حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جو بایدن قانون CHIPS به ارزش 280 میلیارد دلار را امضا کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سیاست

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، جو بایدن، روز سه‌شنبه قانون جدیدی را به نام CHIPS and Science Act را امضا کرده و بسته 280 میلیارد دلاری را که شامل 52 میلیارد دلار بودجه برای تقویت تولید داخلی نیمه‌هادی در این کشور می‌شود را به قانون تبدیل کرد. انتظار می‌رود با به اجرا درآمدن این قانون، اتکای آمریکا به استفاده از تراشه‌های کشورهای آسیای شرقی کاهش یافته و این کشور در تولید چیپست به خودکفایی نسبی برسد.

امضای قانون CHIPS and Science Act توسط جو بایدن

جو بایدن روز سه‌شنبه در مراسم امضای قانون جدید در کاخ سفید بیان کرد:

«امروز روزی برای سازندگان است. امروز آمریکا درحال ارائه است. قانون CHIPS and Science Act یک سرمایه‌گذاری یکباره در خود آمریکاست.»

توافق دو حزبی برای احیای نوآوری آمریکا در مخالفت با سلطه فزاینده فناوری چین در بحبوحه کمبود مداوم نیمه‌هادی جهانی صورت می‌گیرد. این کمبود، به انگیزه‌ای برای تولیدکنندگانی مانند اینتل به‌منظور سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های جدید برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده محصولات فناوری مانند لپ تاپ و تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان تبدیل شده است. اما مقامات ایالات‌متحده بیم آن دارند که بدون دخالت دولت، تولیدکنندگان تراشه به انتقال کارخانه‌های ریخته‌گری جدید به چین ادامه داده و فضای کمی برای ایالات‌متحده برای سود بردن از صنعتی که دهه‌ها پیش پیشگام آن بود، باقی بگذارند.

بر اساس گزارش اخیر نیویورک تایمز، این ترس تقریباً پس از اینکه اینتل با وزارت بازرگانی ایالات‌متحده با پیشنهادی برای تصاحب یک کارخانه متروکه در چین در سال جاری میلادی تماس گرفت، محقق شد. تایمز تأیید کرد که اینتل این طرح را به حالت تعلیق درآورده است، اما مکالمات شرکت با دولت، قانون‌گذاران را تحت‌فشار قرار داد تا پیش از تعطیلات آگوست، در مورد لایحه سرمایه‌گذاری تراشه‌ها عمل کنند.

امضای قانون CHIPS and Science Act توسط جو بایدن

امضای قانون CHIPS and Science Act توسط جو بایدن

اواخر ماه گذشته، مجلس نمایندگان و سنا قانون CHIPS and Science Act را پس از نزدیک به دو سال مذاکره و درگیری‌های سیاسی تصویب کردند. ازجمله سرمایه‌گذاری‌های مربوط به این طرح در تحقیقات علمی آمریکا، 52 میلیارد دلار یارانه برای تشویق تولیدکنندگان تراشه برای ساخت کارخانه‌های ساخت نیمه‌رسانا در ایالات‌متحده است.

در ماه جولای، Gina Raimondo، وزیر بازرگانی آمریکا، هشدار داد که ایالات‌متحده ممکن است عجله صنعت نیمه‌هادی برای تولید تراشه‌های بیشتر را از دست بدهد. به گزارش CNN، ریموندو در نامه‌ای به وزیر دفاع لوید آستین گفت: «شرکت‌های نیمه‌هادی باید تا پاییز امسال زمین دریافت کنند تا این تقاضای افزایش‌یافته را در سال‌های آینده برآورده کنند. مدیران عامل شرکت‌ها در سراسر زنجیره تأمین روشن کرده‌اند که صنعت درحال تصمیم‌گیری است که در کجا سرمایه‌گذاری کند.»

مجوز تأمین مالی روز سه‌شنبه، اینتل و سایر سازندگان تراشه را یک قدم به ساخت کارخانه‌هایی در ایالت‌هایی مانند اوهایو و آریزونا نزدیک‌تر می‌کند، پروژه‌هایی که البته به یارانه‌ها متکی هستند.

نظر شما پیرامون امضای قانون CHIPS and Science Act توسط جو بایدن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی