حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزش سهام شرکت اپل رکورد زد؛ با ارزش ترین شرکت با ۲.۴ تریلیون دلار

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

ارزش سهام شرکت اپل به بالاترین حد ممکن در تاریخ رسیده است. این غول تکنولوژی آمریکایی پس از کسب موفقیت‌های پی در پی، اکنون ارزش سهام آن به رقم فوق‌العاده ۲.۴ تریلیون دلار رسیده است که در نوع خود بسیار خارق العاده می‌باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

ارزش سهام شرکت اپل به بالاترین حد ممکن در تاریخ رسید

به گزارش phonearena، سهام شرکت اپل در اواخر بهمن‌ماه به اوج قیمت خود رسید. پس از آن در فروردین‌ماه شروع به کاهش کرد و از آن زمان تاکنون به صورت بی سر و صدایی وضعیتی جدید به خود گرفته است که آغاز این وضعیت از روز چهارشنبه بود. اکنون با بسته شدن ارزش هر سهم در محدوده قیمتی ۱۴۴.۵۷ دلار، سهام اپل با ۱۴۵.۰۹ دلار رسما به بالاترین ارزش خود رسیده و یک رکورد جدید را ثبت کرد. اکنون اپل با ۲.۴ تریلیون دلار، به ارزشمندترین شرکت تجاری جهان تبدیل شده است.

ارزش سهام شرکت اپل

در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۷، اپل اولین شرکتی بود که به طوری رسمی، مجموع سهام آن به ارزش یک تریلیون دلار رسید. کمی بعدتر، با گذشت یک سال و چند ماه بعد، اپل تبدیل به اولین شرکت تجاری با ارزش سهام ۲ تریلیون دلار شد و رسما ارزش اپل از ۲ تریلیون دلار عبور کرد. در طول سال گذشته، سهام شرکت اپل ۴۹.۲۳ دلار رشد داشته است. این مبلغ پیشرفت ۵۱.۶۴ درصدی را نسبت به میزان مشابه سال قبل، نشان می‌دهد. در اواخر اردیبهشت ماه، اپل با رشد چشمگیر درآمد مالی سه ماهه دوم خود بخاطر فروش آیفون روبرو شد.  این مبلغ رشد فروش ۶۵.۵ درصدی آیفون را نشان می‌دهد. همچنین فروش محصولات آیپد اپل نیز با رشد ۷۹ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته روبرو شدند.

درآمد اپل در چارک اول سال ۲۰۲۰ رکوردشکنی کرد

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ اپل منتشر شد: جابجایی رکورد ها

رشد سهام اپل

شرکت اپل به زودی گزارش درآمد مالی سه ماهه سوم خود را در تاریخ 5 مرداد امسال منتشر خواهد کرد. اغلب سرمایه گذاران از این گزارش برای ورود یا خروج سرمایه بیشتر به این بازار و خرید و فروش سهام این شرکت استفاده می‌کنند. علیرغم افزایش ارزش سهام اپل، بسیاری نیز وضعیت سهام گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و آمازون را دنبال می‌کنند که به طور کلی رشد این شرکت بدین شکل بوده است.

  • اپل (رشد ۸.۹ درصدی از اوایل ۲۰۲۱ تا امروز)
  • گوگل (رشد ۴۴.۳ درصدی از اوایل ۲۰۲۱ تا امروز)
  • مایکروسافت (رشد ۲۵.۹ درصدی از اوایل ۲۰۲۱ تا امروز)
  • فیسبوک (رشد ۲۸ درصدی از اوایل ۲۰۲۱ تا امروز)
  • آمازون (رشد ۱۳.۵ درصدی از اوایل ۲۰۲۱ تا امروز)

به گفته کری کلتبوم، رئیس بخش مدیریت سرمایه، پول بسیار زیادی در بخش فناوری سرمایه گذاری شده است. او در ادامه می‌گوید که جریان‌های کلانی در حال حاضر به سمت آمازون، اپل، گوگل، فیسبوک و مایکروسافت در حال حرکت هستند. رشد آن‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. حداقل تا سه هفته آینده به سود و درآمد مورد نظر خود خواهند رسید.

پس از معرفی آیفون ۱۱ اپل دوباره تریلیون دلاری شد

افزایش درآمد اپل

برخی از تحلیلگران می‌گویند، اپل در ابتدای چرخه رشد درآمدی خود قرار دارد. بسیاری از کاربران برای خرید و ارتقا به مدل جدید آیفون آماده هستند. طی چند سال اخیر، با گسترش و افزایش دامنه ارتباطات نسل پنجم، بسیاری از کاربران آیفون تمایل دارند تا سریع‌ترین مدلی که امکان پذیر است را خریداری کنند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که اپل دو هدست جدید ارائه دهد. یکی از آن‌ها احتمالا هدست واقعیت ترکیبی برای بازیکنان و گیمرهای مختلف است. نسخه دیگر هم یک نوع معمولی از هدست واقعیت افزوده است. برخی از تحلیلگران، مورد دوم را پس از آیفون به عنوان مهم‌ترین چیزی می‌دانند که اپل در رویدادهای بعدی خود، در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد.

اپل اولین هدست واقعیت افزوده خود را تا سه ماهه دوم ۲۰۲۲ عرضه می کند

مدیر عامل اپل، تیم کوک، در سال ۲۰۱۹ درباره محصولات اپل گفته بود که که محصولات بعدی اپل بسیار فوق‌العاده خواهند بود. وی همچنین گفته بود که هرگز تا این اندازه نسبت به این شرکت خوش‌بین نبوده است. این مسئله برای سرمایه گذارانی که قصد دارند سرمایه خودشان را به خرید سهام اپل اختصاص دهند، خبری خوبی است. گرچه هرگز نمی‌توان با اطمینان گفت که در آینده نزدیک چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

 

نظر شما کاربران در این مورد چیست؟ آیا اپل می‌تواند رشد ارزشی فراتر از این را نیز تجربه کند یا چنین رشدی مقطعی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان