حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری شیائومی MIUI 12.5 Enhanced در کنار MIUI For Pad رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | آپدیت، اخبار رسمی شرکت‌ها، شیائومی

شیائومی امروز از محصولات متنوع و جذابی رونمایی کرد. اما به شدت خلأ بخش نرم افزاری شیائومی حس می‌شد. به طور مثال، ما انتظار داشتیم تا امروز شاهد رونمایی از MIUI 13 باشیم. اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. در عوض، شیائومی امروز رسماً از نسخه بهبود یافته رابط کاربری خود با نام رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced رونمایی کرد. رابط کاربری MIUI For Pad نیز برای تبلت‌ها رونمایی شده است.

رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced رسماً توسط شیائومی رونمایی شد

همان طور که گفتیم، ما امروز انتظار پرده برداری از رابط کاربری MIUI 13 شیائومی را داشتیم. اما ظاهراً شیائومی می‌خواهد وقت بیشتری را برای توسعه نسخه جدید MIUI صرف کند. پیش از این در مورد امکانات لو رفته MIUI 13 صحبت کرده بودیم.

 

امکانات MIUI 13 شیائومی لو رفت؛ تمرکز بر روی گیمینگ و تجربه بصری جدید

 

به گزارش Gizmochina، شیائومی امروز نه تنها از محصولات جدید خود در حوزه گوشی، تبلت و اکسسوری‌های مختلف رونمایی کرده است، بلکه نسخه جدید نرم افزار این شرکت نیز رونمایی شده است. این کمپانی امروز از MIUI 12.5 Enhanced به همراه MIUI For Pad رونمایی کرده است. اما این دو رابط کاربری چه ویژگی شاخص و مهمی دارند؟ خب، اجازه دهید تا نگاهی به قابلیت‌های اعلام شده از آن‌ها بیاندازیم.

ابتدا از رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced آغاز می‌کنیم. همان طور که از نام این رابط کاربری پیداست، با نسخه‌ای بهبود یافته از MIUI 12.5 روبه‌رو هستیم. این رابط کاربری، در بخش عملکرد بهبودهای شایانی را پیدا کرده است. رابط کاربری MIUI 12.5، به خودی خود نسخه جلا یافته MIUI 12 است! توجه داشته باشید که همچنان بسیاری از دستگاه‌های محبوب مانند Redmi Note 9S آپدیت MIUI 12.5 را دریافت نکرده‌اند. با این وجود، شیائومی نسخه جدیدی از آن را امروز ارائه کرده است.

ابتدا بهتر است کمی از نظرات شیائومی با خبر باشیم. بر اساس اظهارات این کمپانی چینی، نسخه بهبود یافته MIUI 12.5 با رفع ١۶٠ مشکل سیستمی و رفع ٢٢۴ مشکل در سطح برنامه‌های سیستمی، ارائه شده است. این نسخه از MIUI، با عملکرد بهبود یافته تضمین تجربه کاربری بهتر از قبل را می‌دهد. به نظر می‌رسد که این نسخه، تنها بر روی بهبود عملکرد متمرکز است و خبری از قابلیت‌های جدید نیست. به گفته این کمپانی، مهندسان بخش نرم افزاری شیائومی حدود ۶ ماه برای بهینه سازی MIUI 12.5 و ارائه آن با نام رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced تلاش کرده‌اند. در نهایت، این شما و این هم از نتیجه تلاش آن‌ها! از سوی دیگر، ظاهراً این موضوع ارتباط چندانی با گروه تازه تأسیس MIUI Pioneer ندارد.

 

 

گروه MIUI Pioneer شیائومی برای رفع مشکلات رابط کاربری MIUI تأسیس شد

 

در کل، MIUI 12.5 Enhanced قابلیت جدیدی را به کاربران ارائه نمی‌دهد. اما در عوض، شاهد بهینه سازی‌های اساسی در چهار بخش مختلف هستیم. اما این بهینه سازی‌ها به چه صورت هستند؟

قابلیت Liquid Storage

شیائومی در رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced خود، از قابلیت Liquid Storage پرده برداشته است. این قابلیت، یک راه حل توسعه یافته برای بهینه سازی عملکرد حافظه است. بنابراین، با استفاده از قابلیت Liquid Storage، دستگاه‌های شیائومی می‌توانند عملکرد حافظه را در بخش خواندن و نوشتن، در زمان طولانی به خوبی حفظ کنند.

قابلیت Atomic Memory

این قابلیت، عملکرد حافظه رم را به صورت چشمگیری بهبود می‌بخشد. بنابراین، برنامه‌های کاربردی و مهم‌تر تا مدت زمان بیشتری در حافظه رم باقی می‌مانند.

قابلیت پردازش متمرکز

این ویژگی توسعه یافته، برای افزایش بهینه سازی پردازنده در حین پردازش اطلاعات است. از سوی دیگر، در کنار افزایش قدرت گوشی، از میزان مصرف انرژی بیشتر دستگاه جلوگیری می‌شود.

