حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه Poco F3 GT با OnePlus Nord 2: رویارویی قاتلان پرچمدار تازه وارد!

امروزه رده قاتلان پرچمدار، پر از گزینه‌های جذاب است. حتی بسیاری از کاربران با استفاده‌های سنگین نیز می‌توانند با خریداری گوشی‌هایی از این رده، خود را از هزینه‌های گزاف برهانند. به همین ترتیب، قصد داریم تا در این مطلب به مقایسه دو قاتل پرچمدار جذاب و با ارزش از پوکو و وان پلاس بپردازیم. در ادامه، با مقایسه Poco F3 GT با OnePlus Nord 2 با ما همراه باشید.

مقایسه Poco F3 GT با OnePlus Nord 2: جذاب‌های قدرتمند

همین چند روز پیش بود که پوکو و وان پلاس از گوشی‌های قاتل پرچمدار و جذاب خود رونمایی کردند. این گوشی‌ها، دارای مشخصات فنی جذاب و قیمتی جذاب‌تر هستند! وان پلاس نورد ٢ و پوکو F3 GT، دو محصول مورد اشاره ما هستند.

 

وان پلاس Nord 2 با تراشه مدیاتک Dimensity 1200 AI رسماً معرفی شد

 

پوکو F3 GT به عنوان نسخه جهانی Redmi K40 Gaming معرفی شد

 

حال قصد داریم تا بر اساس مطلبی از Gizmochina، به مقایسه Poco F3 GT با OnePlus Nord 2 بپردازیم. شیائومی با زیر مجموعه محبوب خود یعنی پوکو، به همراه یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت به بازار جهانی بازگشته است. از سوی دیگر، وان پلاس نیز گوشی قاتل پرچمدار جدید خود را به تازگی ارائه کرده است. صحبت ما، در مورد OnePlus Nord 2 و Poco F3 GT می‌باشد. هر دو دستگاه مورد اشاره ما، از قدرتمندترین تراشه طراحی شده توسط مدیاتک بهره گیری می‌کنند. اگر شما به دنبال گوشی‌های قاتل پرچمداری هستید که با قیمتی معقول، در تمام سناریوهای گیمینگ قدرت نمایی کنند، قطعاً وان پلاس نورد ۲ و Poco F3 GT از گزینه‌های جذاب و جدید بازار هستند. اما یک سؤال مهم مطرح می‌شود: کدام یک گزینه بهتری محسوب می‌شود؟ خب، ما می‌توانیم با مقایسه Poco F3 GT و OnePlus Nord 2، پاسخ نهایی را به شما بدهیم!

بخش طراحی و کیفیت ساخت

اگر شما یک گیمر هستید و به دنبال یک گوشی گیمینگ ارزان قیمت با قابلیت‌های کاربردی در این بخش هستید، بدون شک Poco F3 GT انتخاب بهتری نسبت به نماینده وان پلاس محسوب می‌شود. در همین حین، این گوشی از دکمه‌های مغناطیسی مخصوص گیمینگ بهره می‌برد. شما می‌توانید با شخصی سازی عملکرد این دکمه‌ها، تجربه گیمینگ بهتری را با Poco F3 GT داشته باشید. بنابراین، اگر شما به دنبال یک گوشی گیمینگ هستید، Poco F3 GT انتخاب قطعی شما خواهد بود. این گوشی، نمایشگر بزرگ‌تری نیز دارد.

طراحی پوکو F3 GT

طراحی پوکو F3 GT

اما در مقابل، وان پلاس نورد ٢ سایز کوچک‌تری دارد. به همین صورت، اگر به دنبال یک گوشی کوچک‌تر هستید وان پلاس نورد ٢ انتخاب بهتری است. در بخش کیفیت ساخت نیز برتری با نماینده پوکو است. چرا که این گوشی همراه با فریم فلزی به دست مشتریان می‌رسد. این در حالی است که نورد ٢ دارای فریم پلاستیکی است. همچنین هر دو گوشی به وسیله گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شوند. اما Poco F3 GT استاندارد IP53 را نیز کسب کرده است.

طراحی وان پلاس نورد ۲

طراحی وان پلاس نورد ٢

بخش نمایشگر

نمایشگر اولویت اصلی شما است؟ خب، در انتخاب Poco F3 GT تعلل نکنید! این گوشی،مجهز به نمایشگری ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED E4 سامسونگ است. از مشخصات نمایشگر این دستگاه، می‌توان به رفرش ریت ١٢٠ هرتزی، نرخ حساسیت لمسی ۴٨٠ هرتزی و قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ اشاره کرد! اما در آن طرف میدان، وان پلاس نورد ٢ دارای نمایشگری از نوع Fluid AMOLED با رفرش ریت ٩٠ هرتزی و قابلیت نمایش حدود ١۶ میلیون رنگ است. بنابراین، با توجه به این مشخصه‌ها وان پلاس نورد ٢ برتری در بخش نمایشگر ندارد. حسگر تشخیص اثرانگشت گوشی جدید Poco بر روی فریم آن تعبیه شده است. اما این حسگر، در زیر نمایشگر وان پلاس نورد ٢ قرار گرفته است. به همین صورت، انتخاب محل قرارگیری حسگر تشخیص اثرانگشت سلیقه‌ای است.

