حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهبود قابلیت Auto Rotate در بتای سوم اندروید ۱۲؛ عرضه برای دستگاه‌های جدید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | Android، اندروید ۱۲، گوگل

بهبود قابلیت Auto Rotate در بتای سوم اندروید ۱۲ خبری است که اخیرا منتشر شده است. گویا گوگل قرار است به ریزترین جزئیات نسخه بعدی اندروید توجه کند. قابلیت Auto-Rotate یا چرخش خودکار در بتای سوم اندروید ۱۲ بهبود و پیشرفت چشمگیری داشته است. همچنین نسخه جدید بتای اندروید ۱۲ از امروز برای دستگاه‌های دیگر، غیر از سری پیکسل گوگل در دسترس خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بهبود قابلیت Auto Rotate در بتای سوم اندروید ۱۲

به گزارش phonearena، تلفن‌های هوشمند امروزی برای تعیین جهت صفحه به صورت عمودی یا افقی، به یک شتاب‌سنج مجهز شده‌اند. سال‌هاست که گوشی‌های هوشمند به این ابزار و این قابلیت برای تعیین جهت صفحه مجهز شده‌اند. اما تا کنون تغییر یا پیشرفت خاصی در آن صورت نگرفته است. گویا قرار است از این به بعد رویه تکراری سال‌های گذشته کنار رفته و شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه باشیم.

در بتای سوم اندروید ۱۲ که به تازگی منتشر شده است، به نظر می‌رسد گوگل روشی جدید را برای استفاده از قابلیت Auto-Rotate یا چرخش خودکار در پیش گرفته است. این روش استفاده از قابلیت مذکور را سریع‌تر و بهتر از گذشته انجام می‌دهد. در این روش به جای استفاده از شتاب سنج، دوربین جلو به کمک ویژگی تشخیص چهره، به دستگاه کمک خواهند کرد که وضعیت کنونی و جهت خود را پیدا کند و بفهمد گوشی شما در کدام جهت قرار دارد.

 

برترین تغییرات اندروید ١٢ که تا به حال مشاهده کرده‌ایم

اندروید ۱۲ این امکان را به شما می‌دهد که قبل از دانلود کامل بازی ها، آن را اجرا کنید

 

بهبود قابلیت Auto Rotate

Android 12

بتای سوم اندروید 12 و بهبودهایی برای قابلیت Auto Rotate

دیو بورک (Dave Burke)، معاون تیم مهندسی اندروید در این رابطه می‌گوید این قابلیت برای افرادی که هنگام خوابیدن یا دراز کشیدن روی تخت و کاناپه، از دستگاه خود استفاده می‌کنند بسیار کاربردی است. اگر در چنین حالتی هستید و در حالت خوابیدن روی تخت خواب دراز کشیده باشید، دوربین جلویی دستگاه قادر است تا صورت شما را در حالت افقی ببیند و تلفن را در حالت عمودی نگه دارد. برای افرادی که نگران مسائل مرتبط با حریم خصوصی و امنیت هستند، این عملیات به صورت محلی و در مکانی به نام Private Compute Core یا هسته محاسبه خصوصی که در Android 12 افزوده شده است، انجام می‌شود. این محسابات و آنالیزها در جایی ذخیره نمی‌شوند و از دستگاه نیز خارج نخواهند شد.

بهبود قابلیت Auto Rotate

Android 12

به گفته دیو بورک، این قابلیت جدید تا ۲۵ درصد نسبت به گذشته باعث انجام سریع‌تر تعاملات کاربر با دستگاه خواهد شد. علاوه بر پیکسل ۳ گوگل و مدل‌های جدیدتر، این بتای جدید از امروز برای دستگاه‌های دیگری از سایر شرکت‌ها نیز در دسترس خواهد بود. از جمله آن‌ها می‌توان به ایسوس، وان پلاس، اپو، ریلمی، شارپ، تکنو، TCL، ویوو، شیائومی و ZTE اشاره کرد. دستگاه‌های مرتبط با این برندها واجد شرایط نصب این بتای جدید خواهند بود. مدل‌های دقیق آن‌ها نیز به ترتیب زیر خواهند بود.

  • ASUS Zenfone 8
  • OnePlus 9/9Pro
  • Oppo Find X3 Pro
  • realme GT 5G
  • Sharp Aquos sense 5G
  • Tecno Camon 17
  • TCL 20 Pro 5G
  • Xiaomi Mi 11, Mi 11 Ultra, Mi 11i, and Mi 11X Pro
  • ZTE Axon 30 Ultra 5G

 

ترک برنامه بتا

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که ترک برنامه بتا ممکن است شما را مجبور به پاک کردن تمام داده‌ها و اطلاعات خود کند. برای آسان‌تر کردن کارها می‌توانید به آدرس google.com/android/beta مراجعه کرده و با کلیک بر روی دکمه مشاهده دستگاه‌های واجد شرایط (View your eligible devices)، نسبت به مشاهده دستگاه‌های واجد شرایط برای عضویت در برنامه بتای اندروید، اقدام کنید. با این روش خیلی زود خواهید فهمید که کدام گوشی‌های هوشمند اجازه حضور در این برنامه را خواهند داشت.

اندروید ۱۲ و پایان منو Share ثالث

ذکر این نکته لازم و ضروی است که بتای سوم اندروید ۱۲ یک نسخه نرم‌افزاری پایدار نیست. همانطور که گوگل بارها اعلام کرده است، آپدیت‌هایی که از این طریق دریافت می‌کنید، بخشی از این برنامه بتا خواهند بود. این آپدیت‌ها ممکن است حاوی خطاها و نقص‌هایی باشند که بر روی عملکرد طبیعی دستگاه شما تاثیرگذار باشد. اگر در انجام مراحل دچار مشکلی شدید که باعث ایجاد وضعیت نامناسبی برای دستگاه شد و یا قصد لغو کردن ثبت نام خود در این برنامه را داشتید، باید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید یا اصطلاحا آن را ریست فکتوری کنید. در هر صورت، اگر دچار چنین مشکلی شدید، نسبت به دریافت بک آپ و پشتیبان از فایل‌های خود اقدام کنید.

اندروید ۱۲ آزمایشی بیشترین نصب در تمام تاریخ اندروید را دارد

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا بتای سوم اندروید ۱۲ را دریافت کرده‌اید؟ به نظر شما این نسخه نسبت به نسخه پیشین بهتر عمل می‌کند یا وضعیت آن بدتر شده است؟ توصیه شما برای بهبود این نسخه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

چرخش تصویر از طریق پایش کاربر توسط دوربین اولین بار تو Galaxy S4 معرفی شد. البته اون موقع گاهی یه مقدار عملکردش کند بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان