حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی 11i HyperCharge و شیائومی 11i رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، شیائومی

شیائومی امروز و در همین روزهای ابتدایی سال ٢٠٢٢ میلادی، از سری Xiaomi 11i خود در هند رونمایی کرده است. دو گوشی جدید از شیائومی امروز معرفی شده‌اند. یکی از آ‌ن‌ها، شیائومی 11i HyperCharge و دیگری، شیائومی 11i است.

مشخصات فنی و قیمت شیائومی ١١ آی

ردمی نوت ١١ پرو و ردمی نوت ١١ پرو پلاس، دو دستگاه میان رده جذاب این کمپانی در چین هستند.

 

ردمی نوت ١١ پرو و ردمی نوت ١١ پرو پلاس معرفی شدند: خط و نشان کشیدن ردمی

 

بر اساس اخبار منتشر شده از Technology Edge، امروز رویداد رسمی رونمایی از گوشی‌های Xiaomi 11i HyperCharge و Xiaomi 11i برگزار شده است. در همین ابتدا باید بگوییم که این دو گوشی، به ترتیب نسخه هندی و احتمالاً جهانی ردمی نوت ١١ پرو پلاس و ردمی نوت ١١ پرو هستند! تنها اتفاقی که در میان این دستگاه‌ها رخ داده است، اعمال استراتژی ری-برندینگ یا تغییر برند است. برای همین، ابتدا مروری بر مشخصات Xiaomi 11i داریم.

این گوشی، مجهز به نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است. شایان ذکر است که نمایشگر این گوشی، بیشینه نوری جذاب ١,٢٠٠ نیتی را به کاربران ارائه می‌دهد. استاندارد +HDR10 نیز توسط این نمایشگر پشتیبانی می‌شود. در نهایت، روی نمایشگر این گوشی، از شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده شده است.

حسگر تشخیص اثرانگشت در این گوشی با دکمه پاور ادغام شده است و بر روی فریم تعبیه شده است. قلب تپنده شیائومی 11i، تراشه Dimensity 920 است. شیائومی این گوشی را در نسخه‌هایی با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ روانه بازار می‌کند. شایان ذکر است که حافظه داخلی این گوشی، ١٢٨ گیگابایتی است و از نوع UFS 2.2 می‌باشد. سری شیائومی 11i همچنان با اندروید ١١ و رابط کاربری MIUI 12.5 ارائه شده و خبری از اندروید ١٢ پیش فرض نیست.

دوربین اصلی شیائومی ١١ آی سه گانه است و از حسگرهای تصویر ٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی تشکیل شده است. در واقع حسگر تصویر اصلی این گوشی، همان ISOCELL HM2 است که در شیائومی Mi 11i یا شیائومی ١١ تی پرو نیز به کار رفته بود. دوربین سلفی شیائومی 11i در حفره نمایشگر مرکزی قرار گرفته است و وضوح آن نیز برابر با ١۶ مگاپیکسل است.

در بخش باتری، شیائومی 11i قدرت خود را از باتری ۵,١۶٠ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند. از طرف دیگر، این باتری از شارژر ۶٧ واتی درون جعبه این گوشی نیز پشتیبانی می‌کند. خنک کننده VC در شیائومی 11i موجود است که به لطف آن، این محصول کم‌تر داغ می‌کند. درگاه Type-C، پشتیبانی از اینترنت 5G، جک ٣.۵ میلی متری هدفون، فریم پلاستیکی، طراحی با قاب پشتی تخت، اسپیکر استریو و فرستنده مادون قرمز، دیگر مشخصات این دستگاه را تشکیل داده‌اند. ٣ گیگابایت حافظه رم مجازی نیز در این گوشی‌ها قابل دسترسی است.

در نهایت، نوبت به قیمت دو نسخه ارائه شده از این گوشی می‌رسد. نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی Xiaomi 11i، با قیمت ٢۴,٩٩٩ روپیه هند (معادل ٣٣۶ دلار آمریکا) و نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی با قیمت ٢۶,٩٩٩ روپیه هند (معادل ٣۶٣ دلار آمریکا) قابل خریداری خواهد بود.

ویژگی‌ها و جزئیات شیائومی 11i HyperCharge

پس از شیائومی 11i، باید به سراغ Xiaomi 11i HyperCharge برویم. این دستگاه، دیگر گوشی است که شیائومی امروز از آن پرده برداشته است. راستش را که بخواهید، شیائومی 11i HyperCharge و شیائومی 11i خیلی با هم متفاوت نیستند و تنها در چند بخش شاهد تفاوت قابل توجهی بین آن‌ها هستیم.

در وهله اول، باید بدانید که بسیاری از بخش‌های این دو گوشی، از جمله نمایشگر، دوربین اصلی و سلفی، طراحی، نوع حافظه رم و حافظه داخلی، کیفیت ساخت، بخش نرم افزار و تراشه این دو گوشی، کاملاً یکسان است. اما وزن شیائومی 11i HyperCharge، حدوداً ٣ گرم از شیائومی 11i کم‌تر است.

مهم‌ترین تفاوت در میان این دو گوشی، به بخش باتری و شارژر منتهی می‌شود! جایی که Xiaomi 11i HyperCharge از باتری کوچک‌تری با ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر شاهد بهره می‌برد. خب، این موضوع خوبی نیست. اما شیائومی این کاهش ظرفیت باتری را با ارائه شارژر پر توان ١٢٠ واتی در جعبه جبران می‌کند! تمام شد؛ دیگر هیچ تفاوتی میان این دو گوشی حاکم نیست!

اما قیمت Xiaomi 11i HyperCharge چه قدر است؟ برچسب قیمتی نسخه‌های ۶/١٢٨ و ٨/١٢٨ گیگابایتی این دستگاه به ترتیب برابر با ٢۶,٩٩٩ روپیه (معادل ٣۶٣ دلار آمریکا) و ٢٨,٩٩٩ روپیه (معادل ٣٩٠ دلار آمریکا) است.

نظر شما در مورد سری Xiaomi 11i چیست؟ به نظر شما ارزشش را دارد که با پرداخت هزینه بیشتر برای نسخه HyperCharge، از شارژری بهتر و باتری ضعیف‌تری بهره مند شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️