حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا گوگل Pixel 5a 5G با همان تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ موجود در پیکسل ۵ ارایه شود

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | شایعات، گوگل

اوایل ماه جاری گوگل تأیید کرد که تلفن هوشمند ارزان قیمت بعدی آنها احتمالا Pixel 5a 5G نام داشته و در اواخر سال جاری عرضه می شود. حالا به لطف جدیدترین نسخه توسعه دهندگان اندروید ۱۲ می توانیم گزارش دهیم که Pixel 5a 5G با همان تراشه Pixel 5 ارایه خواهد شد. در حقیقت یعنی احتمالا مدل 5G پیکسل 5a با همان تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ موجود در پیکسل ۵ ارایه شود.

تراشه گوگل Pixel 5a 5G

رندر منتسب به پیکسل 5a

رندر منتسب به پیکسل 5a

گوگل در تأیید وجود Pixel 5a مدل 5G – واقعیتی که به دلیل شایعات لغو دستگاه باید به آن رسیدگی می شد – کار دیگری به غیر از تأیید نام و ارائه بازه زمانی مبهم برای معرفی آن، انجام داد. با این حال، این نام نکات خاص خود را داشت، زیرا “5G” تأیید می کند که گوشی تقریباً به طور قطع از یکی از تراشه های سازگار 5G کوالکام استفاده خواهد کرد.

بیایید با چیپست بالقوه شروع کنیم، چندین گزینه در اینجا وجود دارد و احتمالاً می توانیم ایده خوبی در مورد حداقل سطح عملکرد در این میان رده آینده بدست آوریم. این بستگی زیادی به استفاده از چیپست کوالکام دارد. اگر مدل 5G پیکسل 5a با تراشه ساخت کوالکام همراه باشد، دقیقاً ۴ تراشه اسنپدراگون وجود دارد که این تلفن هوشمند می تواند از آنها استفاده کند:

  • ۱- اسنپدراگون 480
  • ۲- اسنپدراگون 690
  • ۳- اسنپدراگون 765G
  • ۴- اسنپدراگون 768G

با انتشار پیش نمایش سوم نسخه توسعه دهندگان اندروید ۱۲ یکی از علاقه مندان اقدام به بررسی فایل ها کرد و منابع زیادی را به نام رمز “Barbet” – که ما تأیید کرده ایم Pixel 5a 5G است – در کنار شماره مدل “sm7250” کشف کرده است. این اسم رمز تراشه Snapdragon 765G است.

مشخصات اسنپدراگون ۷۶۵ منتشر شد: مودم 5G داخلی اسنپدراگون X52 و ادرنو ۶۲۰

 

به همین ترتیب می توانیم تأیید کنیم که مدل 5G پیکسل 5a – که قرار است در ماه های آینده منتشر شود – با همان تراشه Snapdragon 765G ارایه می شود که قدرت Pixel 5 و Pixel 4a 5G را تامین می کند.

این واقعیت مطمئناً خط تولید Made by Google را بیشتر گنگ خواهد کرد، زیرا پیش از این رندرها نشان داده بودند که Pixel 5a در طراحی بیرونی تقریباً یکسان با Pixel 4a 5G است، اما شاید چند میلی تفاوت ابعادی داشته باشد. با این اوصاف، جالب است که Pixel 5a همان عملکرد Pixel 5 را ارائه می دهد.

باید دید گوگل چگونه این گوشی به خصوص را قیمت گذاری می کند و آن را نسبت به دیگر محصولات متمایز می کند. یکی از مزایای استفاده از تراشه ای که گوگل قبلاً با آن کار کرده، این است که به طور قابل توجهی به تحقیق و توسعه کمتری نیاز خواهد بود، که می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

نظر شما چیست؟ منتظر مدل 5G پیکسل 5a هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عاشقتم گوگل

Milad7

گوگل جان ی بار گوشی بدون عیب و ایراد بساز مرسی اه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)