تعادل هوشمند

این قابلیت، نگرانی‌های شما از میزان قدرت گوشی و میزان مصرف باتری را کاهش می‌دهد. با استفاده از ویژگی تعادل هوشمند، گوشی به طور خودکار میزان قدرت و عملکرد گوشی را تحت بررسی قرار می‌دهد. پس از آن، در صورت نیاز مصرف باتری بیشتر یا کم‌تر خواهد شد.

شیائومی همچنین اعلام کرده است که کدام دستگاه‌ها برای اولین به روزرسانی رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced را دریافت می‌کنند. به گفته چینی‌ها، این به روزرسانی برای اولین بار در تاریخ ٢٢ مرداد عرضه می‌شود. آپدیت مورد اشاره، برای کاربران چینی و مدل‌های نام برده عرضه خواهد شد:

  1. -۱- شیائومی می میکس ۴
  2. -۲- شیائومی می ١١ اولترا
  3. -۳-  شیائومی می ١١ پرو
  4. -۴- شیائومی می ١١
  5. -۵- شیائومی می ١٠ اولترا
  6. -۶- شیائومی می ١٠ پرو
  7. -۷- شیائومی می ١٠ اس
  8. -۸- شیائومی می ١٠
  9. -۹- ردمی K40
  10. -۱۰- ردمی K40 Pro
  11. -۱۱- ردمی K30S Ultra
  12. -۱۲- ردمی K30 Pro

شیائومی می‌گوید که به زودی برنامه عرضه سری بعدی به روزرسانی برای موج بعدی دستگاه‌های این کمپانی اعلام می‌شود. متأسفانه عرضه جهانی این به روزرسانی، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هم اکنون بسیاری از کاربران رام گلوبال MIUI، به عملکرد رام چین MIUI اعتراض دارند. چرا که رام چین MIUI با وجود مشکلات کم‌تر، به روزرسانی‌های مرتب و بیشتری را دریافت می‌کند. اما این به روزرسانی‌های مهم در بسیاری از موارد شامل نسخه جهانی نمی‌شود.

رابط کاربری MIUI For Pad برای تبلت‌های شیائومی

رابط کاربری MIUI For Pad

رابط کاربری MIUI For Pad

امروز، شیائومی به صورت رسمی و پس از گذشت چند سال، بالأخره از سری تبلت‌های Mi Pad 5 خود رونمایی کرد. این تبلت‌ها، دارای مشخصاتی جذاب در کنار قیمتی مناسب هستند. در همین بین، رابط کاربری MIUI For Pad در این تبلت‌ها به صورت پیش فرض ارائه شده است.

 

تبلت‌های شیائومی Mi Pad 5 Pro و Mi Pad 5 رسماً معرفی شدند

 

همان طور که در پست معرفی سری Mi Pad 5 گفته بودیم، اساساً MIUI For Pad یک نسخه از MIUI 12.5 است که برای تبلت‌ها طراحی شده است. بسیاری از برنامه‌های اندرویدی، همچنان از حالت تمام صفحه پشتیبانی نمی‌کنند. اما شیائومی با MIUI For Pad، تضمین یک تجربه کاربری تمام صفحه با چندین پنجره را داده است. البته شایان ذکر است که حدود ٣٠٠ برنامه مهم برای این رابط کاربری مخصوص تبلت‌ها بهینه شده‌اند. از این رو، شیائومی طبق اهداف خود می‌خواهد این تعداد را به ٢,۰٠٠ عدد برساند!

شیائومی از توسعه دهندگان می‌خواهد به برنامه توسعه این رابط کاربری بپیوندند. از آن جایی که برخی دیگر از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند مانند ریلمی نیز به بازار تبلت‌ها ورود پیدا خواهند کرد، انتظار می‌رود که روند توسعه برنامه‌های مخصوص تبلت در اندروید بهتر از قبل شود. نکته دیگر، این است که شیائومی ذکر نکرده است MIUI For Pad تا چه زمانی پشتیبانی خواهد شد.

نظر شما در مورد نسخه‌های جدید رابط کاربری MIUI چیست؟ کدام یک بیشتر مورد توجه شما قرار گرفته است؟ آیا عملکرد MIUI را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Reza.X

قابلیت تعادل هوشمند احتمالا یچیز تو مایه های کاریه که وان پلاس با گوشیاش کرده، امیدوارم باعث شه تو گوشیایی ک اسنپ ۸۸۸ دارن داغی کمتر شه و عمر باتری بهتر …

meiyou

نمیدونم چرا هر چقدر نسخه miui جلوتر رفت، کیفیتش بد و بدتر شد
نسخه 12 واقعا فاجعه است، پر از باگای عجیب و غریب و انیمیشن های سنگین و غیر بهینه
واقعا یاد نسخه اعجاب انگیز 8.2 بخیر
بهترین نسخه miui همون نسخه 8 بود؛ چقدر عالی بود، چقدر عالی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️