حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودروساز برقی چینی Nio توانست رکورد پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر را به صورت زنده ثبت کند

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | خودرو

در بازار خودورهای برقی به دلیل زمان مورد نیاز برای شارژ شدن باتری که طبیعتا بیشتر از سوختگیری بنزین است، برد پیمایش اهمیت بالایی دارد. برندهایی مختلف در این زمینه تلاش‌های خوبی داشته‌اند و یکی از آن‌ها “نیو” است. خودروساز برقی چینی Nio توانست رکورد پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر را به صورت زنده ثبت کند.

ثبت رکورد ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش توسط خودرو برای Nio

باید بدانید که این تست Nio مربوط به باتری می‌شود و با لزوما محدود به مدل خاصی از خودرو نیست. این برند باتری با برد 1000 کیلومتری خود را با موفقیت آزمایش کرده است. در این تست مدیر عامل شرکت یعنی ویلیام لی یک سفر جاده‌ای 14 ساعته را به صورت پخش زنده انجام داد. این سفر جاده ای بین دو شهر چین انجام شد و بردی معادل 1044 کیلومتر با 3 درصد باتری باقی مانده ثبت شد.

برند Nio یک رقیب قوی برای غول خودروهای الکتریکی تسلا است و باتری جدید توسعه یافته یک پیشرفت پیشگامانه است. سفر 1044 کیلومتری بین شانگهای و شیامن توسط لی مدیر عامل نیو در 17 دسامبر انجام شد. باتری مذکور در خودروی Nio ET7 برای سفر جاده ای که 14 ساعت به طول انجامید نصب شده بود. ماشین در تمام طول سفر شارژ نشد و حتی با وجود سرمای شدید، پس از پیمایش ۱۰۴۴ کیلومتری حدود ۳ درصد از باتری هم باقی مانده بود.

این باتری به خودی خود باتری 150 کیلووات ساعتی Nio نامیده می شود و مدیرعامل شرکت می گوید که دارای بالاترین چگالی انرژی در بین باتری‌های EV تولید انبوه در حال حاضر موجود است. این دلیل اصلی رسیدن به برد 1000 کیلومتری است. متأسفانه هیچ برنامه ای برای شروع تولید انبوه باتری 150 کیلووات ساعتی در آوریل 2024 وجود ندارد.

باید بدانید که این باتری اصلا ارزان نخواهد بود. در حال حاضر هزینه باتری به تنهایی 42000 دلار است که تقریبا معادل قیمت یک تسلا مدل Y در چین خواهد بود. با این حال، Nio به مشتریان خود اجازه می دهد تا خودروهای خود را بدون باتری بخرند و مشترک سرویس جابه‌جایی باتری آن شوند.

این برند دارای بیش از 2000 ایستگاه جابه‌جایی باتری در سراسر چین است. Nio از طریق مدل تجاری فعلی خود نه تنها هیچ پیشرفتی از نظر سود نداشته، بلکه به ازای هر خودروی الکتریکی تولیدی خود به طور متوسط ​​12000 دلار ضرر گزارش کرده است!

انتظار می رود باتری 150 کیلووات ساعتی پیشگامانه Nio بتواند تقاضا برای خودروهای Nio را بیشتر کند و منجر به عملکرد مالی بهتر غول خودروهای برقی چینی شود.

نظر شما چیست؟ خودرو برقی با برد ۱۰۰۰ کیلومتری واقعا جذاب می‌تواند باشد، نه؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)