حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در حال مذاکره با تویوتا برای تولید خودرو برقی خود از سال ۲۰۲۴ است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، شایعات

بر اساس گزارش جدید Digitimes، کمپانی اپل، 2024 را سال تولید انبوه خودرو خود درنظر گرفته است. این نشریه بیان می‌کند که اپل درحال گفتگو با تامین‌کنندگان آسیایی از جمله LG Electronics و SK Group برای تامین قطعات و همچنین تویوتا برای مونتاژ خودرو برقی خود می‌باشد.

تولید احتمالی خودرو اپل با همکاری تویوتا در سال ۲۰۲۴

پروژه Apple Car تاکنون از طریق شایعه‌پراکنی مسیری طولانی را طی کرده است. پس از پیشرفت سریع در سال 2015، اپل پروژه خود را در سال 2017 به‌طور موقت متوقف کرد تا بر فناوری رانندگی خودران تمرکز کند. با این حال، در سال 2019، به‌نظر می‌رسید که اپل بار دیگر چشم‌به‌راه تولید یک خودرو واقعی بوده است.

اکنون اما، Digitimes ادعا می‌کند که پروژه خودرو اپل هنوز خیلی بعید به‌نظر می‌رسد و تا سال 2024 ممکن است بسیار بلندپروازانه باشد تا انتظار چیزی ملموس را داشته باشیم.

به گزارش تعداد زیادی از نشریات مختلف در سال گذشته و یا حتی دوره‌ای پیش از آن، گفته می‌شد که اپل درحال ابتکار عمل برای توسعه خودرو خود(که در داخل شرکت باعنوان پروژه تایتان شناخته می‌شود)، می‌باشد. برای انجام این کار، شرکت باید از یک زنجیره تأمین جدید استفاده کند. انتظار می‌رود که اپل برای ساخت خودروها به یک شریک تولیدی متکی باشد و اگرچه می‌خواهد باتری‌های EV را در ایالات‌متحده تولید کند، اما ممکن است به‌دنبال مشارکت با سازندگان خودروهای ثابت مانند تویوتا در این زمینه نیز باشد.

تولید احتمالی خودرو اپل با همکاری تویوتا در سال ۲۰۲۴

تولید احتمالی خودرو اپل با همکاری تویوتا در سال ۲۰۲۴

رویترز پیش‌تر گزارش داده بود که اپل درحال طراحی یک نوع جدیدی از باتری است که می‌تواند هزینه‌ها را “به‌طور اساسی” کاهش داده و برد خودرو را افزایش دهد. یکی از افرادی که با رویترز صحبت کرده است فناوری باتری “تک چشمی” اپل را “سطح بعدی” این تکنولوژي توصیف کرده و بیان کرده است که تاثیر آن مشابه “اولین باری خواهد بود که شما آیفون را دیدید”.

چندی پیش نیز، برنده جایزه نوبل شیمی در زمینه کار بر روی باتری‌های لیتیوم یون، Akira Yoshino، با رویترز در مورد آینده الکتریکی و خودرو اپل مصاحبه کرد. یوشینو پیش‌بینی می‌کند که اپل برنامه‌های خود برای تولید خودرو را زودتر اعلام خواهد کرد.

به گفته یوشینو، با همه تغییراتی که در چند سال آینده پیش‌بینی می‌شود، اپل نمی‌تواند بیشتر از این منتظر بماند تا چیزی در مورد Apple Car را اعلام کند، بنابراین او انتظار دارد تا پایان سال جاری این موضوع به‌صورت رسمی معرفی شود.

“تسلا استراتژی مستقل خود را دارد. چیزی که باید به آن توجه کرد اپل است. آنها چه خواهند کرد؟ من فکر می‌کنم آنها ممکن است به‌زودی چیزی را معرفی کنند؛ و چه خودرویی را معرفی خواهند کرد؟ چه نوع باتری؟ آنها احتمالاً می‌خواهند حدود سال 2025 وارد این صنعت شوند. اگر این کار را انجام دهند، من فکر می‌کنم که باید تا پایان امسال چیزی را در این مورد بیان کنند. این فقط فرضیه شخصی من است.”

اپل و ال جی در آستانه امضای توافق نامه ای برای تولید خودرو اپل هستند

به‌نظر شما اپل چه سالی را برای ورود به صنعت خودروهای برقی درنظر گرفته و درنهایت با چه شرکایی، همکاری خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد؟ به‌نظر شما اپل یک خودرو برقی را به‌صورت کامل معرفی کرده و یا تنها تکنولوژي خودرو خودران یا فناوری نوینی مربوط به باتری خودرو را ارائه می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی