حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم مجازی سامسونگ با نام Ram Plus، وارد گوشی‌های بیشتری می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، اخبار، سامسونگ

سامسونگ در حال گسترش دادن ویژگی‌های نرم افزاری خود است. این کمپانی، در حال توسعه نسخه پایدار رابط کاربری OneUI 4 است. در همین بین، ویژگی حافظه رم مجازی سامسونگ در حال اضافه شدن به گوشی‌های جدیدتری است. این قابلیت، راه خود را به گوشی‌های پرچمدار و میان رده باز کرده است.

ویژگی حافظه رم مجازی سامسونگ با نام Ram Plus، در دسترس گوشی‌های بیشتری قرار می‌گیرد

سامسونگ مانند دیگر برندها، در حال اضافه کردن قابلیتی به نام Ram Plus است. این قابلیت، حافظه رم مجازی را وارد گوشی‌های سامسونگ می‌کند.

 

سامسونگ ویژگی رم مجازی خود با نام RAM Plus را به گوشی‌های گلکسی می‌آورد

 

به نقل از Sammobile، گلکسی A52s سامسونگ که اخیراً معرفی شده است، ویژگی‌های زیادی دارد. یکی از ویژگی‌هایی که در این گوشی موجود است، قابلیت Ram Plus یا همان حافظه رم مجازی سامسونگ است. کارکرد Ram Plus، به این صورت است که ۴ گیگابایت از حافظه داخلی گوشی سامسونگ شما، برای استفاده به عنوان رم مجازی تخصیص داده می‌شود. بنابراین، حافظه رم می‌تواند عملیات‌های با اولویت کم‌تر را در این حافظه قرار دهد تا آن‌ها نیز بسته نشوند. این اتفاق، در ویندوز نیز امکان پذیر است. پیش از این، چگونگی کارکرد این ویژگی را تشریح کرده بودیم.

 

حافظه رم مجازی چیست و آیا واقعاً تأثیری در کارکرد گوشی دارد؟

 

اما در زمان ارائه این ویژگی بر روی Galaxy A52s، ذکر نشد که Ram Plus وارد گوشی‌های بیشتری می‌شود یا خیر. تا این که در نهایت، یک به روزرسانی جدید برای Galaxy A52 5G منتشر شد. این به روزرسانی، ویژگی رم مجازی Ram Plus را در اختیار Galaxy A52 5G قرار می‌دهد. نکته جالب، این است که بر خلاف تصور ما از رخ دادن این اتفاق در گوشی‌های مقرون به صرفه‌تر سامسونگ، ویزگی Ram Plus در گوشی پرچمدار Galaxy Z Fold 3 نیز گنجانده شده است. این در حالی است که Galaxy Z Fold 3، مجهز به ١٢ گیگابایت حافظه رم است!

حافظه رم مجازی سامسونگ

اما باید توجه داشته باشید که Galaxy Z Fold 3 نیز به صورت پیش فرض از Ram Plus برخوردار نبوده است. بلکه این گوشی نیز با یک به روزرسانی از این قابلیت بهره مند شده است. بنابر گسترش بیشتر این قابلیت از سوی سامسونگ، انتظار می‌رود که گوشی‌های بیشتری در آینده نزدیک به Ram Plus مجهز شوند.

البته باید بگوییم که حضور ویژگی Ram Plus، در گوشی‌های قدرتمندتری مانند Galaxy Z Fold 3 ضروری نیست. اما در برخی مواقع، در مدیریت حافظه رم اندروید به نحوی عمل می‌شود که سرویس‌های فعال در پس زمینه، ناگهان بسته می‌شوند. بنابراین، این قابلیت هم می‌تواند مفید باشد و هم بی کاربرد؛ بستگی به استفاده شما دارد! گفتنی است که این ویژگی، تنها ۴ گیگابایت حافظه رم مجازی را به گوشی شما اضافه می‌کند. هیچ تنظیمات خاصی نیز برای این قابلیت در نظر گرفته نشده است.

نظر شما در مورد اضافه شدن این ویژگی نرم افزاری به دیگر گوشی‌های سامسونگ چیست؟ آیا شما آن را کاربردی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اینم از ویژگی جدیدی که یه سال مردمو باهاش گول میزنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️