حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه 5G شیائومی و اوپو تا انتهای سال جاری میلادی عرضه خواهند شد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اوپو، شایعات، شیائومی

به نظر می رسد دو کمپانی چینی سازنده گوشی های هوشمند یعنی شیائومی و اوپو، در حال تحقیق و توسعه تراشه 5G خود بوده تا وارد رقابت مستقیم با کوالکام و مدیاتک شوند. این چیپ ها قرار است تا انتهای سال جاری میلادی معرفی و در شماری از گوشی های این دو شرکت استفاده شوند.

تراشه 5G شیائومی و اوپو

طبق گزارش Digitimes، دو فروشنده چینی، تراشه های داخلی sub-۶GHz ۵G خود را از اواخر سال 2021 تا اوایل 2022 معرفی خواهند کرد. همچنین شرکت دیگر مستقر در شانگهای، Unisoc، نیز در توسعه پردازنده های تلفن های هوشمند به این دو شرکت می پیوندد. این فعالیت ها به علت افزایش سرمایه گذاری های کشور چین در حوزه صنعت نیمه هادی می باشد. این کشور تلاش های خود برای تولید تراشه در سطح محلی را افزایش داده تا دیگر نیازی به تراشه سازان خارجی نداشته باشد.

چیپ های ۵G شیائومی و اوپو

چیپ های ۵G شیائومی و اوپو

بزرگترین مثال در این زمینه از آن هواوی می باشد که باعث شد در دو سال گذشته و به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده، توانایی خود در تهیه چیپست های Kirin از شرکت تایوانی TSMC را از دست بدهد. این کشور اجازه فروش اجزا به هواوی را نمی دهد چرا که این چیپ ها با استفاده از فناوری ایالات متحده تولید شده اند. چنین عواقب سختی است که باعث شده سایر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند چینی نیز سرنوشت مشابهی داشته باشند و در نتیجه روابط ایالات متحده و چین بیش از پیش متشنج شود.

دیگر سازندگان تراشه های اختصاصی

این اولین بار نیست که ما از ورود کمپانی های چینی به حوزه تراشه شنیده ایم. پیش از این نیز گزارش شده بود که اوپو برنامه ای به نام “طرح ماریانا” برای تولید چیپست های خود دارد که گفته می شود توسط یک مدیر ارشد سابق کوالکام هدایت می شود. ظاهراً وان پلاس و ریلمی نیز به فکر تولید سفارشی تراشه های خود هستند. البته شرکت های چینی تنها کسانی نیستند که روی تراشه های داخلی کار می کنند. پیش از این گفته شده بود که گوگل نیز در حال ساخت چیپست سفارشی خود برای گوشی پیکسل ۶ می باشد.

حدود دو هفته پیش بود که شیائومی در کنفرانس معرفی گوشی می ۱۱ اولترا، اعلام کرد اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر (ISP) خود را با نام Surge C1 ساخته است که نشان می دهد این شرکت از توانایی بالایی در تولید تراشه های مستقل موبایل برخوردار است. اگر این شرکت به زودی یک چیپست ۵G برای گوشی های خود عرضه کند، این دومین تلاش برای ساخت تراشه تلفن پس از Surge S1 است که در سال 2017 معرفی شد.

مزیت تراشه های سفارشی

تراشه های سفارشی این اطمینان را می دهند که سازندگان گوشی های هوشمند می توانند دستگاه های خود را برای مواردی مانند مصرف باتری و عملکرد کلی بهتر بهینه کنند. کاری که اپل سال هاست با تراشه های سری A خود انجام می دهد که نتیجه آن بهینه سازی های مناسب باتری و عملکرد کلی گوشی های آیفون می باشد. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که هر دو کمپانی شیائومی و اوپو،‌ تهیه تراشه از کوالکام و مدیاتک را کاملاً متوقف کنند.

مدیاتک بزرگ ترین سازنده چیپست موبایل در سال ۲۰۲۰

نظر شما راجع به چیپ های ۵G شیائومی و اوپو که به صورت اختصاصی تولید خواهند شد،‌ چیست؟ آیا از تولید و استفاده این چیپ ها در گوشی های رده بالا استقبال می کنید یا پردازنده های کوالکام و مدیاتک که آزمایش خود را پس داده اند را کافی می دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خوبه ببینیم چند مرده حلاجن 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی