حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ZTE با قابلیت Memory Fusion Technology رم گوشی را از ۱۲ به ۲۰ گیگ می‌رساند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ZTE

طی سالیان گذشته، پیشرفت چشمگیری در صنعت گوشی‌های هوشمند رخ داده است؛ از طراحی و نمایشگر گرفته تا دوربین و باتری. با ادامه‌دار بودن این روند، نیاز به حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر، به‌چشم می‌خورد. امروزه، ما به‌راحتی تلفن‌های هوشمندی با حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایت داریم درحالی‌که بعضی از آنها حتی به 1 ترابایت نیز می‌رسند. با این حال، برای حافظه رم، گزینه‌های موجود ما به‌سختی عدد 12 گیگابایت را رد می‌کنند که جای تعجب است که باز هم برای برخی از کاربران “کافی نیست”. برای پاسخ به این نیاز، کمپانی چینی ZTE به‌تازگی قابلیت نرم‌افزاری “Memory Fusion Technology” را توسعه داده است که ظرفیت رم دستگاه را نهایتا تا ۸ گیگابایت بیشتر از ظرفیت فعلی، افزایش می‌دهد.

قابلیت رم مجازی ZTE با نام Memory Fusion Technology

“Memory Fusion Technology” با استفاده از برخی ظرفیت‌های بلااستفاده مربوط به حافظه داخلی، برای افزایش مقدار رم گوشی کار می‌کند. این امر باعث روان‌تر شدن عملکرد تلفن‌های هوشمند و برنامه‌های موجود در آنها می‌شود. طبق گفته Lu Qianhao، برخی از شرکت‌ها اکنون سخت در تلاشند تا این ویژگی را ارتقا دهند. به بیان وی، این فناوری جدید نبوده و چند سالی می‌شود که در دسترس می‌باشد. با این حال، درک کاربر از آن به اندازه زمان حال نبوده است.

قابلیت رم مجازی اوپو به نام Ram+ تا ۷ گیگابایت حافظه رم به گوشی اضافه می کند

به گفته آقای لو، دلایلی مرتبط با شناخت کم کاربران از فناوری Memory Fusion وجود دارد:

  • اولین مورد آنکه حافظه‌داخلی برخی از تلفن‌های همراه که درحال‌حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند، از نوع UFS3.x نیست. این نوع از حافظه درحقیقت می‌تواند با سرعت زیادی داده‌ها را بخواند و بنویسد. برخی از شرکت‌ها حتی کماکان از emmc استفاده می‌کنند که مانند پیرمردی است که با خودرو فراری مسابقه می‌دهد. طبیعتاً در این نوع از حافظه‌ها، هیچ تجربه خوشایندی وجود ندارد.
  • مورد دوم استفاده ساده و خشن بخشی از حافظه‌داخلی برای رسیدگی به رم مجازی دستگاه است. با این حال، هیچ رشته‌ی زمینه‌ای برای برنامه‌ریزی الگوریتم تطبیق‌پذیری آن وجود ندارد. به‌طور طبیعی‌، این مورد نمی‌تواند عملکرد سیستم را بهبود بخشد.
  • سوم اینکه حافظه‌داخلی بسیاری از تلفن‌های هوشمند حتی به اندازه کافی زیاد نیست. بنابراین، اهمیتی ندارد که آیا فناوری Memory Fusion در دسترس باشد یا خیر؛ چراکه احساس تأثیر این فناوری برای کاربران در چنین شرایطی دشوار خواهد بود.
قابلیت ZTE Memory Fusion Technology

قابلیت ZTE Memory Fusion Technology

گوشی آینده کمپانی ZTE با نام Axon 30 نه تنها از Memory Fusion Technology پشتیبانی کرده، بلکه اولین فناوری رم مجازی را نیز به‌صورت حرفه‌ای ارائه می‌کند. با توجه به بیانات لو، ZTE درشرف معرفی فناوری جدید و حرفه‌ای رم مجازی مختص‌به‌خود است. این فناوری ترکیبی از حافظه‌داخلی نوع UFS3.1 با سرعت خوانایی و نوشتاری سریع به‌شمار می‌رود. همچنین از یک موتور Lingxi و DY TM کاملاً جدید نیز در آن استفاده خواهد شد. در مورد تأثیر کارایی تمامی این موارد، می‌توان به اضافه شدن حدود 8 گیگابایت ظرفیت اضافی رم به دستگاه اشاره کرد. این بدان معناست که می‌توان یک گوشی هوشمند با رم 12 گیگابایتی را به رم 20 گیگابایت رساند.

اگر این فناوری به‌صورت صحیح اجرا شود، ممکن است حتی دیگر به رم فیزیکی و مستقل برای استفاده در یک گوشی هوشمند نیز نیازی نباشد. با این حال، ما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مقدار ظرفیت حافظه داخلی‌ای که نیاز است مصرف شود تا کاربران بتوانند 1 گیگابایت RAM اضافی دریافت کنند را در اختیار نداریم.

ویژگی Memory Expansion شیائومی در MIUI 13 امکان ۳ گیگابایت رم بیشتر را فراهم می‌کند

نظر شما راجع‌به قابلیت رم مجازی اختصاصی ZTE با نام Memory Fusion Technology و توانایی اضافه کردن ۸ گیگابایت حافظه رم به گوشی موبایل متعلق‌به این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی