حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید اپل واچ سری ۷ به‌دلیل طراحی پیچیده با تاخیر همراه بوده و سنسور فشار خون آن نیز منتفی است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند، شایعات

ما بی‌صبرانه منتظر برگزاری رویداد شهریورماه اپل برای معرفی سری جدید آیفون ۱۳، ایرپادز ۳ و اپل واچ سری ۷ این شرکت هستیم. با این حال، پیرامون مورد آخر، ممکن است خبر ناخوشایندی برای طرفداران ساعت مچی هوشمند اپل داشته باشیم. بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط Nikkei Asia، تولید اپل واچ سری ۷ به‌دلیل “طراحی پیچیده” به‌تعویق افتاده و تبعا، عرضه آن به بازار نیز به‌احتمال زیاد با تاخیر همراه خواهد بود. همچنین در گزارش دیگری، مارک گورمن از بلومبرگ تایید کرده که سری جدید ساعت اپل، از سنسور فشار خون که پیش‌تر شایعه آن مطرح شده بود، بی‌بهره خواهد بود.

تاخیر در تولید اپل واچ سری ۷

بر اساس این گزارش، بسیاری از افراد مطلع بیان کرده‌اند که تولیدکنندگان اپل، هفته گذشته شروع به ساخت اپل واچ سری ۷ در مقیاس کوچک کرده و طی آن، کارکنان “برای دستیابی به عملکرد رضایت‌بخش با چالش‌های اساسی روبرو شده‌اند.”

سه منبع گفته‌اند که کیفیت تولید ناامیدکننده فعلی را می‌توان به پیچیدگی طراحی نسبت داد که تفاوت قابل‌توجهی با نسل قبلی دارد و مونتاژکنندگان هنگام کنار هم قرار دادن ماژول‌ها، قطعات و نمایشگرهای الکترونیکی، مشکلاتی پیدا کرده‌اند.

طراحی پیچیده این گجت پوشیدنی که گفته می‌شود به لبه‌های تخت و نمایشگر بزرگتر در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری آن خلاصه می‌شود، باعث شده تا تامین‌کنندگان اپل تولید ساعت جدید را “به‌طور موقت” متوقف کنند. با این حال، مهندسان درتلاشند تا “قبل از تولید انبوه، طرح‌ها را تایید کنند.”

به گفته Nikkei Asia، اپل واچ سری ۷ با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون عرضه خواهد شد، و همین مورد یکی دیگر از دلایل توقف تولید موقتی این ساعت می‌باشد. به‌طور خاص، سخت‌افزار مورد نیاز برای اندازه‌گیری فشار خون باید “الزامات عملکرد مقاوم در برابر آب را برآورده کند و چالش‌های مهندسی و تولید را افزایش دهد.”

تاخیر در تولید اپل واچ سری ۷

تاخیر در تولید اپل واچ سری ۷

با تمام این تفاسیر اما، Mark Gurman، تحلیلگر بلومبرگ که معمولا اخبار مؤثق‌تری را در اختیار دارد، در جواب سؤالی که از وی پیرامون ادعای نشریه Nikkei Asia مطرح شده، بیان می‌کند که “هیچ شانسی” برای ارائه قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در نسل هفتم اپل واچ وجود ندارد.

گفته می‌شود اپل قصد دارد یک رویداد تماما مجازی را برای اواسط ماه آینده برنامه‌ریزی کند، جایی که انتظار می‌رود این شرکت آیفون 13 و اپل واچ سری 7 خود را معرفی کند. باتوجه به گزارش امروز و با استناد به منابع مطلع اما، ادعا می‌شود که برنامه‌های اپل ممکن است تحت‌تاثیر مسائل مربوط به تولید قرار گیرد. با این حال، گروهی بیان می‌کنند، درحالی‌که ممکن است تولید ساعت با مشکلاتی روبرو شود، این مشکلات فقط منجر به تأخیر در ارسال دستگاه خواهد شد و نه زمان معرفی رسمی از آن.

به‌عنوان مثال، تأمین‌کنندگان اپل در اوایل سال جاری با محدودیت‌های تولید مربوط به نمایشگرهای Mini-LED استفاده شده در آیپد پرو M1 جدید 12.9 اینچی دست‌وپنجه نرم می‌کردند. درحالی‌که آیپد جدید در ماه آوریل معرفی شد، عرضه آن تا اواخر ماه مه به‌دلیل مشکلات تولید به‌تعویق افتاد. اگر گزارش امروز صحت داشته باشد، ممکن است سناریوی مشابهی با Apple Watch Series 7 درحال روی دادن باشد.

صبح امروز نیز بلومبرگ رسما اطلاعات خود را بروزرسانی کرده و بیان کرد که احتمال می‌دهد زمان عرضه ساعت هوشمند اپل به‌تعویق بیفتد.

اپل واچ سری ۷ از واچ فیس های جدید به‌لطف نمایشگر بزرگتر بهره می‌برد

نظر شما راجع‌به تاخیر در زمان احتمالی عرضه اپل واچ سری ۷ به‌دلیل مشکلات مربوط به تولید انبوه آن به‌جهت طراحی بدیع و پیچیده این ساعت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگه قابلیت ویژه خاصی داشته باشه مشکلی نداره اما قیمت تو ایران اندازه یه گوشیه قاتل پرچمداره😕😕😕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی