حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه سرعت و قیمت اینترنت 5G در کره جنوبی و امریکا

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اینترنت، حتما بخوانید، شبکه 5G، مقایسه

شبکه 5G به صورت محدود حتی در ایران در دسترس کاربران قرار دارد. کشورهای دیگر شاید زودتر و یا دیرتر به نسل پنجم شبکه های مخابراتی رسیده یا می رسند. مدعیان عمومی سرعت اینترنت را می توان در کشورهایی مثل کره جنوبی و امریکا دانست. البته امریکا عموما در بالای لیست بهترین سرعت اینترنت قرار ندارد اما مقایسه سرعت و قیمت اینترنت 5G در کره جنوبی و امریکا می تواند جذاب باشد. جایی که سرعت و قیمت جدیدترین بستر ارتباطی همراه می تواند حتی آینده پیشرفت یک کشور را تغییر دهد.

مقایسه سرعت و قیمت اینترنت 5G

خب لطفا توجه داشته باشید که مراجع مختلف می توانند نتایج مختلفی ارایه کنند. مثلا ۱۰ ماه پیش در ترنجی برای شما نوشتیم که سریع ترین شبکه 5G دنیا متعلق به کدام کشور است. همچنین چون این فناوری رو به توسعه است، می تواند در بازه های زمانی مختلف رتبه بندی های متفاوتی را به جای بگذارد.

این تست اما به صورت مشخص مقایسه کره جنوبی و امریکا است. جایی که به مقایسه قیمت ها و طرح های ارایه شبکه 5G هم پرداخته می شود. این تست توسط پلفترم SpeedCheck انجام شده است. ابتدا به لیست کلی پرسرعت ترین اینترنت 5G دنیا طبق این پلتفرم می پردازیم:

پرسرعت ترین اینترنت 5G دنیا

پرسرعت ترین اینترنت 5G دنیا

همانطور که در این جدول می بینید، لهستان با میانگین سرعت ۳۵ مگابیت برثانیه برای شبکه 5G در قعر جدول می نشیند. اگر به ۴ رتبه بالاتر آن نگاه کنید نام USA یا ایالات متحده امریکا را با میانگین سرعت ۴۳ مگابیت می بینید.

سرعت شبکه 5G کره جنوبی ۱۰ برابر سرعت شبکه 5G امریکا است

در صدر حدول کره جنوبی با سرعت متوسط ۴۴۹ مگابیت برثانیه می ایستد. این یعنی سرعت شبکه 5G کره جنوبی ۱۰ برابر سرعت شبکه 5G امریکا است. خب این خیلی اهمیت دارد. تجربه شخصی ما در ترنجی از شبکه های محدود 5G کشورمان ایران، میانگین ۲۰۰ مگابیت برثانیه است که مشخص نیست در عرضه عمومی همینطور باقی بماند یا نه اما فعلا که خوب است و اگر در این لیست سنجش شود، رتبه دوم را داشت.

اما قیمت ها و شرایط طرح های مختلف شبکه 5G در کره جنوبی و امریکا چطور است؟

مقایسه قیمت اینترنت 5G کره جنوبی و امریکا

پیش از هر چیز امیدوارم اگر مسئولی این مطلب را می خواند باید یادآوری کنم که این قیمت ها را باید بر اساس میانگین درآمد سرانه مردم این کشورها مقایسه کنید. قیمت اینترنت در ایران شاید نسبت به جهان ارزان باشد اما ما نسبت به سرانه درآمد مردم این کشورها واقعا درآمد قابل مقایسه ای نداریم!

همانطور که می بینید، هزینه هر گیگابایت اینترنت 5G در امریکا بین ۱.۳ تا ۱.۶ دلار است. در کره جنوبی اما قیمت ها بالاتر و بین ۲ تا ۲.۶ دلار خواهد بود. این یعنی بین ۵۳ تا ۶۲ درصد گران تر. در مقابل اما سرعت ۱۰ برابری دارید.

همچنین شرایط بسته های اینترنت 5G در کره جنوبی و امریکا را در جدول دوم می بینید.

مقایسه قیمت هر گیگابایت اینترنت 5G کره جنوبی با امریکا

مقایسه قیمت هر گیگابایت اینترنت 5G کره جنوبی با امریکا

مقایسه طرح های اینترنت 5G کره جنوبی با امریکا

مقایسه طرح های اینترنت 5G کره جنوبی با امریکا

امریکا به دلیل عدم تخصیص زیرساخت های لازم و مشکلات موجود نتوانسته شبکه 5G را به قدرت کره جنوبی ارایه کند. به یاد داشته باشید که زیرساخت بسیار مهمی مثل اینترنت باعث شکوفایی جامعه می شود. مثلا کشور خودمان را قبل و بعد از ارایه شبکه 4G مقایسه کنید. خیل عظیمی از سرویس های آنلاین رشد انفجاری داشتند و اگر همین بستر نبود، در دوره کرونایی تقریبا نمی شد هیچ زیرساختی برای کار و آموزش از راه دور داشت.

نظر شما درباره توسعه شبکه 5G چیست؟ کره ای ها می خواهند تا سال ۲۰۲۸ شبکه 6G را ارایه کنند!

سرعت شبکه 6G به لطف ارتباط زمینی و ماهواره ای روی حداقل ۱ ترابایت برثانیه است. علاوه بر این، محققان همچنین خواستار توسعه زودهنگام فناوری مرتبط با 6G شده اند. این در حالی است که شرکت ها برای محافظت از فناوری های اصلی 6G نیز با نهادهای تحقیقاتی ارتباط برقرار کرده اند. انستیتوی تحقیقات الکترونیک و ارتباطات از راه دور (ETRI) اظهار داشت که در حال کار بر روی باند فرکانسی تراهرتز (THz) است که می تواند به طور بالقوه راهی برای تأمین نیازهای 6G که سرعت ترابایت در ثانیه است، فراهم کند.

شبکه 6G کره جنوبی با سرمایه گذاری ۱۹۳ میلیون دلاری ۵ ساله به پیش می رود

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

سرعت اونا و سرعت مارو !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)