خب می تواند چند حدس ساده داشت که هر دو مربوط به نوع حافظه داخلی و حافظه رم مدل پایه iPhone 13 Pro و مدل Pro Max می شود. شاید به این موضوع توجه نکرده باشید که در برخی گوشی ها یا حتی تبلت ها و به صورت کلی هر دستگاهی که حافظه رم یا حافظه داخلی دارد، مدل های با ظرفیت بالاتر از نمونه های سریع تر بهره می برند.

حافظه رم کمتر یا کندتر در آیفون ۱۲ پرو مدل ۱۲۸ گیگابایت؟ دلیل چیست؟

هنوز مشخص نیست که درباره آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس مسئله درباره سرعت حافظه داخلی و حافظه رم مدل ۱۲۸ گیگابایت یا شاید حتی مربوط به میزان حافظه رم این مدل می شود. اپل سابقه استفاده از حافظه رم کمتر در مدل های با حافظه داخلی کمتر را دارد که البته موضوع عجیبی نیست اما چون این شرکت هیچ وقت درباره حافظه رم موبایل های خود شفاف نیست، فعلا مشخص نیست که دلیل این است یا نه.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این محدودیت باید وجود می داشت؟! همچنین بد نیست بدانید که قابلیت ProRes آیفون ۱۳ پرو در لحظه عرضه در دسترس نیست و بعدا با آپدیت به آن اضافه می شود.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

“شاید حتی مربوط به میزان حافظه رم این مدل می شود. اپل سابقه استفاده از حافظه رم کمتر در مدل های با حافظه رم کمتر را دارد”

برای جواد خیابانی هم قفله این جمله… 😂

m.b

😂🙏ممنون… خسته نباشید

Farcry

جالبه ۱۳ پرو با حافظه بیشتر کیفیت فیلم بردای ProRes هم بیشتره.شاید اپل از حافظه های جدید که کلاس سرعت بیشتری دارن رو روی نسخه ۱۲۸ استفاده نکرده و روی ۲۵۶ و ۵۱۲ و ۱ ترا فقط استفاده کرده

Farcry

پوشش بدید باتری همه آیفون های جدید بیشتر شده . ۱۳ مینی ۸ درصد ، ۱۳ و ۱۳ پرو ده درصد و بیشترین هم برای ۱۳ پرو مکس بوده که ۲۰ درصد باتریش بیشتر شده.
ظرفیت پرو مکس شده ۴۳۵۰ که از ۳۶۷۸ آیفون ۱۲ پرو‌مکس و ۳۹۶۰ آیفون ۱۱ پرو‌مکس خیلی بیشتره.
فکر کنم ۱۳ پرو‌مکس بتونه رکورد آیفون ۱۱ پرو مکس رو بزنه
همونطور که گفتم اپل با پردازنده گرافیکی قوی تر و دوربین بهتر و صفحه ۱۲۰ هرتزی و البته باتری بیشتر داره کابر ها رو به سمت مدل های پرو بیشتر جذب میکنه و ارزش خرید اونها هم بیشتر میشه. ۱۳ پرو مکس بیشترین تغییر رو کرده و با پردازنده A15 و رم ۸ و صفحه ۱۲۰ هرتزی و باتری بهتر و البته دوربین که تغییرات زیادی کرده گوشی کامل و پریمیومی حساب میشه و در مقابل رقبا اندرویدی حرف های زیادی برای گفتن داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)