حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Kompanio 900T رسماً رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، تبلت، مدیاتک

مدیاتک سری تراشه‌های مخصوص تبلت خود را با نام Kompanio روانه بازار می‌کند. این تراشه‌ها، برای تبلت‌ها به صورت اختصاصی بهینه شده‌اند. در همین راستا، مدیاتک به تازگی از تراشه ۶ نانومتری جدید خود با نام Kompanio 900T رونمایی کرده است. اما این تراشه تازه وارد از چه مشخصاتی برخوردار است؟

تراشه مدیاتک Kompanio 900T معرفی شد

مدیاتک چندی پیش از تراشه ۶ نانومتری جدید خود با نام Kompanio 1300T رونمایی کرد. این تراشه، در واقع همان Dimensity 1200 با نامی دیگر و برای تبلت‌ها بود.

 

تراشه Kompanio 1300T معرفی شد: تقریباً همان Dimensity 1200 برای تبلت‌ها!

 

به نقل از Sparrowsnews، مدیاتک تراشه Kompanio 1300T را چندی پیش رونمایی کرد. این تراشه ۶ نانومتری، برای اولین بار در تبلت آنر Tab V7 Pro به کار گرفته شد. امروز، مدیاتک رسماً از محصول جدید سری Kompanio خود پرده برداشته است. این تراشه، مدیاتک Kompanio 900T نام دارد. تراشه Kompanio 900T با استفاده از لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC ساخته شده است. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Mali-G68 نام دارد. هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55 نیز در پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای این تراشه حضور دارند.

شایان ذکر است که این تراشه تازه وارد از حافظه رم نوع LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. در نهایت، باید بگوییم که عملکرد مالتی تسکینگ یا همان چند وظیفه‌ای به کمک این تراشه بهینه سازی شده است. مقام مسئول مدیاتک، به تازگی در مورد رونمایی Kompanio 900T اظهاراتی کرده است. او می‌‌گوید که عملکرد Kompanio 900T برای کاربران جدید بهبود یافته است. تمام این‌ها، به وسیله مصرف انرژی بهینه، قدرت پردازش بالا و پشتیبانی از نمایشگرهای بزرگ به ارمغان آمده‌اند.

تراشه مدیاتک Kompanio 900T از فناوری Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند. این تراشه، از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. باید بگوییم که Kompanio 900T، در واقع همان Dimensity 900 است. با این وجود، این تراشه دارای برخی از مزایای ویژه است. به طور مثال، به کمک این تراشه میزان تأخیر در پاسخگویی قلم استایلس به ٨ میلی ثانیه رسیده است. در نتیجه، این تراشه عملکرد بهبود یافته‌ای برای تبلت‌ها خواهد داشت.

بلوتوث نسخه ۵.٢ به همراه پشتیبانی از چند دستگاه در این تراشه موجود است. تراشه Kompanio 900T دارای نسل سوم موتور پردازش عصبی مدیاتک است.

علاوه بر تمام این‌ها، تراشه مدیاتک Kompanio 900T از نمایشگرهایی با حداکثر وضوح 2K و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی پشتیبانی می‌کند. محتوای +HDR10 و Dolby Vision توسط این تراشه پشتیبانی می‌شوند. نکته جالبی که در این تراشه وجود دارد، پشتیبانی از سنسورهایی با حداکثر وضوح ١٠٨ مگاپیکسل است. در کل، این تراشه را نمی‌توان جدید توصیف کرد. چرا که همان طور که گفتیم، این تراشه همان Dimensity 900 است. اما در این بین، شاهد برخی از قابلیت‌های اختصاصی مخصوص تبلت‌ها هستیم.

نظر شما در مورد این تراشه تازه وارد چیست؟ آیا مشخصات آن مورد پسند شما هستند؟ فکر می‌کنید که کدام برند برای اولین بار در تبلت‌های خود از Kompanio 900T استفاده خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پردازنده مدیاتک خیلی بهتر شدن نسبت قبل الان قابل اعتماند دیگه🙂🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️