حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو درحال همکاری با کداک برای ارائه یک پرچمدار با دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | اوپو، دوربین، شایعات

کمپانی چینی اوپو سابقه درخشانی در زمینه ارائه کیفیت مطلوب برای دوربین گوشی‌های هوشمند خود ندارد. پرچمداران دو سال گذشته این برند، Find X2 و Find X3، عموما از لحاظ عملکرد دوربین، حتی با وجود استفاده از سخت‌افزار و سنسور قدتمند اما درعوض پردازش تصویر ضعیف، قابل رقابت با بهترین‌های بازار نبوده‌اند. با این حال، گزارش جدیدی از داخل چین منتشر شده که بیان می‌کند، اوپو قصد دارد با همکاری کمپانی سازنده دوربین‌های عکاسی یعنی کداک، پرچمدار آینده خود را به دو سنسور دوربین از نوع سونی IMX766 مجهز کند.

همکاری اوپو با کداک برای عرضه یک گوشی هوشمند با دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

به نقل از وب‌سایت gsmarena، گزارشات پیرامون این مشارکت را اولین بار، افشاگر معروف چینی، Digital Chat station، در صفحه اختصاصی شبکه اجتماعی Weibo خود اطلاع‌رسانی کرد. بر اساس این گزارش، تولیدکننده تلفن همراه چینی قصد دارد با Kodak همکاری کرده تا یک گوشی هوشمند جدید را توسعه دهند که از طراحی کلاسیک دوربین کداک (همانطور که در تصویر پایین نمایش داده شده است) بهره می‌برد. البته، سنسور این گوشی، ۵۰ مگاپیکسلی و از نوع سونی IMX766 بوده که دارای ابعاد ۱/۱.۵ اینچ نیز می‌باشد و بسیار شبیه به مشخصات دوربین اصلی Find X3 Pro است؛ به‌طوری‌که اوپو در آخرین پرچمدار خود نیز از سنسور مشابه برای لنزهای واید و اولتراواید خود استفاده کرده، با این تفاوت که تحت لیسانس فناوری کداک نمی‌باشد.

همکاری اوپو با کداک برای عرضه یک گوشی هوشمند با دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

همکاری اوپو با کداک برای عرضه یک گوشی هوشمند با دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

البته ظاهراً شباهت دو گوشی عرضه شده و معرفی نشده، به همین جا ختم نمی‌شود و دستگاه آینده اوپو، سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین میکروسکوپی 3 مگاپیکسلی X3 Pro را نیز به‌عاریت خواهد گرفت.

درحال‌حاضر جزئیات دیگری در مورد پرچمدار آینده اوپو ارائه نشده است. با این حال، ما شک نداریم که درصورت نزدیک شدن به زمان معرفی آن، اطلاعات بیشتر نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.

اوپو از زوم اپتیکال پیوسته ۸۵-۲۰۰ میلی‌متر، سنسور جدید RGBW و فناوری‌های دیگر دوربین رونمایی کرد

دیدگاه شما درباره همکاری اوپو و کداک در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند در پرچمدار آینده اوپو چیست؟ به‌نظر شما درنهایت این کمپانی چینی، دوربین قدرتمندی در حد دیگر رقبای شاخص خود ارائه خواهد کرد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

امیدوارم حاصل کار همکاریش با کداک مثل وان پلاس و هاسلبلاد نشه هرچند که با پیشرفت هایی همراه بود اما توقعات و انتظارات قبل از معرفیش رو حداقل در حد و اندازه ی اسم Hasselblad برآورده نکرد…
با این وجود در تست ها و مقایسه ها مجموعاً سطح کیفی تنظیم دوربین های فایند ایکس ۳ پرو بالاتر از وان پلاس ۹ پرو دیدم…
احتمالش هست از سال آینده رقابت داغ و پایاپای درون برندی پدر و پسر رو شاهد باشیم…
پ ن :
Olympus با سامسونگ(طبق شایعات و گمانه زنی ها)
Leica با هواوی یا آنر(محتمل ترین گزینه ها در مقیاس وسیع تجاری و تولید انبوه)
Zeiss با ویوو
Kodac با اوپو
Hasselblad با وان پلاس
Partnership of Xiaomi??!🤙🤔
*****
الحق و الإنصاف ایستاده برای شیائومی دست میزنم 👏👏
با پشتوانه ی سامسونگ و می ۱۰ پرو(جذاب ترین گوشی تاریخ شیائومی میدونمش و تعصبشو میکشم) ، می ۱۰ اولترا و می ۱۱ اولترا خودتو ثابت کردی پسر
✔️Credit👌👍
#Canon#Nikon#Fujifilm#Pentax#Panasonic#Sony

☑️✅بهترین سلفی شیائومی هم مشخص شد ؛
می ۱۱ اولترا و با اختلاف گوشی با پرستیژتر و قابل احترام تر از میکس ۴ …
https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-11-ultra-selfie-review-modest-improvement/

شاید آره
چون از نظر سخت افزاری تفاوت خاصی نسبت به می ۱۰ اولترا و می ۱۰ تی پرو دیده نمیشه . قاعدتاً به واسطه ی قدرت پردازشی و بالأخص پردازشگر سیگنال تصویر اسنپدراگون ۸۸۸ ، رو نرم افزار بیشتر کار شده که امتیاز نهایی ۶ واحد ارتقاء داشته‌.
بازم ثابت شد که تو دنیای دوربین موبایل ها سخت افزار خیلی از نرم افزار جلوتره و شرکت ها حالا حالا ها جا برای مانور رو نرم افزار و بهره مندی از حداکثر پتانسیل سخت افزار دارن.

فکر کن شیائومی بره با سونی ببنده😂😂
ترکیب سم
گوشی شیا
سنسور سام
همکاری سونی
می ۱۰ ها واقعا یچیز رو مخ که داشتن جدا بودن ۴امین دوربین از ۳تای بالا بود😑ته خود درگیری بود

البته اولتراواید شیائومی ۱۲ پرو و اولترا احتمالاً مجدداً از سونی باشه. اینبار imx 766 عمومی یا حتی imx 789، imx 689 اختصاصی وان پلاس…
تو سری می ۱۰ مدل پرو و تو سری می ۱۱ بازم با مدل پرو(محدود به چین) بیشتر نظرمو جلب کردن. چینش دوربین سری می ۱۰ هرچند که یکتا نبود اما قابل قبول بود. تو می ۱۰ پرو که با اون رنگ بندی های جذابش هارمونی مطلوبی داشت.

m.b

اوپو هم ازدواج کرد ولی شیائومی هنوز مجرد مونده… واقعاً نمیتونم حدس بزنم منتظر چی هستن… این مسئله روشنی هست که شیائومی به تنهایی نمیتونه عملکرد نرم‌افزاریشو متحول کنه همونطور که سخت‌افزار واقعاً بدون کمک سامسونگ متحول نمیشد…
Mi 11 ultra اگر از 100 سوژه عکس بگیره و عکسا با هم مقایسه شه کاملا مشخصه که سخت‌افزار پای نرم‌افزار گیره وگرنه پتانسیل gn2 خیلی خیلی بالاتر از چیزی هست که الان با mi 11u ارائه شده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی