حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صنعت نیمه هادی چین تاکنون 203.6 میلیارد تراشه در سال 2021 تولید کرده است

با آنکه مشکلات متعدد چین در صنعت نیمه هادی را نمی‌توان انکار کرد، چه مسائل مربوط به کمبود عمومی تراشه و چه تحریم‌های ایالات‌متحده، اما این موارد مانع از دستیابی این کشور به آمار تولید بالا مدار مجتمع (IC) نشده است. آمارهای جدید نشان می‌دهند که صنعت نیمه هادی چین تاکنون درمجموع حدود ۲۰۳ میلیارد تراشه را در سال ۲۰۲۱ تولید کرده است.

صنعت نیمه هادی چین و آمار تولید تراشه این کشور در سال جاری

بر اساس گزارش South China Morning Post، چین در 7 ماهه اول سال 2021، موفق شده تا 203.6 میلیارد تراشه را تولید کند. این میزان 47.3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 2020 را نشان می‌دهد. تنها در ماه جولای، شرکت‌های سازنده نیمه هادی چینی، 31.6 میلیارد واحد را تولید کردند که یک رکورد جدید برای این کشور در صنعت مذکور به‌شمار می‌رود.

همه این موارد بخشی از برنامه بزرگ‌تر چین برای مستقل شدن خود تا جای ممکن از نظر تکنولوژیکی در میان جنگ تراشه‌سازی آنها با ایالات‌متحده است. با تولید بیش از 200 میلیارد تراشه و باتوجه به این موضوع که هنوز پنج ماه دیگر تا پایان سال 2021 باقی‌مانده است، مشاهده تلاش هماهنگ این کشور برای پایان دادن به اتکای خود به صنعت موجود در سایر کشورها، کار دشواری نیست.

صنعت نیمه هادی چین

صنعت نیمه هادی چین

تلاش روزافزون شرکت‌های چینی برای عبور از مشکلات

برای دستیابی به ارقامی که بیان شد، چین مجبور شده است از محدودیت‌های کلی منابع در ریشه وضعیت کمبود نیمه هادی به‌صورت جهانی عبور کند. همچنین پیرامون تحریم‌های مختلفی که به شرکت‌های این کشور از سوی ایالات‌متحده اعمال شده است، گفته می‌شود که این تحریم‌ها، ثبات و کارآیی عملیاتی شرکت‌های مختلف فناوری چینی را تحت تأثیر قرار داده‌اند، چه شرکت بین‌المللی سازنده نیمه هادی(SMIC)، چه هواوی و چه شمار دیگری از شرکت‌های چینی؛ مشاغل به‌لطف اقدامات ایالات‌متحده، اکنون سخت‌تر از گذشته فعالیت می‌کنند.

کمبود تراشه مردم سراسر جهان را در صنایع مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی برای سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز 11 نیز تاثیرات ناچیزی در پی دارد. باید دید تلاش‌های چین برای مقابله با کمبودهای گفته شده تا چه اندازه چنین مواردی را در این کشور کاهش خواهد داد.

افزایش سرمایه گذاری شیائومی در تولید تراشه ها در راستای افزایش فشار ایالات متحده

نظر شما راجع‌به رکورد چینی‌ها در تولید ۲۰۳ میلیارد تراشه و رشد صنعت نیمه هادی این کشور چیست؟ به‌نظر شما این کشور می‌تواند در آینده نه‌چندان دور به تولیدکننده شماره یک تراشه در جهان تبدیل شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mydroid

آقای ملکی عزیز « نیمه رسانا» نه « نیمه هادی» که می‌شود نصف عمو هادی بنده. فارسی را پاس بدارید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی