حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده گرافیکی Snapdragon 898 از A15 Bionic و Exynos 2200 عقب‌تر است

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

نسل بعد تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در راه هستند. از جمله این تراشه‌ها، می‌توان به Snapdragon 898، Exynos 2200 و Apple A15 Bionic اشاره کرد. اکنون تست‌های مربوط به پردازنده گرافیکی Snapdragon 898 منتشر شده‌اند. اما نتایج این تراشه، خیلی امیدوار کننده نیستند!

پردازنده گرافیکی Snapdragon 898 در تست‌های جدید ظاهر شد: عملکرد نه چندان جذاب در برابر رقبا

چندی پیش گفتیم که Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته می‌شود. سازنده این تراشه پرچمدار، سامسونگ خواهد بود.

 

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و ٢٠ درصد بهبود عملکرد معرفی می‌شود

 

بر اساس گفته‌های GizChina، امشب از سری iPhone 13 به صورت رسمی رونمایی می‌شود. با معرفی این سری، تراشه‌های موبایل یک قدم رو به جلو بر می‌دارند. با این حال، کوالکام عقب نمی‌ماند. در نتیجه، تراشه Snapdragon 898 به زودی برای رقابت معرفی خواهد شد. در حال حاضر، اطلاعات جدیدی از این تراشه پرچمدار منتشر شده‌اند. تمام این‌ها، نشان می‌دهند که پردازنده گرافیکی Snapdragon 898 دقیقاً چه عملکردی دارد. در نتیجه، نتایج عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه در GFXBench قرار گرفته‌اند. نمره پردازنده گرافیکی این تراشه در تست منهتن ٣.١، برابر با 158.4FPS است. در تست‌های متوسط و سنگین خرابه‌های آزتک نیز به ترتیب نمرات 112.7FPS و 43.1FPS ثبت شده‌اند.

اگر بخواهیم بر اساس جدیدترین اطلاعات صحبت کنیم، نتایج مورد انتظار نیستند. پردازنده گرافیکی Snapdragon 898، عقب‌تر از Exynos 2200 و Apple A15 Bionic است. پایداری و مدیریت حرارت پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ٨٩٨ بهتر از دو رقیبش می‌باشد. از سوی دیگر، در حین تست شاهد ناپایداری‌های غیر منتظره نیستیم. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، تراشه پرچمدار اپل کم‌ترین پایداری را دارد. این تراشه، ٣۵ درصد افت می‌کند. Exynos 2200 نیز با ٢۵ درصد افت مواجه می‌شود. در نهایت، Snapdragon 898 تنها ٢٠ درصد افت می‌کند.

با این که Snapdragon 898 به اندازه رقبایی که دارد قوی نیست، اما نقطه عطفی وجود دارد. این تراشه احتمالاً ۴ نانومتری، از Apple A14 Bionic قوی‌تر است. هم اکنون، A14 Bionic در صدر جدول است. این تراشه در تست منهتن، تا ١٣٧ فریم بر ثانیه را به اجرا در می‌آورد. این میزان در اسنپدراگون ٨٨٨، به ١١٧ فریم بر ثانیه می‌رسد. امتیاز Snapdragon 898 نسبت به نسل قبلی، حدود ٣۵ درصد افزایش یافته است. این پیشرفت فوق العاده‌ای است. همچنین این امتیاز ١۵ درصد بیشتر از A14 Bionic است.

اما در مورد رقبا چه؟ خب، تراشه Exynos 2200 امتیاز 170FPS را کسب کرده است. علاوه بر این، نمرات Exynos 2200 به طور قابل توجهی بالا بوده است. این امتیازات، از تراشه‌های رقیب بیشتر است. این موضوع، می‌توان امیدوار کننده باشد. زیرا عملکرد نسل‌های قبلی تراشه‌های سامسونگ، فرسنگ‌ها از رقبا عقب‌تر بوده است! توجه داشته باشید که ممکن است این نتایج، نهایی نباشند. چرا که قبل از تولید انبوه بهینه سازی صورت نمی‌گیرد. در نتیجه، ممکن است در آینده شاهد تغییراتی باشیم.

نظر شما در مورد این امتیازات چیست؟ آیا Snapdragon 898 می‌تواند حرفی در برابر رقبای خود داشته باشد؟ کدام تراشه را انتخاب می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

بارها و سالها کاربر ها خواستن به اگزینوس این فرصت رو بدن که محترم‌تر از اسنپدراگون باشه… برای من امسال إخرین سالیه که این فرصت رو بهش میدم… چون گویا اسنپدراگون در ضعیف‌ترین دوران خودشه و اگر الان نه، هرگز نه!
دیگه وقتشه اگزینوس خودی نشون بده… برای من این آخرین فرصته…
حدس میزنم در gpu به راحتی بهتر باشه اما در cpu و مدیریت دما عقبتر… کنجکاوم isp رو هم ببینم چی میشه چون فکر میکنم امسال بعد از چند سال یه تغییر تو حالت تک‌دوربینه و دو دوربینه داشته باشیم…(دو دوربینه داشتیم قبلاً)

Tanha122

حرفت خیلی خنده داره الان اگزینوس در بهترین حالت خودش قرار داره قبلا هم ک سامسونگ تو اگزینوس ۹۹۰ خیلی گند زد فقط به خاطر هسته اختصاصی خودش بود وگرنه امسال عالی عمل کرده کرده همچنین تو بخش جی پی یو هم ک امسال سامسونگ میترکونه . طبق گفته های ترنجی امسال ۸۹۸ داخل جی پی یو ۳۵ درصد رشد میکنه ک این فوق العادس نمیدونم شما چجور میگی در ضعیف ترین حالت ممکن شاید بخوای این پیروزی بزرگ سامسونگ رو کوچیک کنی

Mahdi

خب مگه ندیدی افت عملکردش از بقیه بهتره؟ منم همینو میخوام پایداری

mohammad MI

از نظر من قدرت گرافیک گوشی های نسل قبل (اسنپ ۸۸۸ و اگزی ۲۱۰۰ …) خودش جوابه و حتی اگ اندازه همون ها هم قدرت گرافیکی داشته باشه صد در صد کاربر رو جایی جا نمیزاره
ولی پایداری و مدریت دما چرا
اگه یجا پردازنده نتونه کار کنه کاربر ب مشکل میخوره پس صد در صد پایداری مدریت دما انتخاب بهتریه
و از اونجایی که گوشی های پرچم‌دار سام با اگزینوس وارد ایران میشه
میشه گفت انتخاب اپل و شیا انتخاب بهتری باشه
ولی این صحبت ها همه فقط یه حدس و باید ببینینم پردازنده ها تو عملکرد چ میکنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️