حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری کوالکام با گوگل پس از معرفی تراشه اختصاصی Tensor نیز ادامه می یابد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | کوالکام، گوگل

پس از آن که گوگل دیروز خبر استفاده از تراشه Tensor سفارشی خود برای گوشی های پرچمدار جدیدش Pixel 6 و Pixel 6 Pro را رسما تایید کرد، تنها پس از ساعاتی کوالکام با انتشار بیانیه ای رسمی هر گونه گمانه زنی درباره پایان همکاری خود با غول فناوری را رد کرد. به گفته کوالکام، همکاری بین دو شرکت هنوز به پایان راه نرسیده است.

ادامه همکاری کوالکام با گوگل در آینده

ساعاتی قبل گوگل رسما از سری پیکسل ۶ پیش رونمایی کرد. گوشی هایی که در سال جدید میلادی خبرهای بسیاری درباره مشخصات آن ها منتشر شده است. تمامی خبرها حول پایداری بیشتر و قیمت کمتر گوشی های پیکسل ۶ گوگل نسبت به سری های گذشته حکایت دارد.

گوگل جدیدترین شرکتی است که قصد دارد وابستگی خود به شرکت های کوالکام را کاهش دهد. گوگل پس از سال ها بالاخره تصمیم خود مبنی بر استفاده از تراشه های اختصاصی در گوشی های پیکسل را به مرحله عملیاتی رسانده است و رسما تایید کرده است که پرچمداران آینده این شرکت از تراشه اختصاصی Tensor استفاده خواهند کرد.

بر اساس آخرین گزارش CNBC، هر دو شرکت گوگل و کوالکام به همکاری بر روی محصولات مبتنی بر پلتفرم Snapdragon ادامه می دهند. این می تواند به این معنی باشد که محصولات غیر پرچمدار مانند Pixel 5a و جانشینان آن همچنان از چیپست های اسنپدراگون استفاده می کنند تا زمانی که گوگل بتواند راه حل های سفارشی سازی تمامی محصولات خود را پیاده سازی کند.

به نقل از wccftech، با این حال گوگل همچنان برای مجهز کردن گوشی هایش به اتصال اینترنت سلولی به مودم های اسنپدراگون نیاز دارد. گزارش ها ادعا می کنند که تراشه سفارشی Tensor با همکاری سامسونگ و روند تولید 5 نانومتری آن ساخته شده است. بنابراین ممکن است این شرکت کره ای همچنین مودم های 5G را برای استفاده در تلفن های هوشمند آینده به صورت انبوه تولید کند.

خانواده پیکسل ۶ گوگل پیش رونمایی شد؛ تراشه اختصاصی Tensor نیز تأیید شد

 

تراشه سفارشی Tensor که با اسم رمز Whitechapel شناخته می شود و اگرچه شایعات قبلی ادعا می کنند که این تراشه از لحاظ سرعت پایین تر از Snapdragon 888 کوالکام است، اما اولویت های گوگل احتمالا بر عملکرد و سرعت نیست و تمرکز این شرکت بر روی عملکرد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی و البته بخش پردازشگر سیگنال تصویر تراشه Tensor معطوف شده است.

به نظر شما، سری جدید پیکسل های گوگل با تراشه اختصاصی موفق عمل خواهند کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، تا حالا چندبار صحبت این تراشه اختصاصی شده ولی خب چرا مشخصاشو نمیگن، ازچه هسته هایی،با چه چینشی2به6، 4به4،یا 1_3_4، سرعتشون چقدره، mali هیتش، adreno, چیه، اینارو خب مشخص بشه خیلی بهتر بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی