حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO 8 و iQOO 8 Pro رونمایی شدند: قدرت نمایی به سبک iQOO!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | IQOO، اخبار، برترین‌های ترنجی

کمپانی iQOO، یک زیر مجموعه شناخته شده از Vivo است. آیکو که به عنوان یک برند فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، اغلب گوشی‌های هوشمندی با مشخصات جذاب و قیمتی مناسب را عرضه می‌کند. به همین ترتیب، آیکو امروز از گوشی‌های پرچمدار جدید خود رونمایی کرده است. به همین ترتیب، در ادامه به مشخصات فنی و قیمت گوشی iQOO 8 و iQOO 8 Pro می‌پردازیم.

مشخصات فنی و قیمت iQOO 8 Pro

هنوز یک سال از رونمایی گوشی iQOO 7 نگذشته است. این گوشی، یکی از اولین محصولات مجهز به تراشه Snapdragon 888 بود. این گوشی در واقع یک رقیب قدرتمند برای شیائومی Mi 11 محسوب می‌شود.

 

گوشی iQOO 7 با Snapdragon 888 و اندروید ۱۱ رسما معرفی شد

 

در نهایت، امروز نسل جدید پرچمداران iQOO طبق موعد مشخص شده قبلی رونمایی شد. این موضوع، نشان می‌دهد که آیکو برای رونمایی از نسل جدید پرچمداران خود عجله داشته است به هر حال، احتمال می‌رود که این کمپانی پرچمدار خود را با هدف رقابت با دیگر کمپانی‌های اندرویدی در نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی کرده باشد. سری iQOO 8، از دو گوشی iQOO 8 و iQOO 8 Pro تشکیل می‌شود. مشخصاً iQOO 8 Pro، پرچمدار اصلی این کمپانی است. بنابراین، ابتدا از جزئیات مربوط به این گوشی هوشمند شروع می‌کنیم.

گوشی iQOO 8 Pro

به گزارش Ankit، آیکو با برگزاری یک مراسم رسمی از گوشی iQOO 8 Pro خود رونمایی کرده است. در این گوشی، ویژگی‌های جذابی را شاهد هستیم. اما مشخصات فنی و قیمت این دستگاه به چه صورت است؟ در ابتدا، باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین نکته‌های مربوط به iQOO 8 Pro، استفاده از پنل نمایشگر AMOLED E5 سامسونگ است. این دستگاه، اولین گوشی می‌باشد که از این پنل نمایشگر سامسونگ برخوردار شده است. به نظر می‌رسد که کیفیت کلی این پنل، نسبت به نسل قبلی بهتر شده است و اکنون بیشینه نوری بیشتری نیز در این پنل موجود است.

نسل قبلی، دارای پنل AMOLED E4 سامسونگ بود. به طور دقیق‌تر، این گوشی از نمایشگری ۶.٧٨ اینچی با وضوح 2K و قابلیت نمایش بیش از ١٠ میلیارد رنگ استفاده می‌کند. نرخ حساسیت لمسی این گوشی در حالت عادی ٣٠٠ هرتز است. اما در یک حالت خاص، این مقدار به ١,٠٠٠ هرتز نیز می‌رسد! تراشه مخصوص نمایشگر نیز در این گوشی به کار گرفته شده است.

گزیده مشخصات نمایشگر iQOO 8 Pro

گزیده مشخصات نمایشگر iQOO 8 Pro

 

رفرش ریت نمایشگر iQOO 8 Pro، ١٢٠ هرتز است. فناوری به کار رفته در نمایشگر این گوشی نیز از نوع LTPO است. این موضوع، اجازه تنظیم خودکار رفرش ریت را از ١ تا ١٢٠ هرتز برای عمر باتری هرچه بیشتر می‌دهد. همچنین این اولین باری است که iQOO از نمایشگر دو لبه خمیده در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. مجموعه DisplayMate طی بررسی‌های خود، اظهار داشته است که iQOO 8 Pro با بهره گیری از این نمایشگر با کیفیت، هم اکنون لقب برترین گوشی در بخش نمایشگر را دارد. اما iQOO فقط در بخش نمایشگر پرچمدار جدید خود مانور نداده است.

به بخش طراحی می‌رسیم. آیکو مانند قبل، در طراحی یکی از نسخه‌های این گوشی با BMW Motorsports همکاری کرده است. بنابراین، همچنان طراحی زیبایی را شاهد هستیم. در کل، طراحی قاب پشتی این گوشی مشابه نسل قبل است. حسگر تشخیص اثرانگشت در این گوشی، درون نمایشگر قرار گرفته است. با این تفاوت که اکنون نوع این حسگر تشخیص اثرانگشت، اولتراسونیک است. بنابراین، آیکو یک پله پیشرفت را در این بخش تجربه کرده است. رنگ دکمه پاور نیز متمایز از بدنه می‌باشد. وزن و ضخامت آیکو ٨ پرو، به ترتیب برابر با ٢٠٢ گرم و ٩.٢ میلی متر می‌باشد.

تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888 Plus، به عنوان جدیدترین پرچمدار کوالکام وظیفه پردازش اطلاعات در این گوشی را بر عهده دارد. این تراشه، دارای هسته Cortex-X1 با فرکانس کاری ٣ گیگاهرتز است. سیستم عامل اندروید ١١ به همراه رابط کاربری OriginOS 1.0 در این پرچمدار ارائه می‌شود. گفتنی است که iQOO برای پرچمدار جدید خود، ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ را در نظر گرفته است. همچنین ٢۵۶ یا ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در این گوشی به کار رفته است.

 

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد: Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI

 

آیکو در گوشی پرچمدار تازه وارد خود، بیش از پیش در بخش دوربین متمرکز بوده است. چرا که اکنون iQOO 8 Pro، با دوربین اصلی سه گانه ١۶+۴٨+۵٠ مگاپیکسلی رونمایی شده است. سنسور اصلی این دوربین، IMX766 ساخت سونی است. سنسور ١۶ مگاپیکسلی نیز در لنز تله فوتو استفاده شده است. به همین دلیل، قابلیت زوم ٢.۵ برابر اپتیکال در iQOO 8 Pro موجود است. خوشبختانه شاهد استفاده از لرزشگیر اپتیکال در این گوشی نیز هستیم. دوربین سلفی تکی وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد و درون حفره نمایشگر مرکزی جای خوش کرده است. موتور ویبره X-axis برای تجربه گیمینگ بهتر در iQOO 8 Pro تعبیه شده است.

بلوتوث نسخه ۵.٢، پشتیبانی از اینترنت 5G، خنک کننده مایع، اسپیکر استریو، درگاه Type-C و ۴ گیگابایت حافظه رم مجازی از دیگر مشخصات این گوشی می‌باشند. در انتها، شارژرهای این گوشی نیز از دیگر بخش‌های جذاب آن هستند. مانند می میکس ۴، این گوشی نیز از شارژر سیمی ١٢٠ واتی و بی سیم ۵٠ واتی استفاده می‌کند. شارژر ١٢٠ واتی این دستگاه، درون جعبه آن قرار دارد. همچنین می‌توان به وسیله iQOO 8 Pro از قابلیت شارژ بی سیم معکوس ١٠ واتی استفاده کرد. ظرفیت باتری این گوشی، برابر با ۴,۵٠٠ میلی میلی آمپر ساعت است.

این گوشی، در نسخه‌های مختلفی عرضه شده است. در حال حاضر، پرچمداران جدید iQOO تنها در کشور چین قابل دسترسی هستند. قیمت نسخه‌های مختلف iQOO 8 Pro به شرح زیر می‌باشد:

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ۴,٩٩٩ یوان (معادل ٧٧٢ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ۵,۴٩٩ یوان (معادل ٨۴٨ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/۵١٢ گیگابایتی: ۵,٩٩٩ یوان (معادل ٩٢۵ دلار آمریکا)

مشخصات فنی و قیمت گوشی iQOO 8

گوشی iQOO 8

پس از پرچمدار اصلی آیکو، یعنی iQOO 8 Pro، نوبت به نسخه پایه این نسل از گوشی‌های رده بالای آیکو می‌رسد. گوشی iQOO 8 در برخی از پارامترها، مشابه iQOO 8 Pro است. اما در این بین، همچنان وجود تفاوت‌های کلیدی را شاهد هستیم. در ابتدا، اولین تفاوت کلیدی که در این بین به چشم می‌خورد، مربوط به بخش نمایشگر این دو گوشی است. به نظر می‌رسد که iQOO 8 مانند برادر بزرگ‌ترش، از پنل AMOLED E5 استفاده نمی‌کند. همچنین وضوح نمایشگر این گوشی، +Full HD است. بک پلین این نمایشگر، دیگر از نوع LTPO نیست. تراشه این گوشی نیز از نوع عادی اسنپدراگون ٨٨٨ است و نه نسخه پلاس آن!

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

شایان ذکر است که دیگر خبری از نسخه ۵١٢ گیگابایتی برای این گوشی نیست. دوربین اصلی iQOO 8 مانند نسخه Pro سه گانه است. اما سنسورهای موجود در آن، ١٣+١٣+۴٨ مگاپیکسلی است. سنسور اصلی این دوربین، همان IMX598 سونی می‌باشد. دوربین سلفی هم وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد. مطابق انتظارات قبلی ما، شیشه نمایشگر این گوشی تخت است. اسپیکر استریو در iQOO 8 به کار برده شده است. ضخامت این گوشی، ٨.۶ میلی متر است. درست است که شارژر سیمی ١٢٠ واتی گوشی iQOO 8 مانند برادر بزرگ‌تر آن است. اما توجه داشته باشید که دیگر خبری از قابلیت شارژ بی سیم معکوس یا شارژر بی سیم نیست. همچنین ظرفیت باتری نسخه پایه این خانواده به ۴,٣۵٠ میلی آمپر ساعت کاهش یافته است.

این گوشی نیز نسبت به قیمت، قابلیت‌های جذاب خودش را دارد. اما آیکو چه قیمتی را بر روی نسخه‌های مختلف این گوشی قرار داده است؟ خب، در این لیست می‌توانید قیمت نسخه‌های مختلف iQOO 8 را مشاهده کنید:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,٧٩٩ یوان (معادل ۵٨۶ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ۴,٠٩٩ یوان (معادل ۶٣٢ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی BMW Motorsports: برابر با ۴,١٩٩ یوان (معادل ۶۴٨ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد سری iQOO 8 چیست؟ نسخه پرو ارزش خرید بیشتری دارد یا نسخه استاندارد؟ کدام ویژگی این خانواده پرچمدار جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا آیکو گوشیهای خیلی عالی میزنه، این گوشیهام واقعا محشرن بخصوص نسخه پرو که بهترین مشخصات هم از نظر چیپست و دوربین داره، قیمشتم به نظرم خوبه قیمت پاییه از 700 دلار شروع میشه، البته خب تو بازار ایران که نمیاد،موفق باشید

Mahdi

مشخصات پرو خیلی خوبه تو دوربین هم حرف واسه گفتن داره

AliSS8

ایول خوشم اومد به این میگن ارزش خرید

مدل پرو گوشی فوق العاده جذابیه و رقبارو به چالش می کشه. از نظر هایپ شدن برام در حد میزو ۱۸ پرو بود …
مدل عادی هم ارزش خرید بالایی داره.
“ظرفیت باتری این گوشی، برابر با ۴,٣۵٠ میلی میلی آمپر ساعت است.”
“درست است که ظرفیت باتری ۴,٣۵٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر سیمی ١٢٠ واتی گوشی iQOO 8 مانند برادر بزرگ‌تر آن است.”
تو اسلاید مشخصات کلیدی مدل پرو ؛ ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر درج شده.
پکیج باتری و شارژر آیکو ۸ پرو«رو کاغذ» مشابه میکس ۴ ره.
حسگر اثر انگشت اولتراسونیکش …
https://uupload.ir/view/004dztx1gx07p6oce5j9010412005mme0e010_s59c.mp4/

Ramin69

گوشی های خوبین ولی اگه بخوام 772 دلار بدم به گوشی ترجیح میدم شیائومی بخرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️