حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری OnePlus Nord CE 5G مشخص شد: بهتر از Galaxy M51

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | تست، عمر باتری، وان‌پلاس

وان پلاس امسال فعالیت زیادی داشته است و مدل‌های مختلفی از گوشی‌های خود را معرفی کرده است. وان پلاس نورد CE 5G، یکی از گوشی‌هایی است که وان پلاس امسال از آن رونمایی کرده است. حال، امتیاز DxO باتری OnePlus Nord CE 5G مشخص شده است.

گوشی وان پلاس نورد CE 5G

چند ماه قبل، وان پلاس از OnePlus Nord CE 5G با قیمت ٢٩٩ یورو رونمایی کرده بود.

 

وان پلاس نورد CE 5G با اسنپدراگون ٧۵٠ جی و قیمت ٢٩٩ یورو رسماً معرفی شد

 

پس از آن، چندین ماه طول کشیده است تا امتیاز این گوشی در بخش باتری DxOMARK مشخص شود. امتیاز DxO باتری OnePlus Nord CE 5G، میزان بازدهی باتری و سرعت شارژ شدن این گوشی را نشان می‌دهد. اما بهتر است که نگاهی به مشخصات فنی این گوشی نیز داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.۴٣ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ٩٠ هرتزی

– تراشه ٨ نانومتری Snapdragon 750G

– سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض

– باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ٣٠ واتی درون جعبه

– ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در نسخه تست شده

امتیاز DxO باتری OnePlus Nord CE 5G

امتیاز DxO باتری OnePlus Nord CE 5G

گوشی OnePlus Nord CE 5G یک میان رده نسبتاً ارزان قیمت از وان پلاس است. این دستگاه، تراشه قدرتمند Snapdragon 750G را در خود جای داده است. حال با توجه به بهره گیری از باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ٣٠ واتی، امتیاز DxO باتری OnePlus Nord CE 5G در چه حدی خواهد بود؟ آیا شاهد غافلگیری هستیم؟

جواب این سؤال، بله است! چرا که OnePlus Nord CE 5G موفق شده است تا امتیاز کلی ٨٩ را در این بخش کسب کند. کم‌تر پیش می‌آید که گوشی بتواند به چنین امتیازی دست پیدا کند. امتیاز گوشی Galaxy M51 با وجود باتری ٧,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، ٨٨ است. این دستگاه، رتبه دوم را در رده بندی کلی کسب کرده است. همچنین صدر جدول گوشی‌های میان رده، متعلق به آن است. بنابراین، این نماینده وان پلاس توانسته است عملکرد عالی در این بخش داشته باشد. به هر صورت، Nord CE 5G در سه بخش تست شده است که به هر کدام می‌پردازیم.

ابتدا از بخش بازدهی باتری شروع می‌کنیم. جایی که Nord CE 5G موفق شده است تا در سه تست سنگین، متوسط و آسان، به ترتیب بازدهی‌های ۴٠، ۶۴ و ٩٠ ساعته را به ثبت برساند. امتیاز بازدهی باتری این گوشی، برابر با ٧۶ است. دلیل این بازدهی باتری بالا، بهینگی بالای تراشه این گوشی میان رده است. در بخش میزان بازدهی باتری، OnePlus Nord CE 5G در رده یازدهم جدول کلی قرار می‌گیرد. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از میزان دوام آوری باتری سه گوشی OnePlus Nord CE 5G، ردمی Note 10 Pro و اوپو A94 5G قابل مشاهده است.

در ادامه، به سراغ تست سرعت شارژ شدن این گوشی به وسیله شارژر ٣٠ واتی درون جعبه آن می‌رویم. این گوشی، تنها از شارژر سیمی پشتیبانی می‌کند و خبری از شارژر بی سیم در آن نیست. در نیم ساعت اول اتصال شارژر ۳٠ واتی به این گوشی، ۵٨ درصد از ظرفیت باتری آن شارژ می‌شود. فول شارژ شدن باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی این گوشی، حدود ١ ساعت طول می‌کشد. امتیاز این میان رده وان پلاس در سرعت شارژ، ٨٣ است.

در انتها، بخش میزان بهینگی این گوشی اهمیت دارد. همان طور که گفتیم، یکی از دلایل امتیاز بالای این دستگاه، بهینگی بالای آن است. نرم افزار بهینه سازی شده در کنار تراشه کم مصرف، از دلایلی است که این گوشی توانسته است امتیاز بهینگی ٨٩ را به دست آورد.

نقاط قوت و نقاط ضعف

یکی از شگفتی‌های جدید جدول رده بندی DxOMARK در بخش باتری، OnePlus Nord CE 5G است. DxOMARK می‌گوید که این گوشی دارای نقاط قوتی همچون بازدهی باتری بالا و بهینگی مناسب و تجربه سرعت شارژ بالا نسبت به قیمت است. اما در مقابل، مشکلاتی مانند عملکرد نه چندان خوب در حالت آماده به کار با سیگنال فعال، بازی کردن و تماس در بخش باتری این گوشی وجود دارند.

نظر شما در رابطه با این امتیاز چیست؟ آیا آن را قبول دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این یه دلیل میتونه داشته باشه
شارژ شدن ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت با آداپتور ۳۰ واتی
خب زود تر شارژ میشه دیگه از اون طرف باتری M51 باید با توان ۲۵ وات شارژ بشه.

Mahdi

از پردازنده کوالکام ساخت tsmc کمتر از این انتظار نمیره ، به امید روزی که خودش بتونه کارخانه تراشه سازی بهتر بسازه

Mahdi

مگه این همون ۷۶۵ نبود که ضعیفش کرده بودن؟

AŁɪ

مهدی باز سوتی دادی 😐🤣

Mahdi

۷۶۵ رو کدوم زده؟

AŁɪ

تا جایی که یادمه euv هفت نانو سامسونگ بود .

Mahdi

خب من از بیخ اشتباه گرفتم فکر کردم ۷۶۵ tsmc هست و ۷۵۰ هم چون ضعیف شده اونه اونم مال tsmc هست ، در ضمن ساخت سامسونگ هم همشون که مشکل نداشتن

AŁɪ

منکر رابط کم مصرف اوپو و وانپلاس و مخصوصا ریلمی نمیشم …
ولی حقیقت اینه که تو اسکرین باتری ، تا حالا هیچ گوشی رو دست راگ فون ۳ و m51 نزده تا بحال.
و بقیه اش بازاریابیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️