حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل بتا ۴ اندروید ۱۲ را با تمرکز بر روی پایداری پلتفرم منتشر کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲، گوگل

گوگل درحال‌حاضر گامی دیگر در جهت انتشار عمومی آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید خود برداشته است. غول نرم‌افزاری امروز بتا ۴ اندروید ۱۲ را منتشر کرد که ویژگی قابل‌توجه آن، تمرکز بر روی پایداری پلتفرم و سیستم می‌باشد. تغییراتی که بر توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی تأثیر می‌گذارد، درحال نهایی شدن است و به آنها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را بدون نگرانی در مورد تغییر در نسخه‌های بعدی، آزمایش کنند.

بتا ۴ اندروید ۱۲

درحالی‌که نسخه به‌روز شده اندروید قابلیت‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان به‌ارمغان می‌آورد، گوگل از توسعه‌دهندگان برنامه می‌خواهد تا ابتدا بر انتشار یک بروزرسانی سازگار با اندروید ۱۲ تمرکز کنند. این شرکت هشدار می‌دهد که اگر کاربران متوجه شوند که برنامه آنها هنگام ارتقا به نسخه جدید اندروید به‌درستی کار نمی‌کند، ممکن است استفاده از برنامه را به‌طور کامل متوقف کرده یا حتی آن را حذف نصب نمایند.

از جمله ویژگی‌های شاخص معرفی شده در اندروید 12، سیستم طراحی جدید و سازگارتر با نام “Material You” است که به کاربران امکان می‌دهد موضوعاتی را در سراسر سیستم‌عامل اعمال کنند تا تجربه اندروید خود را شخصی‌سازی کنند. همچنین ابزارهای جدید حفظ حریم‌خصوصی مانند نشانگرهای میکروفون و دوربین در این نسخه اضافه شده که برنامه‌ای که از این ویژگی‌ها استفاده می‌کند را با علامتی خاص نشان می‌دهد. همچنین مشابه با iOS، به برنامه‌هایی که سابقه کلیپ بورد کاربر را درخواست می‌کنند، هشدار داده می‌شود. علاوه‌بر این، اندروید 12 به کاربران امکان می‌دهد تا بازی‌ها را از طریق ویژگی Google Play Instant به‌صورت آنی و بدون نیاز به دانلود اجرا نمایند. سایر قسمت‌ها و ابزارهای کلیدی اندروید، مانند تنظیمات سریع، Google Pay ،Home Controls، ویجت‌ها و سایر ویژگی‌ها نیز در این نسخه بهبود یافته‌اند.

زمان بندی ارائه آپدیت اندروید ۱۲

زمان بندی ارائه آپدیت اندروید ۱۲

گوگل در نسخه‌های پیشین بتای اندروید 12 به ارائه‌ي بروزرسانی‌های کوچک در ارتباط با کاربران ادامه می‌داد، اما بتا 4 بر توسعه برنامه‌نویسان تمرکز داشته و انتظار می‌رود در پاییز عرضه شود.

این شرکت به توسعه‌دهندگان پیشنهاد می‌کند تا منتظر تغییراتی مانند داشبورد جدید حریم‌خصوصی در تنظیمات باشند که به کاربران اجازه می‌دهد تا ببینند کدام برنامه‌ها به چه نوع داده و چه زمانی دسترسی دارند و سایر ویژگی‌های حریم‌خصوصی مانند چراغ‌های نشانگر میکروفون و دوربین، ابزار خواندن کلیپ بورد، و گزینه‌های جدیدی که به کاربران امکان می‌دهد دسترسی میکروفون و دوربین را در همه برنامه‌ها خاموش کنند.

همچنین یک حالت جدید “کشش(stretch)” صفحه وجود دارد که جایگزین حالت قدیمی “درخشش(glow)” در سراسر سیستم شده است. تعدادی SDK و کتابخانه جدید نیز وجود دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آنها استفاده کرده و از نظر سازگاری نیز مورد آزمایش قرار دهند.

نسخه جدید اندروید ۱۲ بتا ۴ در دستگاه‌های پشتیبانی شده پیکسل و سایر گوشی‌های منتخب ازجمله ASUS ،OnePlus ،Oppo ،Realme ،Sharp و ZTE در دسترس است. توسعه دهندگان Android TV نیز می‌توانند از طریق کیت توسعه‌دهنده ADT-3 به نسخه 4 بتا دسترسی داشته باشند.

روان شدن سیستم عامل اندروید،‌ پس از ۱۳ سال و به لطف اندروید ۱۲ صورت گرفته است

درنهایت نظر شما راجع‌به نسخه بتا ۴ اندروید ۱۲ و تغییرات صورت گرفته در آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی