حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل ۶ گوگل با قیمت کم‌تر و عملکردی پایدارتر از همیشه روانه بازار خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

گوگل قصد دارد تا امسال، از سری پرچمداران Pixel 6 خود رونمایی کند. اما ظاهراً، سری Pixel 6 جذاب‌ترین و نوآورانه‌ترین دستگاه در تاریخ این سری خواهد بود. به همین دلیل، شایعات جذابی از گوشی‌های سری Pixel 6 منتشر شده است. از جمله قیمت کم‌تر پیکسل ۶ گوگل و عملکرد پایدارتر آن!

پیکسل ۶ گوگل با قیمتی کم‌تر روانه بازار می‌شود

پیکسل ۶، دستگاهی است که تاکنون، ارزان قیمت‌ترین عضو این سری محسوب می‌شود. پیکسل ۶ گوگل پیش‌تر در رندرهای غیر رسمی دیده شده بود. این رندرها، به ما طراحی جدید و نسبتاً عجیب Pixel 6 را نشان می‌دادند.

 

رندر پیکسل ۶ گوگل با جزئیات بیشتر و طراحی مشابه نسخه پرو منتشر شد

 

در نهایت، شایعاتی جدید و جذاب از این سری انتشار یافته است. بر اساس گزارشی از سوی Phonearena، مشخصات پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از هفته‌های قبل در حال لو رفتن است. قطر نمایشگر این دو گوشی، به ترتیب برابر با ۶.۴ و ۶.٧١ اینچ است. انتظار می‌رود که هر دو دستگاه، دارای پنل نمایشگر OLED باشند. البته پیکسل ۶ پرو، مجهز به پنل نمایشگر P-OLED خواهد بود. این پنل، از بستر پلاستیکی به جای شیشه استفاده می‌کند. بر اساس توییتی از سوی یک مدیرعامل و مشاوره زنجیره تأمین پنل نمایشگر، یعنی راس یانگ، گوگل قصد کاهش هزینه تولید Pixel 6 را دارد.

بر اساس اظهارات یانگ، هر دو گوشی سری Pixel 6، از پنل‌های OLED استفاده می‌کنند. این پنل‌ها، توسط سامسونگ تولید شده‌اند. اما پیکسل ۶، از پنل Flexible OLED بهره مند نیست. بلکه پنل نمایشگر آن، از نوع انعطاف ناپذیر است. استفاده از این نوع پنل، مقاومت پیکسل ۶ را در برابر ضربات کم می‌کند. چرا که این بستر شیشه‌ای در پنل‌های OLED معمولی، مقاومت کم‌تری در سقوط از ارتفاع را دارند. اما این موضوع، آن قدر هم بد نیست. چرا که به واسطه این عمل، هزینه تولید پیکسل ۶ گوگل به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

در ادامه، راس یانگ گفت که این نوع پنل OLED، پیش‌تر در گوشی‌های همین سری استفاده شده بود. به عنوان مثال، گوشی Pixel 4a از چنین پنل نمایشگری استفاده می‌کرد. به همین صورت، برچسب قیمتی نسبتاً مناسب ٣۴٩ دلاری برای آن در نظر گرفته شده بود. اما این تمام ماجرا نیست. یانگ اشاره کرد که هزینه تولید پنل‌های OLED انعطاف ناپذیر، تنها یک سوم هزینه تولید نسخه‌های انعطاف پذیر و مقاوم‌تر است. این پس انداز در هزینه‌ها، موضوع خوبی است. اما گوگل قطعاً برخی از مشتریان این گوشی را به همین دلیل از دست می‌دهد. از سوی دیگر، برچسب قیمتی اقتصادی می‌تواند مشتریان بیشتری را برای گوگل به ارمغان بیاورد. اما آیا ضعف پنل‌های OLED انعطاف ناپذیر به همین امر خلاصه می‌شود؟

خب، ظاهراً خیر! چرا که این نوع از پنل‌های OLED، اجازه نمی‌دهند تا حاشیه‌های نازکی بر روی گوشی هوشمند شما استفاده شود. بنابراین، این امر در طراحی نیز دخیل است. گفته می‌شود که دلیل عدم استفاده اپل از این پنل نمایشگر در آیفون‌ها، همین موضوع است. اگر این گزارش درست باشد، گوگل قصد دارد تا طراحی و مقاومت را فدای قیمت کم‌تر کند. اما ما همچنان جزئیات موثّق و دقیقی را در اختیار نداریم. چرا که سری پیکسل ۶ گوگل، همچنان به طور رسمی تأیید نشده است. یک سؤال مهم در این بین وجود دارد: چه خبر از فناوری LTPO؟

مقایسه حاشیه‌های اطراف نمایشگر پیکسل ۶ (چپ) با پیکسل ۶ پرو (راست)

مقایسه حاشیه‌های اطراف نمایشگر پیکسل ۶ (چپ) با پیکسل ۶ پرو (راست)

همان طور که احتمالاً مستحضر هستید، استفاده از این پنل‌ها سبب می‌شود تا رفرش ریت، به طور خودکار و به طور گسترده‌تری مدیریت شود. به همین صورت، مصرف انرژی تا حد ممکن بهینه سازی می‌شود و عمر باتری بهتری به ارمغان می‌آید. خب، تاکنون این موضوع برای پیکسل ۶ تأیید نشده است. اما احتمال وجود آن در نسخه Pro محتمل است. رفرش ریت نسخه پرو و عادی، به ترتیب برابر با ١٢٠ و ٩٠ هرتز می‌باشد. عدم وجود فناوری LTPO در نمایشگر Pixel 6، سبب دوام باتری کم‌تر می‌شود.

اما به نظر می‌رسد که نباید نگران عمر باتری گوشی‌های این سری باشیم. چرا که گوگل در نظر دارد تا از باتری‌های حجیم‌تری در این نسل استفاده کند. این کمپانی، برای Pixel 6 باتری ۴,۶١۴ میلی آمپر ساعتی را استفاده خواهد کرد. ظرفیت باتری نسخه پرو نیز به ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت می‌رسد. در صورت عدم وجود فناوری LTPO، کاربران برای عمر باتری بهتر مجبور به کاهش رفرش ریت خواهند بود. البته که این دو دستگاه، تا حد زیادی بهینه هستند. بنابراین، گوگل به طور هوشمندانه سری Pixel 6 را طراحی کرده است.

انتظار می‌رود که تراشه اختصاصی گوگل، پایداری بالایی داشته باشد و باگ‌های زیادی نداشته باشد

اما مشخصات سری پیکسل ۶ گوگل به همین جا ختم نشده است. گفته می‌شود که پیکسل ۶ پرو، دارای دوربین اصلی ۵٠ مگاپیکسلی باشد. احتمال همکاری این کمپانی با سونی در بخش سنسورها زیاد است. دوربین تله فوتو با وضوح ۴٨ مگاپیکسلی نیز یک مشخصه جذاب دیگر است. سنسور ١٢ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های فوق عریض نیز در نظر گرفته خواهد شد. دوربین سلفی نیز وضوح ١٢ مگاپیکسلی دارد. مکان قرارگیری این دوربین، در حفره نمایشگر مرکزی خواهد بود. اما یک سؤال بزرگ در این بین وجود دارد. این سؤال، این است که آیا گوگل تمام این اقدامات را برای رقابت با اپل و سامسونگ تدارک دیده است؟

ظاهراً جواب این سؤال، “آری” است! چرا که این نسل از پیکسل‌های گوگل، رقابتی‌تر از همیشه می‌باشد. این اقدامات برای کاهش قیمت، تهیه تراشه اختصاصی و نوآوری در بخش‌های مختلف، می‌توان مهر تأییدی بر این موضوع باشد. انتظار می‌رود که امسال سری Pixel 6 گوگل، از تراشه‌های اختصاصی با اسم رمز WhiteChapel استفاده کنند. بنابراین، خبری از تراشه‌های کوالکام نیست. استفاده از تراشه‌های اختصاصی‌، می‌توان به هماهنگی هرچه بیشتر اجزای سخت افزاری و نرم افزاری کمک کند. به طوری که شاهد بی نقص‌ترین تجربه کاربری بر روی اندروید باشیم! همچنین پایداری عملکرد بیشتر و عمر باتری بالاتر، از نتایج به کارگیری این چیپست است. اگر گوگل بتواند مشکلاتی که در نسل‌های قبلی وجود داشت را برطرف کند و عرضه گسترده‌ای را از این سری داشته باشد، قطعاً شاهد رقابت جذاب این برند با دیگران در رده پرچمداران خواهیم بود.

 

پیکسل ۶ با تراشه اختصاصی Whitechapel گوگل ارایه خواهد شد؟ ادعای ۵ سال آپدیت اساسی اندروید!

 

نظر شما در مورد سری پرچمداران Pixel 6 چیست؟ آیا شما منتظر رونمایی از آن‌ها هستید؟ کدام یک از ویژگی‌های سری Pixel 6 برای شما جذابیت بیشتری دار د؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️