حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO 8 با اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس و شارژر ١۶٠ واتی احتمالا ١١ مرداد معرفی می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | IQOO، شایعات

کمپانی iQOO، در واقع یک زیر مجموعه محبوب از Vivo است. آیکو معمولاً محصولاتی جذاب و با ارزش خرید بالایی را روانه بازار می‌کند. با این که مدل‌های ارائه شده از سوی iQOO، تنوع خیلی زیادی ندارند، اما فروش این کمپانی نسبتاً بالاست. حال، شایعات مربوط به رونمایی از گوشی iQOO 8 در حال درز کردن هستند. به همین ترتیب، ما جزئیاتی را در مورد رونمایی از این گوشی به دست آورده‌ایم.

گوشی iQOO 8 احتمالاً با شارژر ١۶٠ واتی و تراشه Snapdragon 888 Plus روانه بازار شود

آیکو مدتی پیش از پرچمدار جدید خود به صورت رسمی رونمایی کرد. این دستگاه پرچمدار iQOO 7 نام داشت. از مشخصات بارز این گوشی، می‌توان به استفاده از تراشه Snapdragon 888 و نمایشگری با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی اشاره کرد.

 

گوشی iQOO 7 با Snapdragon 888 و اندروید ۱۱ رسما معرفی شد

 

حال زمزمه‌های رونمایی از iQOO 8 نیز به گوش می‌رسد. به نقل از Gizchina، پیش از این شارژ شدن گوشی‌های هوشمند با سرعت بسیار بالا، غیر ممکن به نظر می‌رسید. اما امروزه، این رؤیا تحقق یافته است. شما می‌توانید گوشی‌های هوشمند جدید خود را با شارژرهای ۶۵ واتی، یا حتی شارژرهایی با توان بالاتر از ١٠٠ وات شارژ کنید. این موضوع، به دلیل پیشرفت برندها در بخش معرفی شارژرهایی با توان بالاتر است.

هم اکنون، دارنده رکورد این بخش شیائومی است. این کمپانی، پیش‌تر از شارژر سیمی جدید خود با توان ٢٠٠ وات رونمایی کرد. البته که این کمپانی، می‌گوید تا تقریباً ١ سال دیگر تولید انبوه این شارژرها را آغاز نخواهد کرد. اما به نظر می‌رسد که iQOO حسابی دست به کار شده است.

به همین دلیل، ممکن است تا کم‌تر از یک ماه دیگر شاهد رونمایی رسمی از iQOO 8 با شارژر ١۶٠ واتی باشیم! به تازگی، iQOO نشانه‌هایی از رونمایی گوشی پرچمدار جدید خود با نام iQOO 8 داده است. ما پیش‌تر گفته بودیم که ممکن است آنر مجیک ٣، اولین گوشی مجهز به تراشه Snapdragon 888 Plus باشد. اما ظاهراً آیکو حدود یک هفته زودتر از پرچمدار خود با این تراشه قدرتمند رونمایی می‌کند. همچنین این گوشی، مجهز به شارژری ١۶٠ واتی خواهد بود. این گوشی، احتمالاً رکورد اولین گوشی با شارژر ١۶٠ واتی و عرضه عمومی را جا‌به‌جا می‌کند.

تصویر لو رفته از نام iQOO 8

تصویر لو رفته از نام iQOO 8

اگر به یاد داشته باشید، گوشی کانسپت Infinix Zero X نیز مجهز به شارژری با همین توان بود. اما ظاهراً این گوشی، فعلاً در حد یک کانسپت است و اینفینیکس قصد عرضه عمومی آن را ندارد. با این وجود، نمی‌توان نظر قطعی در این مورد داد. از این سو، آیکو ٨ فرصت بسیار خوبی برای قرار گرفتن در کانون توجهات را دارد. برخی از افشاگران، ادعا می‌کنند که این دستگاه در تاریخ ١١ مرداد رونمایی می‌شود. این یعنی حدود دو هفته با تاریخ رونمایی گوشی iQOO فاصله داریم.

مدیر کمپانی iQOO، به رونمایی از محصولات جدید این کمپانی در تاریخ ١١ مرداد اشاره کرده است. به هیمن ترتیب، انتظار داریم تا آیکو از پرچمدار جدید خود نیز در این مراسم بزرگ رونمایی کند. همان طور که اشاره کردیم، اگر در تاریخ ١١ مرداد شاهد رونمایی از iQOO 8 باشیم، این دستگاه به عنوان اولین گوشی با تراشه Snapdragon 888 Plus منتسب خواهد شد. اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس، کم‌تر از یک ماه پیش رونمایی شد. از مشخصات این تراشه، می‌توان به هسته‌های سفارشی سازی شده Cortex-X1 و Cortex-A78 و Cortex-A55 اشاره کرد. حداکثر فرکانس کاری هسته Cortex-X1 نیز در این تراشه به ٣ گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس نیز Adreno 660 است.

 

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد: Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI

 

مشخصات فنی لو رفته از آیکو ٨ به طور کامل

در گزارش دیگری از Gizmochina، شاهد درز مشخصات کامل این دستگاه از سوی افشاگر معروف ویبو، یعنی Digital Chat Station هستیم. به همین صورت، اطلاعات لو رفته این گوشی، نشان دهنده جذابیت بالای آن هستند. به طور مثال، یک اسکرین شات از این گوشی لو رفته است. ظاهراً مدل نامبر iQOO 8، همان V2141A می‌باشد. همچنین این دستگاه مجهز به نمایشگری با وضوح 2K خواهد بود.

استفاده از تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس نیز در اسکرین شات مذکور تأیید شده است. همچنین ١٢ گیگابایت حافظه رم سخت افزاری برای این گوشی در نظر گرفته شده است. اما ۴ گیگابایت حافظه رم مجازی نیز در این دستگاه وجود دارد که مجموعاً، حافظه رم آیکو ٨ را به ١۶ گیگابایت افزایش می‌دهد. ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را نیز فراموش نکنید. این دستگاه، از سیستم عامل اندروید ١١ در کنار رابط کاربری OriginOS 1.0 بهره خواهد برد. همچنین دوربین سلفی این دستگاه در حفره نمایشگر مرکزی تعبیه شده است.

مشخصات فنی لو رفته از iQOO 8

مشخصات فنی لو رفته از iQOO 8

نظر شما در مورد این شایعات رونمایی از iQOO 8 چیست؟ آیا چنین مشخصاتی انتظارات شما را برآورده می‌کنند؟ بازخورد شما نسبت به استفاده از شارژر ١۶٠ واتی در این گوشی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️