حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روان شدن سیستم عامل اندروید،‌ پس از ۱۳ سال و به لطف اندروید ۱۲ صورت گرفته است

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اندروید ۱۲، سیستم عامل

بر هیچ کس پوشیده نیست که سیستم عامل اندروید گوگل، به داشتن تاخیر(لگ)، شهرت دارد. وقتی صحبت از تلفن های گران قیمت می شود، این مورد تقریبا از بین رفته است؛ اما دستگاه های میان رده و ارزان قیمت تر، کماکان از آن رنج برده و می توانند از “نرمی” بیشتری در سیستم عاملشان استفاده کنند. این مشکلی است که در سیستم عامل تشنه قدرت، وجود دارد. اندروید به دلیل اجرای بسیاری از فرایند های پس زمینه مشهور بوده و بنابراین دستگاه ها برای کنار آمدن با سیستم طلبکارانه، به سخت افزار قدرتمندتری نیاز دارند. اما آیا اندروید ۱۲ به عنوان آخرین نسخه، توانسته است آرزوی روان شدن این سیستم عامل را با خود به همراه بیاورد؟

روان تر شدن سیستم عامل اندروید ۱۲

در ده سال گذشته، سخت افزار شاهد یک جهش عظیم بوده است. به عنوان مثال، حافظه های رم، از 2-3 گیگابایت به 8-12 و حتی 16-18 گیگ در برخی از گوشی های گیمینگ بالارده مانند ROG Phone 5 ایسوس افزایش یافته است. قدرت پردازش این گوشی تقریباً برابر با چیپست های شاخص اپل می باشد که در سری آیفون ۱۲ بکار رفته است؛ اگرچه وقتی صحبت از گرافیک می شود، هنوز هم اپل با اختلاف تاج پادشاهی را بر سر دارد.

اندروید ۱۲ به صورت پیش فرض از فروشگاه های برنامه شخص ثالث پشتیبانی می کند

با این وجود، برخورداری از مقدار زیاد رم و پردازنده های قدرتمند، عملکرد عالی در هر سناریوی روزمره را تضمین می کند. حتی کمپانی هایی مانند سامسونگ که در تولید گوشی های لگی مشهور بودند(بواسطه رابط کاربری بسیار پیچیده TouchWiz)، در بخش عملکرد سخت افزاری، نتایج فوق العاده ای ثبت کرده اند.

به گزارش phonearena، سرانجام گوگل، شروع به توجه به جنبه های دیگر “روان شدن” سیستم عامل خود کرده است. گفته می شود که اندروید ۱۲، کنترل دقیق تری روی فرایند های پس زمینه مانند Android System Server ،Activity Window و Package Manager ایجاد می کند.

این فرایند های پس زمینه اغلب “همزمان با یکدیگر کار می کنند“، که باعث می شود دستگاه های میان رده و ضعیف تر، بیش از آنچه که توانایی دارند، “فعالیت کنند” تا بتوانند هم به تقاضای کاربر و هم به فرایند های پس زمینه پاسخ دهند.

روان شدن اندروید ۱۲

روان شدن اندروید ۱۲

بهبود اوضاع برای این سیستم عامل

Sameer Samat، معاون محصولات اندروید و گوگل پلی در اظهار نظر جدید خود بیان می کند؛

“چندین قسمت مختلف سیستم وجود دارد که سعی می کنند همزمان با سیستم عامل فعالیت کنند، و این زمانی است که می بینید همه چیز ناخوشایند است… با روان کردن همه این ها، ما توانسته ایم همه ژست ها و انیمیشن ها را، بسیار روان کنیم.”

این “قابلیتی” نخواهد بود که شما بتوانید آن را روشن یا خاموش کنید. گوگل قول می دهد که پردازش ساده تر پیش زمینه اندروید، باعث می شود گوشی شما نرم تر، سریع تر و پاسخگوتر از گذشته باشد. دستاورد های اصلی اما، در نحوه نمایش انیمیشن ها خواهد بود که انتظار می رود کندی کمتری داشته باشند. این امر همچنین باید ژست های پیمایش در سیستم عامل جدید را بهبود ببخشد، که به طور قابل توجهی، از آنچه در گوشی های آیفون اپل نمایش داده می شود، کند تر است.

انتظار می رود که همراه با چیپست های قدرتمند و صفحه نمایش های مرسوم با رفرش ریت بالا، کوالکام باعث این شود که همه تلفن های اندرویدی سرعت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند. البته، ما مشتاقانه منتظر انتشار نسخه نهایی اندروید ۱۲ هستیم. به خصوص در مورد گوشی های ارزان قیمت، که حتی از گذشته نیز، رقابتی تر می شوند.

این قابلیت به همراه انیمیشن ها و ویجت های جدید و ویژگی های حفظ حریم خصوصی(که می خواهد با تلاش های امنیتی اخیر اپل مطابقت داشته باشد)، باعث می شود که اندروید ۱۲ به نسخه جلاداده شده تری نسبت به نسخه های قدیمی خود تبدیل شود.

لیست دریافت کنندگان اندروید ١٢ نسخه بتا به صورت رسمی اعلام شد

نظر شما راجع به روان تر شدن اندروید ۱۲ به لطف تدابیر گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

تا به ما رسید همه اندرویدا روون شدن😐 اینم شانس مایه

m.b

اگر فقط حرف نباشه خوبه… واقعاً یکی از نقاط سیاه اندروید بوده این موضوع که همیشه از نظر روان و یکدست بودن انجام اعمال، تاخیر های بیشتری نسبت به آیفون داشته…تو پرچمدارا هم حتی هست اما خیلی کنترل شده و مدیریت شده تر که اگر با آیفون کار نکنه کسی شاید متوجه این موضوع نشه… مثل کسی که تا حالا با 120 هرتز کار نکرده باشه متوجه نمیشه که 60هرتزی که الان تقریبا همه داریم باهاش کار میکنیم چقدر سرطان ارتباط با کاربره و ما نفهمیدیم چون تجربه بهتری نداشتیم…(آخرین تجربه‌ای که داشتم 144 بود که الان به گوشی خودم چپ‌چپ نگاه میکنم… 😢🙂)
تو میانرده ها و پایینرده ها که دیگه اندروید محشره… خصوصاً اگر دو سال نگه داریشون… قشنگ میتونی سه تا برنامه رو باز کنی، سر تاخیر باز کردن چهارمیش بری تا سر کوچه نون بگیری بیای…
الله وکیلی اپل تو ایران یکم قیمتاش فضایی نبود و خودشم یکم حاضر بود از سود خودش بزنه و از رقبا تو مشخصات رو کاغذ عقب نزنه، دوباره برمیگشتم سمت اپل تا وضع اکوسیستم اندروید دوباره یکم متحول شه… آپدیت ها بجز رابط خود شرکتا شده فقط یه عدد بالاتر بدون تغییر اساسی در عملکرد…

Mahdi

کی به آیفون میرسه خدا میدونه

تنها رومخی ترین مورد اندروید همین مصرف بی رویه و بدون دلیل از رم و پس زمینست…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی