حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ Realme Book Slim رسماً معرفی شد: اولین لپ تاپ ریلمی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، ریلمی، لپ‌تاپ

کمی بیشتر از ٣ سال پیش بود که ریلمی تأسیس شد و از اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. در آن زمان، کسی فکرش را نمی‌کرد که این برند، رشد چشمگیری را تجربه کند و به جمع ١٠ برند پر فروش گوشی‌های هوشمند بپیوندد. خب، امروز ریلمی بالأخره وارد حوزه لپ تاپ‌ها نیز شد. اولین لپ تاپ این کمپانی، لپ تاپ Realme Book Slim است. در ادامه، به مشخصات فنی و قیمت این لپ تاپ می‌پردازیم.

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ Realme Book Slim

چند روز پیش، ریلمی رسماً مشخص کرد که اولین لپ تاپ این کمپانی، چه زمانی رونمایی می‌شود. به نظر می‌رسد که ریلمی، تمرکز خود را بر روی عرضه یک لپ تاپ جذاب با طراحی زیبا گذاشته است. باید بگوییم که امروز، همان روز موعود است.

 

تاریخ رونمایی لپ تاپ Realme Book مشخص شد: ٢٧ مرداد ١۴٠٠

 

ریلمی در حساب توییتری خود، از جزئیات لپ تاپ جدید خود رونمایی کرد. این لپ تاپ، اولین محصول این کمپانی در حوزه مورد اشاره است. نام اولین لپ تاپ این کمپانی، Realme Book Slim است. همان طور که از نام این محصول پیداست، تمرکز بر روی طراحی آن زیاد است. اما دقیقاً چه اتفاقی در این لپ تاپ رخ داده است؟ اجازه دهید تا با بررسی مشخصات این محصول تازه وارد، به جواب این سؤال برسیم.

ریلمی در ابتدا گفت که لپ تاپ‌های محبوب بازار در بازه قیمتی کم‌تر از ١,٠٠٠ دلار، حداکثر دارای وضوح نمایشگر Full HD هستند. اما لپ تاپ ریلمی بوک، دارای وضوح نمایشگر ٢,١۶٠×١,۴۴٠ است. نمایشگر این لپ تاپ، توانایی نمایش ١٠٠ درصدی طیف رنگی sRGB را دارد. قطر نمایشگر این لپ تاپ، ١۴ اینچ است و پنل آن از نوع IPS LCD می‌باشد. بیشینه نوری نمایشگر ریلمی بوک، ۴٠٠ نیت است. به گفته ریلمی، روشنایی نمایشگر این لپ تاپ، نسبت به میانگین بازار ٣٣ درصد بیشتر است. نسبت تصویر این نمایشگر، ٣:٢ است. ضخامت حاشیه کنار نمایشگر ریلمی بوک، حدود ۵.٣ میلی متر است. نسبت صفحه نمایش به بدنه ریلمی بوک، نزدیک به ٩٠ درصد است.

همان طور که گفته بودیم، ریلمی در بخش طراحی مانور بسیار زیادی داده است. وزن و ضخامت لپ تاپ Realme Book Slim، یکی دیگر از مشخصه‌های جذاب آن است. این لپ تاپ، دارای وزن ١.٣٨ کیلوگرمی و ضخامت ١۴.٩ میلی متری است. بنابراین، با یک لپ تاپ سبک و باریک مواجه هستیم. بدنه لپ تاپ ریلمی بوک، از جنس آلومینیوم پولیش خورده است.

پردازنده مرکزی تعبیه شده در ریلمی بوک اسلیم، از نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل است. مدل دقیق این پردازنده، Core-i5 1135‌G7 می‌باشد. بنابراین، لپ تاپ جدید ریلمی در این بخش نیز به روز است. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ نیز به صورت مجتمع استفاده شده است. نوع این پردازنده گرافیکی، Intel iris Xe است. سیستم خنک کننده اولین لپ تاپ ریلمی نیز متشکل از فن خنک کننده دوگانه است. شارژر در نظر گرفته شده برای لپ تاپ ریلمی بوک، توان ۶۵ واتی دارد. به گفته ریلمی، در نیم ساعت تا ۵٠ درصد شارژ شود. همچنین می‌توان از شارژرهای ٣٠ واتی موبایل ریلمی برای شارژ کردن این لپ تاپ تازه وارد استفاده کرد. گفتنی است که ظرفیت باتری لپ تاپ Realme Book Slim، برابر با ۵۴ وات ساعت است. بر اساس اعلام رسمی ریلمی، عمر باتری این لپ تاپ حدود ٨.۵ ساعت است.

برای لپ تاپ جدید ریلمی، ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD و ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X در نظر گرفته شده است. اسپیکر استریو این محصول، توسط تيم Harman تیون شده است. این اسپیکر استریو، از فناوری صدای DTS نیز پشتیبانی می‌کند. وبکم HD هم در لپ تاپ ریلمی موجود می‌باشد. خوشبختانه ریلمی در لپ تاپ جدید خود، حسگر تشخیص اثرانگشت را نیز اضافه کرده است. درگاه Thunderbolt 4، وای فای ۶ و برخورداری از دو رنگ، از دیگر مشخصات لپ تاپ Realme Book Slim است.

به قیمت این لپ تاپ ریلمی می‌رسیم. نسخه اول این محصول با حافظه داخلی ٢۵۶ گیگابایتی و پردازنده مرکزی Core-i3، برابر با ۴۶,٩٩٩ روپیه هند (معادل ۶٣٣ دلار آمریکا) است. نسخه Core-i5 و ۵١٢ گیگابایتی ریلمی بوک نیز با قیمت ۵٩,٩٩٩ روپیه هند (معادل ٨٠٨ دلار آمریکا) به فروش می‌رسد.

نظر شما در مورد اولین لپ تاپ ریلمی چیست؟ آیا مشخصات آن را می‌پسندید؟ ارزش خرید آن چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️