حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Dimensity 810 با فناوری ۶ نانومتری و ۲ سیم کارت 5G همزمان معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

تراشه 5G دیمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک حدودا ۱ ساعت و ۸ ماه پیش معرفی شد. هشت ماه پس از آن شاهد معرفی دیمنسیتی 800U بودیم. امروز و همزمان با دیمنسیتی ۹۲۰ شاهد معرفی تراشه مدیاتک Dimensity 810 با فناوری ۶ نانومتری و ۲ سیم کارت 5G همزمان هستیم. تراشه جدیدی که می تواند در راستای تجدید قوای Mediatek در بازار تراشه های 5G اقتصادی مهم باشد.

مدیاتک Dimensity 810

مدیاتک Dimensity 810

مدیاتک Dimensity 810

تراشه Dimensity 810 مدیاتک نسبت به Dimensity 800 که تراشه موفقی هم هست، ارتقاء متوسطی دارد. مدیاتک Dimensity 810 دارای 4 هسته ARM Cortex-A76 با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته ARM Cortex-A55 با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتز است. این مشخصات بسیار سریعتر از Dimensity 800 نیست، که دارای چهار هسته A76 با سرعت 2.0 گیگاهرتز بود.

مدیاتک دیمنسیتی ۸۱۰ برای گوشی های میان رده ارزان تر 5G در نظر گرفته شده است ، بنابراین، این مشخصات CPU قابل انتظار است. این تراشه از حافظه LPDDR4X و حافظه UFS پشتیبانی می کند و می تواند نمایشگرهایی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر FHD را مدیریت کند.

مدیاتک

مدیاتک

مانند Dimensity 920 و Dimensity 810 بر روی فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده است. ISP آن به لطف همکاری با Arcsoft از ویژگی هایی مانند MFNR و MCTF، همزمان بودن دوربین دوگانه، دوربین تا 64 مگاپیکسل و چندین افکت دوربین در آن مانند بوکه و بهبود رنگ هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. این تراشه از جدیدترین فناوری بازی مدیاتک به نام HyperEngine 2.0 و سایر ویژگی های شبکه این شرکت پشتیبانی می کند.

مودم 5G یکپارچه Dimensity 810 تا تجمیع 2CC، فناوری mixed duplex FDD + TDD CA، دو سیم کارت 5G و VoNR پشتیبانی می کند.

نظر شما درباره تراشه جدید مدیاتک چیست؟ فکر می کنید این تراشه بتواند مانند نسل قبل خود روی تعداد زیادی گوشی اقتصادی 5G قرار بگیرد؟ شما در رده قیمتی اقتصادی چه انتخابی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

کی ساخنه؟
ممنون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)