حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل 5a به تراشه Snapdragon 750G مجهز می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات، گوگل

در حال حاضر، ما درگیر سیل عظیمی از شایعات سری Pixel 6 گوگل هستیم. تقریباً تمام توجهات، معطوف به دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 XL است. به همین دلیل، شایعات Pixel 5a خیلی مورد توجه نیست. اما این میان رده، در جدیدترین شایعات مشاهده شده است. به همین علت، برخی از مشخصات فنی این گوشی را در دسترس داریم. در ادامه، به شایعات جدید منتسب به گوگل پیکسل 5a خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی منتسب به گوگل Pixel 5a

همان طور که گفتیم، رسانه‌ها فعلاً در حال دست و پنجه نرم کردن با شایعات سری Pixel 6 هستند. در مطلب قبلی، ما از احتمال تغییر نام Pixel 6 Pro به Pixel 6 XL صحبت کردیم. همین موضوع، سبب شد تا مجدداً توجهات به سوی این خانواده بازگردد.

 

پیکسل ۶ XL نام اصلی پرچمدار گوگل است؛ پسوند Pro در کار نیست!

 

اما قبل از این، به برخی از مشخصات و جزئیات Pixel 5a پرداخته بودیم. حال، نوبت به چند مورد از جزئیات جدید این دستگاه رسیده است. به نقل از Gizmochina، سال گذشته گوگل از Pixel 4a پرده برداشت. این گوشی، در دو نسخه ۴ جی و ۵ جی عرضه شده بود. اما امسال، تنها یک گوشی به عنوان جایگزین Pixel 4a روانه بازار می‌شود. نام دستگاه مورد اشاره، Pixel 5a 5G می‌باشد. اگر به یاد داشته باشید، پیش‌تر گفته بودیم که گوگل پیکسل 5a، به تراشه Snapdragon 765G مجهز می‌شود. این تراشه، در گوشی‌های Pixel 4a 5G و Pixel 5 نیز استفاده شده بود.

 

احتمالا گوگل Pixel 5a 5G با همان تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ موجود در پیکسل ۵ ارایه شود

 

اما طبق اطلاعات لو رفته جدید، اسنپدراگون ٧۶۵ جی قلب تپنده Pixel 5a نخواهد بود. بلکه تراشه ٨ نانومتری Snapdragon 750G این وظیفه را بر عهده خواهد داشت. همان طور که مشخص است، یکی از شاخص‌ترین تفاوت‌های بین دو تراشه Snapdragon 750G و Snapdragon 765G، در بخش لیتوگرافی است. جایی که لیتوگرافی 7nm EUV، با لیتوگرافی ٨ نانومتری LPP جایگزین شده است. در همین حین، تفاوت‌هایی در بخش پردازنده مرکزی دیده می‌شود. اسنپدراگون ٧۵٠ جی، در این بخش دارای دو هسته Cortex-A77 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٢ گیگاهرتزی است. اما در مقابل، Snapdragon 765G دارای دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس‌های ٢.۴ و ٢.٢ گیگاهرتزی است. باقی هسته‌ها، از نوع Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری ١.٨ گیگاهرتز هستند.

 

کوالکام اسنپدراگون ۷۵۰ جی / Snpadragon 750G با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

 

همان طور که مشخص است، تراشه Snapdragon 750G در بخش پردازنده مرکزی قدرتمندتر است. چرا که کسی منکر برتری Cortex-A77 بر Cortex-A76 نیست. با این حال، از آن سو تراشه Snapdragon 765G دارای لیتوگرافی پیشرفته‌تری است. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز تا حدودی بهتر است. اما در بخش هوش مصنوعی، برتری Snapdragon 750G واضح است. گفته می‌شود که پیکسل 5a دارای یک نسخه با ۶ گیگابایت حافظه رم می‌باشد. نوع حافظه داخلی آن نیز از نوع UFS 2.1 است. احتمالاً ظرفیت این حافظه، برابر با ١٢٨ گیگابایت است. متأسفانه خبری از درگاه کارت حافظه جانبی نیست.

در نهایت، باتری گوگل پیکسل 5a ظرفیت ٣,٨۴٠ میلی آمپر ساعتی خواهد داشت. توان شارژر این گوشی، ٢٠ وات خواهد بود. نمایشگر این دستگاه، مانند نسل قبل، قطر ۶.٢ اینچی و پنل OLED خواهد داشت. دوربین اصلی دوگانه نیز در Pixel 5a حضور خواهد داشت. ظاهراً پیکسل 5a، تا دو ماه آینده روانه بازار می‌شود. به همین صورت، انتظار داریم تا تاریخ رونمایی این گوشی، نزدیک به سری Pixel 6 باشد.

تراشه Snapdragon 750G در Pixel 5a

شما چه نظری دارید؟ آیا استفاده از Snapdragon 750G حرکت عاقلانه‌ای است؟ تا چه حد از انتخاب Snapdragon 750G رضایت دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️