حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وضعیت کمبود تراشه با رسیدن زمان انتظار به ۱۸ هفته رو به وخامت است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها

مسأله کمبود نیمه هادی در حال حاضر صنایع مختلفی را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. اکنون ظاهرا اوضاع بدتر نیز شده است چراکه گزارش می‌شود زمان انتظار برای تراشه ها به بالاترین رکورد خود یعنی 18 هفته رسیده است.

زمان انتظار برای دریافت تراشه به ۱۸ هفته رسیده است!

بر اساس گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، سازندگان خودرو و شرکت‌های الکترونیکی مجبورند حتی بیش از پیش منتظر تأمین قطعات خود بمانند زیرا مدت تاخیر در حاضر شدن سفارشات، وخیم‌تر از گذشته شده است. زمان سررسید تراشه‌ها که فاصله بین سفارش نیمه هادی و دریافت آن می‌باشد، از فقط یک هفته به 18 هفته در ماه مه 2021 رسیده است. این شاخصی است که سازندگان تراشه در حال تلاش برای به ثبات رساندن تقاضای خود هستند.

زمان ۱۸ هفته‌ای انتظار برای تراشه

زمان ۱۸ هفته‌ای انتظار برای تراشه

به‌علاوه، این مدت زمان انتظار، طولانی‌ترین از سال 2017 می‌باشد؛ اوج آن نیز چهار هفته و در سال 2018 بود. این گزارش اضافه می‌کند که تراشه‌های مدیریت کننده انرژی که جریان برق را در ماشین آلات و محصولات الکترونیکی مصرفی تنظیم می‌کنند، دلیل اصلی افزایش کلی زمان دوره‌ای تحویل‌ها می‌باشد. تولید این نوع از تراشه‌ها به مدت زمان قابل توجه 25.6 هفته رسیده است که تا ماه گذشته، تنها حدود ۲۳ هفته برآورد می‌شد.

به نقل gizchina، کمبود تراشه بیشترین تأثیر را در صنعت خودرو دارد که بیش از 100 میلیارد دلار ضرر را طی ماه‌های گذشته تجربه کرده است. صنایع دیگر نیز این فشار را احساس کرده‌اند. در مواجهه با کمبود تراشه، بسیاری از تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی، از جمله اپل، نمی توانند تقاضای بازار برای محصولات خود را برآورده کنند.

مدیر عامل Broadcom، چن فویانگ و دیگر مدیران صنعت تراشه نسبت به مدت زمان بیش از حد طولانی تحویل هشدار داده‌اند. آنها بر این باورند که دوره تحویل طولانی مدت تراشه اثبات می‌کند که مشتریان درک بهتری از صنعت تراشه دارند و مایلند قراردادهای طولانی مدت تأمین را امضا کنند که قابل لغو نیز نیستند.

چرا تولیدکنندگان خودرو بیشتر از اپل تحت تاثیر کمبود تراشه قرار دارند؟

نظر شما راجع به مدت زمان انتظار طولانی برای دریافت تراشه توسط شرکت‌های مختلف صنعتی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی