حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید چیپست به‌منظور رفع مشکل کمبود جهانی تراشه رکورد زد

کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها باعث ایجاد مشکلات متعدد در اکثر بخش‌های صنعتی به‌صورت جهانی شده است؛ از گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و کارت‌های گرافیک گرفته تا صنایعی مانند خودروسازی. خطوط تولید این محصولات به‌دلیل کمبود تراشه، کند شده و یا حتی متوقف شده است. با این حال، تولیدکنندگان سخت در تلاشند تا مشکل کمبود جهانی تراشه را رفع کنند؛ همین موضوع سبب شده تا رکورد تولید چیپست مورد نیاز بازار به بالاترین میزان خود در تاریخ این صنعت برسد، به‌حدی که نگرانی‌هایی از بابت عرضه بیش از تقاضا برای آن بوجود آمده است.

تولیدکنندگان تراشه بیش از هر زمان دیگری در حال ساخت تراشه برای رفع مشکل جهانی کمبود هستند

در گزارش منتشر شده توسط Nikkei Asia، برآورد شده است که نه تولیدکننده اصلی تراشه در سطح جهان موجودی خود را تا ماه ژوئن به میزان 64.7 میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند. این رقم بی‌سابقه، نتیجه تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با مشکل کمبود جهانی تراشه است، حتی با این وجود که بسیاری از تولیدکنندگان چیپست آسیای جنوب شرقی، به‌دلیل همه‌گیری COVID-19 و پیامدهای آن فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

این تلاش‌ها اما بی‌دلیل نیست. NVIDIA پیش‌بینی می‌کند که کمبودها تا سال 2022 ادامه یابد. سایر شرکت‌ها نیز چشم‌انداز کمبود را تا سال 2023 درنظر گرفته‌اند. دولت‌های سراسر جهان برای تسریع عملیات تولید نیمه‌هادی مشغول فعالیت هستند و چین و ایالات متحده در مورد این موضوع با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رفع مشکل کمبود جهانی تراشه

رفع مشکل کمبود جهانی تراشه

با این وجود، علی‌رغم تمام گفتمان‌هایی که وضعیت صنعت تراشه را به‌عنوان تیره و تار توصیف می‌کند، هستند کسانی که تصور می‌کنند با عادی شدن وضعیت زنجیره تامین، این نگرانی را بازتاب می‌کنند که افزایش بیش از حد تولید می‌تواند در آینده منجر به افزایش بیش از حد ذخایر شود. به‌عنوان مثال، SK Hynix و Micron Technology کاهش مداوم موجودی را گزارش کرده‌اند، که برخلاف روایتی است که شرکت‌های دیگر از آن سخن می‌گویند.

با این اوصاف، حتی اگر برخی از شرکت‌ها شاهد رفع مشکلات عرضه نیمه‌هادی‌ها باشند، مصرف‌کنندگان همچنان در سراسر جهان از این موضوع رنج می‌برند.

وضعیت کمبود تراشه با رسیدن زمان انتظار به ۱۸ هفته رو به وخامت است

نظر شما راجع‌به افزایش بی‌سابقه تولید سازندگان نیمه‌هادی‌ها به‌منظور رفع نیاز کمبود جهانی تراشه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

در 3سال آینده درصد بالایی از خودروها و ساعت ها و حتی موتورسیکلت ها نیاز به تراشه دارند

تلوزیون های هوشمند
ربات های صنعتی
ربات های منزل مثل ربات جاروبرقی
لوسترها و پرده ها و تهویه های هوشمند و کلی دستگاه های جدید که مستقیم و غیرمستقیم نیاز به تراشه دارند

پس فعلا نیاز به افزایش تولید داریم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی