حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا رکورد سرعت 5G را با همکاری ترک تلکام شکست

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | نوکیا

سرعت دانلود 5G معمولا یکی از جذاب ترین ویژگی های این نسل شبکه مخابراتی است. هر چند پیش از این رکورد سرعت 5G با عدد ۸.۵ گیگابیت برثانیه توسط سامسونگ و روی نوع mmWave ثبت شده است. امروز اما نوکیا در تست های واقعی تر رکورد سرعت 5G را با همکاری ترک تلکام روی شبکه mmWaev شکسته است.

رکورد سرعت 5G

نوکیا در یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد که این شرکت با همکاری Turk Telekom رکورد سرعت 5G جهانی را شکست. نوکیا و ترک تلکام در حال تست تجهیزات تجاری 5G New Radio در آنکارا بودند و در طول مسیر سرعت انتقال به ۴.۵ گیگابیت بر ثانیه رسید.

تورک تلکام

تورک تلکام

این سرعت در طیف mmWave و فرکانس ۲۶ گیگاهرتز اپراتور Turk Telecom با استفاده از ایستگاه پایه AirScale نوکیا (تجهیزات 5GNR) متصل به دستگاه تلفن همراه حاصل شد. در اعلامیه مطبوعاتی، نوکیا اظهار داشت که:

“سرعت بالایی که در طول دوره آزمایشی بدست می آید، امکان پهنای باند بیشتر و خدمات سازمانی حساس به تاخیر را فراهم می کند، خدماتی مانند دستگاه هایی که از راه دور کنترل می شوند برای نیازهای صنعتی یا برنامه های حیاتی”.

آقای Yusuf Kıraç از CT Telekom اظهار داشت که سرعت بالا، تأخیر کم و ظرفیت بسیار زیاد وعده داده شده توسط 5G در طیف mmWave راه را برای سیستم های “تراهرتز” که در شبکه 6G استفاده می شود هموار می کند.

رئیس شبکه های تلفن همراه نوکیا، تامی یوتو گفت که مسیرهای 5G هنوز هم برای توسعه سریعتر و بهتر شبکه ها مهم هستند، در حالی که عنوان می شود نوکیا نزدیک به 200 آزمایش 5G، شبکه های اپراتور زنده و استقرارهای بی سیم خصوصی در سراسر جهان دارد.

مودم 5G اسنپدراگون X55 کوالکام رسماً معرفی شد

به گزارش commsupdate در آزمایشات مرکز نوآوری اپراتور در آنکارا ، TT و نوکیا از Eight Carriers با پهنای باند ۱۰۰۰ مگاهرتز (8 × 100 مگاهرتز) و یک تلفن هوشمند 5G مجهز به مودم کوالکام Snapdragon X55 5G mmWave ، سازگار با استانداردهای 3GPP استفاده کردند.

نظر شما چیست؟ نظر شما درباره این سرعت شبکه 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

چه عجب یه حرکت مفید از نوکیا دیدیم😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)