بخش پلتفرم

در بخش پلتفرم، هر دو گوشی مشخصات جذاب و قابل توجهی را ارائه می‌دهند. به طوری که هر دو دستگاه، از تراشه ۶ نانومتری Dimensity 1200 استفاده می‌کنند. این تراشه، قدرتمندترین تراشه طراحی شده توسط مدیاتک به شمار می‌رود. اما در نظر داشته باشید که تراشه به کار رفته در نورد ٢، تا حدودی بهتر است. چرا که این تراشه، Dimensity 1200 AI نام دارد. بنابراین، تراشه نماینده وان پلاس عملکرد بهتری در بخش هوش مصنوعی و بهینگی دارد. اما در نهایت، عملکرد کلی هر دو گوشی در بازی‌ها در یک حد است.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

در ادامه، OnePlus Nord 2 از میزان رم بیشتری نیز بهره می‌برد. این دستگاه، دارای نسخه‌ای با ١٢ گیگابایت حافظه رم است. این در حالی است که گران‌ترین نسخه پوکو F3 GT، دارای ٨ گیگابایت حافظه رم است. با وجود این که پوکو F3 GT یک گوشی گیمینگ است، در بخش عملکرد سخت افزاری برتری با نورد ٢ می‌باشد! هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید ١١ استفاده می‌کنند.

بخش سیستم دوربین

در همین ابتدا باید گفت که وان پلاس نورد ٢، دارای برتری در این بخش است. چرا که وان پلاس در بخش عملکرد دوربین این دستگاه، مانور بیشتری داده است. نماینده وان پلاس، دارای مشخصاتی همچون سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی IMX766 سونی و لرزشگیر اپتیکال است. همچنین سنسورهای ٨ و ٢ مگاپیکسلی در دوربین اصلی هر دو گوشی موجود هستند. دوربین اصلی نماینده پوکو، دارای وضوح ۶۴ مگاپیکسلی است. اما عملکرد دوربین اصلی این دستگاه ضعیف‌تر است. همچنین به دلیل قدرت بیشتر نورد ٢ در بخش هوش مصنوعی، این دستگاه پردازش تصویر بهتری دارد. در بخش دوربین سلفی نیز برتری با دوربین سلفی ٣٢ مگاپیکسلی وان پلاس نورد ٢ است.

بخش باتری

بالأخره زمان قدرت نمایی Poco F3 GT فرا می‌رسد. این گوشی، مجهز به باتری با ظرفیت ۵,٠۶۵ میلی آمپر ساعتی است. این باتری، با شارژری ۶٧ واتی همراه شده است. عمر باتری Poco F3 GT، نسبت به رقیب خود از وان پلاس بهتر است. وان پلاس نورد ٢ دارای باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ۶۵ واتی است. هر دو دستگاه در حدود نیم ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند.

قیمت

هر دو دستگاه، دارای مشخصات جذاب و حیرت آوری هستند. اما قیمت یکی از مهم‌ترین پارامترها است. هر دو دستگاه، دارای نسخه ۶/١۲٨ گیگابایتی در نسخه پایه هستند. اگر قیمت نسخه هند هر دو دستگاه را به دلار تبدیل کنیم، قیمت وان پلاس نورد ٢ معادل ٣٧۶ دلار آمریکا و قیمت Poco F3 GT معادل ٣۶٣ دلار آمریکا است. به همین صورت، قیمت نماینده وان پلاس کمی بیشتر از رقیبش است. به طور منصفانه، ما در این جا برنده‌ای نداریم. اگر به دنبال گوشی با نمایشگری بزرگ‌تر و بهتر، کیفیت ساخت بیشتر، دکمه‌های مخصوص بازی و عمر باتری بیشتر هستید، پوکو F3 GT گزینه جذاب‌تری محسوب می‌شود. اما در مقابل، وان پلاس نورد ٢ مواردی مانند عملکرد بهتر، دوربین با کیفیت‌تر و طراحی کامپت را به شما ارائه می‌دهد.

پوکو F3 GT

نقاط قوت

– دکمه‌های فیزیکی مخصوص بازی

– بهره مندی از استاندارد IP53

– عمر باتری بیشتر

– درگاه اینفرارد

– نمایشگر بهتر

نقاط ضعف

– دوربین اصلی نسبتاً ضعیف

وان پلاس نورد ٢

نقاط قوت

– دوربین اصلی و سلفی بهتر

– طراحی کامپکت‌تر

– عملکرد بهتر

نقاط ضعف

– عمر باتری کم‌تر

نظر شما در مورد مقایسه Poco F3 GT با وان پلاس نورد ٢ چیست؟ شما کدام یک از این دو دستگاه را انتخاب می‌کنید؟ چه ویژگی در بین این دو گوشی برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

جفتشو دوست دارم ولی در بخش عملکرد ، فقط برا اینکه رم وانپلاس توی گرون ترین نسخه بیشتره برتری رو دادید بهش ، در صورتی که اینطوری نیست و حتی بنچمارک بیشتری شاید بگیره پوکو…
__________________
و یه چیزی اینکه به سیستم خنک کننده غول پوکو اشاره ای نکردید .

ehsan1102000

در بحث مقایسه قیمت ها، در جعبه پوکو، هندزفری وجود ندارد.

خدایی تو بعضی بخش ها پوکو خیلی بهتره از جمله نمایشگر و باتری و بدنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️